AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Hei. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre, jeg har nesten vært uten penger siden jeg fikk støtte av nav i juni og nå har pengene gått slutt. I juli avslo de søknaden min på grunn av at jeg fikk 8000 igjen av feriepengene mine. De har jeg brukt til å dekke husleien min i juli som er 6600 og resten på mat, bensin(har en deltidsjobb annen hver helg som jeg må komme meg fram og tilbake til, og så har jeg vært på en del intervjuer som jeg måtte ha kjørt til) og mat til hunden min. Jeg opplevde et ganske tøft samlivsbrudd og det er en grunn til at jeg har havnet i denne situasjonen. Jeg får lønning neste uke engang, men det er bare 1700 kr og der blir de regningene som kan bli trekt, trekt.. Jeg har ingen penger og et halvt brød, jeg har heller ikke hundemat så jeg har ikke hjerte til å sitte å spise og gir heller brødet jeg har til hunden min. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har pantet de flaskene jeg har og jeg har sett overalt etter mynter. Jeg har heller ikke penger til å låne av noen fordi jeg vet ikke når jeg kan betale de tilbake eller når søknaden min hos nav er ferdigbehandlet denne måneden(har ringt de).Og de jeg har spurt har lyst til å vite når de får pengene sine tilbake. Ingen av foreldrene mine kan jeg heller spørre fordi jeg har lånt penger av dem tidligere i denne perioden for å komme meg fram og tilbake til intervjuer osv, og de blir så vanvittig skuffet når jeg må låne igjen.. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: d7d7f...6ec
Haribo24 Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Hvor bor du? Du kan godt få litt penger av meg 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Jeg vil også gi deg penger. Anonymous poster hash: 358d5...8f2 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Har ikke så mye penger å låne bort, men jeg kan godt bake brød eller noe sånt til deg. Kjøpe hundemat, osv Anonymous poster hash: 743e2...8d2 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Sjekk om det er noe tilbud a la Fattighuset der du bor. Der får du i det minste mat til deg selv, og om du har mulighet til å ta med noe kjøtt eller liknenede til hunden din. Ellers kan du dumpster dive hos matbutikker om natta og kanskje kommer over en del helt utmerkede varer (har noen kjente som gjør dette, og det er helt utrolig hvor mye bra ting de finner der). Om du sier hvor du bor, så er det sikkert folk som har lyst til å hjelpe litt til. Anonymous poster hash: 3b04d...007 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Tusen takk alle sammen, setter stor pris på at dere bryr dere og jeg blir utrolig rørt. Jeg vil jo ikke ta penger eller mat osv av noen, men føler meg bare så sinnssykt fortapt i alt dette. Jeg bor i Grimstad. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Sjekk om det er noe tilbud a la Fattighuset der du bor. Der får du i det minste mat til deg selv, og om du har mulighet til å ta med noe kjøtt eller liknenede til hunden din. Ellers kan du dumpster dive hos matbutikker om natta og kanskje kommer over en del helt utmerkede varer (har noen kjente som gjør dette, og det er helt utrolig hvor mye bra ting de finner der). Om du sier hvor du bor, så er det sikkert folk som har lyst til å hjelpe litt til. Anonymous poster hash: 3b04d...007 Det skal jeg ta å sjekke om det er, er jo endel butikker i området, men er det ikke kamera der? Har ingen ide om det er ulovlig å ta mat fra kontinentene de sine. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Kan du ta på deg noen småjobber på Finn? Litt avhengig av hvor du bor, selvsagt, men du kan jo se der om det er noe du kan påta deg. Ellers ville jeg bitt i det sure eplet og spurt foreldrene dine på nytt. Lag en oversikt over hvor mye du har lånt av dem foreløpig, og når du får behandlet søknaden din hos NAV, kan du sette opp en nedbetalingsplan. De fleste foreldre er villig til å hjelpe barna sine når de risikerer å sulte, hvis de har mulighet. Du kan også gå på sosialen eller søke opp om det er noen matutlevering i nærheten av der du bor. Til slutt er det også mulig å selge ting for å få noe hundre- eller tusenlapper - PC, mobil (kjøp en billig Clas Ohlsson-mobil i stedet), klær, sportsutstyr, hundeutstyr, etc. etc. Anonymous poster hash: 68d33...66c 2
