Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe stort fan av innpåslitne menn å klissete filmromantikk, MEN; syns det er viktig å (ikke bare SI at man elsker hverandre men) vise at man elsker hverandre. Min samboer er flink til å fortelle meg nettopp det, men motbeviser det mye i det han gjør.

Han er mye borte i jobb, å da hører jeg så og si aldri fra han med mindre jeg sender en tekstmelding først.

Han har aldri kommet med blomster, lager aldri middag, tar aldri initiativ til at vi skal gjøre noe koselig sammen vi to, overrasker aldri, har fått gave 2 ganger å det var bursdag å jul (sist bursdag fikk jeg ingenting)

Og jeg er en enkel jente som aldri forlanger eller forventer noe men da ble jeg skuffa.

Han gir meg aldri ros for alt jeg gjør, og det er jeg som betaler for det meste når vi Evt er ute å spiser.

Føler meg som mannen i forholdet, som tar vare på han.

Normalt?

Anonymous poster hash: efb56...526

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme her! Akkurat som vi er sammen med samme person ;)

Utenom at jeg måtte be han om å pelle seg til senteret om å kjøpe bursdagsgave og julegave til meg fordi jeg var så dritt lei av at jeg brukte god tid til å kjøpe flotte gaver. Å gjøre det lille ekstra, mens han ikke gjorde en verdens ting. Men samboeren min er kanskje ikke romantisk å etter 4 år har jeg ikke fått en rose engang. Så har bestemt meg for å gjøre det samme slik at han kanskje forstår hvordan det føles.

Men han er verdens snilleste på andre områder. Han gjør det jeg ber han om som oppvask og rydding. Ja han tar ikke initiativ men det er ikke å forvente fra min samboer :P han må ha instrukser. Han betaler alltid middagen vi spiser ute. Vi bytter iblant for vi har mye felles økonomi. Han sier han elsker meg flere ganger om dagen. Han hater å tekste så det plager meg ikke. Men ofte kan jeg få kanskje 1 tlf hvor han sier han er glad i meg uten å ha noe annet han ville si. Jeg gjør aldri tungt arbeid eller bærer poser.

Så mannen din er kanskje litt i overkant å syns han kan betale iblant han også å gi deg ros. Men utenom det så høres det normalt ut!

Anonymous poster hash: edf87...7c8

Skrevet

Ja, han er ganske romantisk, men ikke slik at det blir for mye av det gode. :) Hender han kommer med blomster, og han liker godt å se på romantiske komedier. I tillegg liker han å diske opp med middager og ha slike kosestunder. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Høres akkurat lik ut som min eks. Jeg forventet heller ikke så mye, men jeg klarte ikke ha en sånn mann. Jeg er selv veldig omsorgsfull og kjærlig person.

Anonymous poster hash: 07329...2d1

Skrevet

Romantikk er så mye - og oppfattes forskjellig :)

Mannen min er veldig romantisk - og alltid på den rette måten, for meg.

-Om sommeren plukker han blomster til meg.

-Henter meg fra stua, tar meg i hånda og følger meg ut for å vise meg reiret der svale-unga piper.

-Overrasker med å fyre opp et stort bål om vinteren, rett i nærheten, når han egentlig "bare skulle hente mer ved til stueovnen".

-Kjøper med seg sukkerfri iskaffe uten at jeg har bedt om det.

-Lager favorittmaten min når jeg er klein.

Bare noen eksempler.

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Nei, min mann er ikke romantisk på den måten at jeg får blomster osv.

Han jobber ekstremt mye og da har han heller ikke tid til å tekste/ringe.

Men han er romantisk på den måten at han alltid tenker på meg, og det ser jeg ved at han passer på at jeg får penger så jeg kan kose meg ekstra en helg han er borte, eller at han laster ned/kjøper min favorittfilm/serie, gjør alt han kan for at jeg skal få gjøre det jeg har lyst til (jeg selv har ikke råd til å gjøre så mye) Når han er hjemme så tar han mye på meg, viser at han tenner på meg og elsker meg.

Han er også veldig flink til å fortelle meg hvor takknemlig han er for alt jeg gjør for han.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er utroolig romantisk :blomst:

Eksempler:

-Han stjeler alltid med seg bh-ene til elskerinnene sine hvis de ca. er min strls, så slipper jeg å kjøpe egne. Veldig praktisk.

