Gå til innhold

Hvor mye brus syns dere er greit å drikke, og hva syns dere er for mye ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente som er veldig avhenge av cola. Jeg må ha det vær eneste dag, men nå har jeg trappet ned til bare i helgene etter kl 20:00 grunn til at jeg ikke drikker før etter kl 20:00 er fordi da unngår jeg å drikke cola hele dagen. Det funker for meg. Men hvor mye brus syns dere det er greit å drikke, og hva syns dere er for mye ?

Anonymous poster hash: fa4bf...fc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg syns en halvliter eller to en gang i måneden er greit, ikke hver uke i hvert fall. Drikker nok selv kanskje ett glass i måneden (da som regel Cola Zero eller Mozell light) i snitt. For deg som er avhengig av brus, ville jeg prøvd å kutte tvert i et par måneder.

Endret av thora
  • Liker 1
Skrevet

Prøv å gå over til noe annet med kullsyre da? Farris eller noe? Om det er kullsyren du føler deg avhengig av. Jeg var avhengig av Pepsi Max, det er så å si hele familien min også. Etter at jeg flytta ut sluttet jeg å kjøpe det, og har avvendt meg "brus-følelsen", det er litt ekkelt å få så mye kullsyre nå syns jeg.

Kanskje det hjelper å bare rett og slett drikke vann. Det er så mye bedre for kroppen også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente som er veldig avhenge av cola. Jeg må ha det vær eneste dag, men nå har jeg trappet ned til bare i helgene etter kl 20:00 grunn til at jeg ikke drikker før etter kl 20:00 er fordi da unngår jeg å drikke cola hele dagen. Det funker for meg. Men hvor mye brus syns dere det er greit å drikke, og hva syns dere er for mye ?

For meg er det ikke greit å drikke brus annet enn noen få ganger i året, for selskaps skyld. Jeg drikker som regel rent vann til maten både hjemme og ute :spise:

Anonymous poster hash: 50809...33a

• Liker 3
Skrevet

For mye er brus hver dag. Passelig mengde er ikke i det hele tatt.

Det er også en ganske dårlig strategi å drikke brus med koffein i rett før leggetid - selv om du har god toleranse.

Drikke med sukker er som oftest den største kilden til tilsatt sukker i dietten til dem som drikker brus regelmessig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den gamle regelen om lørdagsgodt funker fint, så jeg drikker brus omtrent én dag i uka. Da kanskje en liter iløpet av den dagen.

Skal sies at jeg nesten aldri drikker alkohol, så jeg drikker gjerne cola der andre ville tatt en øl eller et glass vin.

Er man avhengig kan det nok være lurt å kutte det helt ut en periode. Eller man kan sørge for å drikke ett glass vann per glass brus, så blir det litt mindre plass til brus.

Anonymous poster hash: 3d24c...9db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den gamle regelen om lørdagsgodt funker fint, så jeg drikker brus omtrent én dag i uka. Da kanskje en liter iløpet av den dagen.

Skal sies at jeg nesten aldri drikker alkohol, så jeg drikker gjerne cola der andre ville tatt en øl eller et glass vin.

Er man avhengig kan det nok være lurt å kutte det helt ut en periode. Eller man kan sørge for å drikke ett glass vann per glass brus, så blir det litt mindre plass til brus. Anonymous poster hash: 3d24c...9db

Det samme syns jeg <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> syns det er alt for mange for tiden blir hysteriske hvis du spiser godter og drikker brus hver helg. Har vært avhenge av cola hele livet så syns jeg er flink som klarte å trappe ned såpass mye.

• Liker 2
Skrevet

Av sukkerbrus syntes jeg 1,5 liter er for mye, og 4,5 liter av lettbrus.

Skrevet

Jeg drikker en stor pepsimax flaske iløpet av helga, thats it. :)

AnonymBruker
Skrevet

0,5 liter hver lørdag er greit. Brus til hverdags er utenfor, mer enn 0,5 betyr at du er tørst og dermed kan du drikke vann først.

Anonymous poster hash: 12806...d06
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri brus - mer er over en flaske per dag (1,5 liter). Brus med sukker - mer er over 0,5 liter hver dag. Jeg drikker 1,5 liter pepsi max hver dag.

Anonymous poster hash: 8199d...4cb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker brus helt til jeg ikke har lyst på mer. Da er det akkurat passe :D

Anonymous poster hash: 71bc6...456
  • Liker 8
Skrevet

Før kunne jeg drikke én liter cola om dagen, men nå har jeg byttet det ut med te og vann. Savner cola... :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Drikker kanskje en liter eller to i året og synes det er mye. Brus er ikke godt for noe. De som drikker brus hver dag er like kjipe mot helsa si som de som røyker.

Anonymous poster hash: 88260...1ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Brus generelt mener jeg er greit å begrense til helger. 0,5 - 1 liter sukkerholdig brus i løpet av helgen kan være OK. Pleier kun å drikke brus uten sukker og da er det nok med en halvannen-liter-flaske i løpet av helgen.

Anonymous poster hash: 083e0...6dc
AnonymBruker
Skrevet

Drikker kanskje en liter eller to i året og synes det er mye. Brus er ikke godt for noe. De som drikker brus hver dag er like kjipe mot helsa si som de som røyker.

Jeg er enig i at brus hver dag ikke er optimalt, men det var en smule drøyt å påstå at brus hver dag er like ille som å røyke. Særlig når du ikke definerer brus. Har du linker på det?

(Og jo, brus er godt for noe, nemlig at det er godt. Akkurat som sjokolade, jordbær med fløte, en god film på kino, eller å sove lenge en morgen ;) Derfor drikker jeg brus på lørdager.)

• Liker 5
Skrevet

Drikker ca. 3 liter pepsi max dagen, 1 gang i uken var jo ekstremt lite

Gjest constance90
Skrevet

Jeg ligger nok på 1-1,5 liter pepsi max til dagen.

Jeg synes det er altfor mye. Planen er å kutte til kun helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er avhengig av Cola Zero :-/ Drikker noen bokser i løpet av dagen

Anonymous poster hash: f2f50...ef7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at brus hver dag ikke er optimalt, men det var en smule drøyt å påstå at brus hver dag er like ille som å røyke. Særlig når du ikke definerer brus. Har du linker på det?

(Og jo, brus er godt for noe, nemlig at det er godt. Akkurat som sjokolade, jordbær med fløte, en god film på kino, eller å sove lenge en morgen ;) Derfor drikker jeg brus på lørdager.)

Diabetes, fedme, råtne tenner, magesyre. Brus er veldig helseskadelig. Å tro noe annet er rimelig naivt.

Hørte er intervju på radioen om dette for ikke så lenge siden også.

Skal finne link når jeg ikke bare har mobil tilgjengelig.

PS: røykere synes røyk er godt de også så den unnskyldningen blir bare dum.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...