Jeanettica Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Det du gjør i morgen tidlig er at du tar med deg en utskrift av kontoen(e) dine, og fyller ut en søknad om sosialhjelp. På søknaden så skriver du at du søker om nødhjelp. Hvis du har gitt riktige opplysninger her inne, så fatter jeg ikke at du ikke får supplerende stønad utover tilbakebetale skattepenger. Nød/matpenger søknader har en behandlingsfrist på 48 timer. Vær oppmerksom på at dette gjelder den kommunale siden. Du vil ikke få store hjelpen, men du skal i (i teorien) gå stønad til matpenger frem til du får utbetalt neste lønn. Det føles kanskje litt seigt og kjipt, men gjør det. Da får du ihvertfall noe. Sosialloven tar ikke hensyn til at du har hund, så det er kun deg det blir snakk om. I min verden så høres det ut som har du har krav på supplerende hjelp dog. 14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Hei. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre, jeg har nesten vært uten penger siden jeg fikk støtte av nav i juni og nå har pengene gått slutt. I juli avslo de søknaden min på grunn av at jeg fikk 8000 igjen av feriepengene mine. De har jeg brukt til å dekke husleien min i juli som er 6600 og resten på mat, bensin(har en deltidsjobb annen hver helg som jeg må komme meg fram og tilbake til, og så har jeg vært på en del intervjuer som jeg måtte ha kjørt til) og mat til hunden min. Jeg opplevde et ganske tøft samlivsbrudd og det er en grunn til at jeg har havnet i denne situasjonen. Jeg får lønning neste uke engang, men det er bare 1700 kr og der blir de regningene som kan bli trekt, trekt.. Jeg har ingen penger og et halvt brød, jeg har heller ikke hundemat så jeg har ikke hjerte til å sitte å spise og gir heller brødet jeg har til hunden min. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, har pantet de flaskene jeg har og jeg har sett overalt etter mynter. Jeg har heller ikke penger til å låne av noen fordi jeg vet ikke når jeg kan betale de tilbake eller når søknaden min hos nav er ferdigbehandlet denne måneden(har ringt de).Og de jeg har spurt har lyst til å vite når de får pengene sine tilbake. Ingen av foreldrene mine kan jeg heller spørre fordi jeg har lånt penger av dem tidligere i denne perioden for å komme meg fram og tilbake til intervjuer osv, og de blir så vanvittig skuffet når jeg må låne igjen.. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: d7d7f...6ec Helse-og velferdskontoret (tidligere sosialkontoret) kan gi økonomisk sosialhjelp i flere tilfeller, som bl.a i tilfeller der man venter på å få avgjort og innvilget søknad hos NAV eller ikke har penger å leve av av andre årsaker. Enkelte ganger lager de hastevedtak på krisehjelp der folk kan få utbetalt penger med en gang (samme dag eller få dager etter man har snakket med Helse- og velferdskontoret og levert søknad) Anonymous poster hash: 02fc3...e42 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Kan du ta på deg noen småjobber på Finn? Litt avhengig av hvor du bor, selvsagt, men du kan jo se der om det er noe du kan påta deg. Ellers ville jeg bitt i det sure eplet og spurt foreldrene dine på nytt. Lag en oversikt over hvor mye du har lånt av dem foreløpig, og når du får behandlet søknaden din hos NAV, kan du sette opp en nedbetalingsplan. De fleste foreldre er villig til å hjelpe barna sine når de risikerer å sulte, hvis de har mulighet. Du kan også gå på sosialen eller søke opp om det er noen matutlevering i nærheten av der du bor. Til slutt er det også mulig å selge ting for å få noe hundre- eller tusenlapper - PC, mobil (kjøp en billig Clas Ohlsson-mobil i stedet), klær, sportsutstyr, hundeutstyr, etc. etc. Anonymous poster hash: 68d33...66c Tusen takk for mange gode tips! Jeg skal ta å sjekke de småjobbene på finn, fordi jeg har absolutt ingenting imot å arbeide for å få penger! Jeg skal tenke på det med foreldrene mine, har seg slik at det står mest på min stemor. Det at hennes barn ikke må låne penger og at hennes barn klarer seg så bra og derfor burde jeg også gjøre det. Min mor har dessverre ikke penger å låne meg. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Sjekk om du har Hjelp oss å hjelpe, som kan bidra med hundemat og det nødvendigste av mat til deg. Som nødhjelp. For øvrig må du mase på NAV igjen, eventuelt søke sosialhjelp. Dersom du faktisk ikke har noen penger, så skal du ha iallefall littegrann hjelp. Anonymous poster hash: 506c1...de4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Det du gjør i morgen tidlig er at du tar med deg en utskrift av kontoen(e) dine, og fyller ut en søknad om sosialhjelp. På søknaden så skriver du at du søker om nødhjelp. Hvis du har gitt riktige opplysninger her inne, så fatter jeg ikke at du ikke får supplerende stønad utover tilbakebetale skattepenger. Nød/matpenger søknader har en behandlingsfrist på 48 timer. Vær oppmerksom på at dette gjelder den kommunale siden. Du vil ikke få store hjelpen, men du skal i (i teorien) gå stønad til matpenger frem til du får utbetalt neste lønn. Det føles kanskje litt seigt og kjipt, men gjør det. Da får du ihvertfall noe. Sosialloven tar ikke hensyn til at du har hund, så det er kun deg det blir snakk om. I min verden så høres det ut som har du har krav på supplerende hjelp dog. Tusen takk, skal se om jeg får kommet meg til nav i morgen tidlig. Er et godt stykke fra der jeg bor. men hvis det er løsningen så må jeg bare gjøre det. I verste tilfelle gå! Anonymous poster hash: d7d7f...6ec