-Han smører alltid smør på brødskivene mine hver morgen før jobb så jeg sparer ekstra tid.

-Han bryr seg utrolig mye om meg og vekta mi osv, planlegger dietter for meg også.

-Han tar meg med ut å spise en gang i mnd.

-Han sier til meg hver dag at jeg er den eneste for han.

-Han var smart som overtalte meg til å ta abort og støttet meg mye i etterkant og bestile psykolog til meg også.

-Jeg får rose hver søndag.

Anonymous poster hash: aa379...ddb
Skrevet

Eksempler:

-Han stjeler alltid med seg bh-ene til elskerinnene sine hvis de ca. er min strls, så slipper jeg å kjøpe egne. Veldig praktisk.

-Han smører alltid smør på brødskivene mine hver morgen før jobb så jeg sparer ekstra tid.

-Han bryr seg utrolig mye om meg og vekta mi osv, planlegger dietter for meg også.

-Han var smart som overtalte meg til å ta abort og støttet meg mye i etterkant og bestile psykolog til meg også.

jaguars-fan-gif_medium.gif

• Liker 2
Gjest Tassen10
Skrevet

Mannen min er utroolig romantisk :blomst:Eksempler: -Han stjeler alltid med seg bh-ene til elskerinnene sine hvis de ca. er min strls, så slipper jeg å kjøpe egne. Veldig praktisk. -Han smører alltid smør på brødskivene mine hver morgen før jobb så jeg sparer ekstra tid. -Han bryr seg utrolig mye om meg og vekta mi osv, planlegger dietter for meg også. -Han tar meg med ut å spise en gang i mnd. -Han sier til meg hver dag at jeg er den eneste for han. -Han var smart som overtalte meg til å ta abort og støttet meg mye i etterkant og bestile psykolog til meg også. -Jeg får rose hver søndag. Anonymous poster hash: aa379...ddb

Ok... Denne trenger en forklaring.... :)

AnonymBruker
Skrevet

Min eks var romantisk som bare det. Han kjøpte småting, roser og små smykker helt plutselig, han tok meg med ut og kunne gjerne kjøpe noe jeg selv hadde siklet etter lenge. Han satte også stor pris på småting jeg gjorde og små gaver han fikk av meg. Han kan ikke synge, men komponerte sanger på gitar og holdt privatkonserter for meg :ler: Vi var ungdomskjærester, og han lagde ei stor tegning med sprittusj på veggen på gutterommet sitt, med små ord og bilder. Den vokste stadig, og var gigantisk til slutt. Mora hans var ikke særlig begeistret, og måtte tapetsere om da han flyttet ut... Vi var dessverre helt ukompatible på andre felt, så jeg håper han har funnet seg noen andre å vise kjærlighet til.

Min kjære tror han er romantisk, men han er jo ikke det. Han har aldri kjøpt meg noe som helst utenom jul og bursdag, og jeg har ikke sett snurten av ei rose på de fem årene vi har vært sammen. Han har aldri tatt initiativet til noe "kjærestegreier". Han ler hvis jeg vil ha han med i badekaret og setter på musikk og demper lyset. Det er klissete og B-film-aktig, tydeligvis. Jeg tviler dog ikke på at han er glad i meg, for han forteller meg det hver eneste dag. Jeg skulle ønske han var mer romantisk, men det ligger ikke for han, og det er helt greit, det.

Anonymous poster hash: 54d27...119

Gjest Crohnie
Skrevet (endret)

Noen er gode på å vise, men dårlige på å si det.

Noen er gode på å si det, men dårlig på å vise det.

Noen er dårlige til å vise det og dårlige til å si det.

Noen er gode til å vise det og gode til å si det.

Mao. folk er forskjellig.

Snakk med han om det og håp han tar det litt til seg.

Er du flink til å vise det selv?

Mannen min er romantisk på en god måte, slik jeg foretrekker.

Han klemmer meg og koser med meg dersom jeg har angst f.eks, gir meg massasje om jeg har muskel- eller leddsmerte, han lager mat dersom jeg ikke orker eller klarer det selv, han støtter meg og hjelper meg, han tar vare på meg, jeg får meldinger om vi er fra hverandre, han stikker ut på butikk om jeg vil ha noe vi ikke har i hus, han får tak i filmer eller serier jeg liker, han handler smågodt til meg når jeg ikke orker å stå på butikk for det selv (og han hater egentlig å gjøre det), han tar seg av absolutt alt når jeg er syk/sengeliggende, han roser meg og gir meg komplimenter, han kommer også med overraskelser til meg som kan gjøre ting bedre eller enklere for meg. Han viser at han bryr seg, han viser at han tenker på meg og han er alltid der for meg.

Jeg trenger ikke blomster, å bli spandert på eller noe annet kliss.

Endret av Crohnie
Skrevet

Han var veldig romantisk når vi var nyforelsket. Overrasket ofte med blomster, sendte alltid romantiske meldinger hver kveld, kunne overraske med frokostbord og var generelt veldig kosete. Det forsvant som sagt etter nyforelskelsen. Men han er flink til å kose enda, bare ikke like mye. Holder alltis hender når vi er ute, blomster er byttet ut med at han overrasker meg med favorittbrusen eller noe slikt. Å dra ut sammen skjer nesten aldri, enten det er på kino, blant venner, for å spise eller for å ta et par glass. Komplimenter er han også litt mer sparsom med. Men jeg vet at han elsker meg, og at han rett og slett bare ikke er av den romantiske typen.

Skrevet

Okei, ser at det finns litt av hvert her, takk for svar:-)

Jeg har for lengs konkludert med at han ikke er av den romantiske typen. Men så handler det om å gi å ta i et forhold, jeg gir mye og han storkoser seg med det, men gir lite tilbake, sikkert fordi han ikke vet hvordan. Ser mange nevner sykdom som et eksempel, hvis jeg er syk får jeg ikke et simpelt 'hvordan er formen' engang. Jeg syns man burde kunne bedre i voksen alder. Han bør strekke seg litt lenger for meg. Handling er ofte viktigere enn ord.

Skrevet

Okei, ser at det finns litt av hvert her, takk for svar:-)

Jeg har for lengs konkludert med at han ikke er av den romantiske typen. Men så handler det om å gi å ta i et forhold, jeg gir mye og han storkoser seg med det, men gir lite tilbake, sikkert fordi han ikke vet hvordan. Ser mange nevner sykdom som et eksempel, hvis jeg er syk får jeg ikke et simpelt 'hvordan er formen' engang. Jeg syns man burde kunne bedre i voksen alder. Han bør strekke seg litt lenger for meg. Handling er ofte viktigere enn ord.

Men hvorfor må han det hvis han ikke er den typen og har de kvalitetene i personligheten hans? Man må godta hverandre for den man er, å forvente at motparten skal forandre seg slik du ønsker han er jo helt feil.
  • Liker 1
Skrevet

Hvem har sagt forandre?

Er ikke det jeg sier, man må gi og ta, og strekke seg litt lenger for å imøtekomme hverandres behov. Det er ganske normalt å spørre partneren sin om hvordan det går når han/hun ligger syk, ta litt ekstra vare på hverandre. Å sånn i det daglige, hvem gidder å yte maks dag etter dag for å ALDRI få litt ros å oppmuntring? Ser jo på svarene her at det er ganske vanlig å få nettopp det...

Skrevet

Hvem har sagt forandre?

Er ikke det jeg sier, man må gi og ta, og strekke seg litt lenger for å imøtekomme hverandres behov. Det er ganske normalt å spørre partneren sin om hvordan det går når han/hun ligger syk, ta litt ekstra vare på hverandre. Å sånn i det daglige, hvem gidder å yte maks dag etter dag for å ALDRI få litt ros å oppmuntring? Ser jo på svarene her at det er ganske vanlig å få nettopp det...

Å spørre hvordan partneren sin har det eller å stille opp for hverandre når man blir syk har jo ingenting med romantikk å gjøre da.
Skrevet

Kjæresten min gjør romantiske ting, men han sier at det ikke er noe han er vant med. Han er bare forelsket :) Vil tippe de romantiske stuntene hans kommer til å avta etter hvert som den første nyforelskelsen legger seg, men jeg nyter som bare det for tiden ;)

AnonymBruker
Skrevet

Eksempler:

Naaw :rodmer:

Anonymous poster hash: 41bb5...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...