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Det skal jeg ta å sjekke om det er, er jo endel butikker i området, men er det ikke kamera der? Har ingen ide om det er ulovlig å ta mat fra kontinentene de sine. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec Veldig få som ha kamera over søppelområdet, men de ser du lett. Det er vel litt i grenseland, men så lenge du ikke bryter opp noe fysisk, så kan ingen gjøre noe mer enn å vise deg bort fra området i 24 timer evt. Men søppel er søppel. Gå for det som er innpakket (hermetikk, kjøtt i embalasje etc) eller i skall (som appelsiner, bananer). Ellers har jo noen butikker denne prisgarantien, så se om du finner noe mat som er gått ut på dato der du får penger igjen for den (eller varen gratis, jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer). Dessverre bor du litt langt unna, ellers kunne du fått hundemat av meg. Ta og sjekk om det er noen dyrebutikker som har noen smaksprøver på diverse fôr? Aller monner drar. Anonymous poster hash: 3b04d...007 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Tusen takk alle sammen, setter stor pris på at dere bryr dere og jeg blir utrolig rørt. Jeg vil jo ikke ta penger eller mat osv av noen, men føler meg bare så sinnssykt fortapt i alt dette. Jeg bor i Grimstad. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec Har du KIWI der du bor? Der får du gratis den maten som du finner i KIWI-butikkene, som går ut samme dag eller neste dag. Er maten enda lengre over dato, får du ny vare eller evt penger for varene dersom de ikke hhar samme vare på lager. Sjekk også hundemat på KIWI, da den også er datostemplet. Frelsesarmeen i flere byer gir bort poser med mat til de som trenger det. Du kan høre om de også har hundemat. I tillegg har de gratis suppeservering, og kanskje det også finnes andre organisasjoner i byen der du bor, som gir bort mat. Anonymous poster hash: 02fc3...e42 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #16 Skrevet 6. august 2014 Veldig få som ha kamera over søppelområdet, men de ser du lett. Det er vel litt i grenseland, men så lenge du ikke bryter opp noe fysisk, så kan ingen gjøre noe mer enn å vise deg bort fra området i 24 timer evt. Men søppel er søppel. Gå for det som er innpakket (hermetikk, kjøtt i embalasje etc) eller i skall (som appelsiner, bananer). Ellers har jo noen butikker denne prisgarantien, så se om du finner noe mat som er gått ut på dato der du får penger igjen for den (eller varen gratis, jeg er ikke sikker på hvordan det fungerer). Dessverre bor du litt langt unna, ellers kunne du fått hundemat av meg. Ta og sjekk om det er noen dyrebutikker som har noen smaksprøver på diverse fôr? Aller monner drar. Anonymous poster hash: 3b04d...007 KiWI's holdbarhetsgaranti https://kiwi.no/Fordeler/Holdbarhetsgarantien/ Anonymous poster hash: 02fc3...e42
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #17 Skrevet 6. august 2014 Hør med Frelsesarmeen i nærheten av der du bor: http://www.frelsesarmeen.no/no/frelsesarmeens_arbeid/trenger_du_hjelp+/ Ta kontakt med SON http://www.sammenomnoden.no/grimstad.html Evt v/ behov til JUL: "UTDELING AV EKSTRA MAT TIL JUL. I samarbeid med Lions og frelsesarmeen, som skaffet penger, ble det før jul delt ut 54 kasser med julemat til mennesker som har det økonomisk vanskelig. Det er ikke alle som kan ta seg råd til de ekstrautgiftene julen ofte innebærer. Henvendelser kom direkte fra enkeltpersoner, organisasjoner og hjemmesykepleien. " http://www.grimstad.kirken.no/event/dolink/famid/228388 Anonymous poster hash: 02fc3...e42 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #18 Skrevet 6. august 2014 Tusen takk for alt alle sammen. Hva skal jeg si til frelsearmen eller SON i tilfelle? Har ikke peiling på hvordan man går fram. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #19 Skrevet 6. august 2014 Har du KIWI der du bor? Der får du gratis den maten som du finner i KIWI-butikkene, som går ut samme dag eller neste dag, og også den maten som går ut på dato dagen etter at du finner den !!! Er maten enda lengre over dato, får du ny vare eller evt penger for varene dersom de ikke hhar samme vare på lager. Sjekk også hundemat på KIWI, da den også er datostemplet. Frelsesarmeen i flere byer gir bort poser med mat til de som trenger det. Du kan høre om de også har hundemat. I tillegg har de gratis suppeservering, og kanskje det også finnes andre organisasjoner i byen der du bor, som gir bort mat. Bunnpris har dessverre ikke lengre ordningen med at folk kan finne utgått mat og få den.Anonymous poster hash: 02fc3...e42 Anonymous poster hash: 02fc3...e42
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #20 Skrevet 6. august 2014 Tusen takk for alt alle sammen. Hva skal jeg si til frelsearmen eller SON i tilfelle? Har ikke peiling på hvordan man går fram. Anonymous poster hash: d7d7f...6ec Forklar situasjonen for dem, og spør om de har matutlevering og om du kan få mat fra dem. Spør også om hvor og hvilke dager og tidsrom de har matutlevering. Lykke til! Anonymous poster hash: 02fc3...e42 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå