Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veide meg idag...68 forbanna kilo! Jeg MÅ ned! Men jeg er så redd for å ikke få det til! Jeg leser det overalt: Spis rent kjøtt, passe mett, tren sånn og sånn, men det går ikke inn! Det er noe med det jeg ikke forstår!

Jeg ser heller ikke ut som jeg veier 68. Folk tror jeg veier 55 eller noe. Er 161 cm.

Jeg har litt mage, men har jeg ikke spist på en stund, ser den litt "flat" ut. Den henger ikke, jeg er ikke feit. Låra mine er ganske kraftige, men jeg syns di ser mindre ut nå enn for litt siden.

FOlk sier at styrke er bra, men det er dårlige treningssentere her, og man må være over 18 eller ha med en voksen om man vil bruke de :( Jeg er yngre enn 18 som dere sikkert forsto...

Jeg har jogget før, men jeg stoppet hele tiden, og da er det vel ikke noe vits? Jeg blir ikke sliten, men kroppen blir så forferdelig "tung" og umulig, så til slutt bare stopper jeg. Det er grusomt egentlig, selv om jeg egentlig liker det. Viss jeg løper 7,5 km vil jeg da gå ned? Viss jeg løper ca. 3-4 ganger i uken?

Hva bør jeg gjøre? For meg er det helt verdens undergang å nesten veie 70 kg! 68...Jeg hater meg selv for dette! ÅhhhH!!!!! :kjempesinna:

Anonymous poster hash: 411f1...5cb
Videoannonse
Annonse
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Uff dette hørres nesten ut som en spiseforstyrrelse som ligger å venter på å slå til. Vekt er ikke viktig! (Med mindre du er veldig overvektig/veldig undervektig). Ikke stress med å GÅ NED I VEKT. Fokuser heller på å trene for å holde deg frisk og sunn :) Jogg så mye du orker, og lag deg mål. Tren styrke til Blogilates på Youtube f.eks. Kos deg heller med treningen, ikke stress med å gå ned i vekt. Kast badevekta!
Du er under 18 år, så kroppen og vekta kan svinge veldig mye i denne perioden:)

Skrevet

begynn med dette:

smør deg med tolmodighet

spis frokost, lunsj, middag og kvelds

ikke gå sulten, da blir kroppen "umulig", som du sier under trening.

søk opp styrkeøvelser som du kan gjøre hjemme

slutt å hate deg selv for dette, du er ung, frisk, og dette er ikke verdens undergang- heldigvis.

jeg har vært der du er, og enda 30 kg, om du lurer på noe mer spesifikt så send meg gjerne en PM.

=)

• Liker 1
Gjest Hummels
Skrevet

Herregud da jente. (Du er mest sannsynlig ei jente). Du kan trene styrke selv om du ikke går på treningssenter? Gjør det hjemme da vel. Vet du ikke at muskler veier mer enn fett? Så du skal slanke deg for at du synes du er for tung? Noe du ikke er. Slanke deg pga vekta? Har du masse fett på kroppen så skjønner jeg. Hvis ikke. Lykke til med spiseforstyrrelsen.

• Liker 1
Skrevet

Du har et anstrengt forhold til mat og vekt. Du veier litt i overkant for din høyde, men ikke noe dramatisk.

Du bør først og fremst lære deg å slappe litt mer av. Det viktigste du kan gjøre for å gå ned i vekt er ikke å trene intenst to-tre ganger i uka, men å være i aktivitet hver dag. For 30-40 år siden spiste gjennomsnittsnordmannen mer enn vi gjør nå, og var en del kilo slankere. Hovedårsaken er at vi sitter mye mer stille nå.

Gå eller sykle til jobb/skole, ta trapper og ikke heis etc. Hvis du synes det er et ork å jogge, vil jeg anbefale deg å sykle i stedet. Du trenger ikke en racersykkel for å mosjonere på sykkel, det holder med en brukssykkel. Det er mye lettere å sykle 10 km enn å jogge 10 km, så man må selvsagt holde på en del lenger for å få samme effekt som av jogging. Det eneste som er et must er å ha flaskeholder med vannflaske på sykkelen. Ytelsesevenen synker dramatisk når vi mister væske. Drikk et par gode slurker hvert kvarter, eller oftere hvis det er varmt.

Skrevet

skjønner følelsen..

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Lykke til med spiseforstyrrelsen.

:hakeslepp:

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

What?

Spiseforstyrrelse er alvorlig. Det ødelegger liv, og er absolutt ikke noe å tulle med.

Gjest Hummels
Skrevet

Spiseforstyrrelse er alvorlig. Det ødelegger liv, og er absolutt ikke noe å tulle med.

Nettopp. Derfor trenger ikke folk PRØVE å få det heller.

• Liker 2
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Nettopp. Derfor trenger ikke folk PRØVE å få det heller.

Nei, såklart ikke. Jeg syns bare at det var litt brutalt av deg. Om hun/han faktisk allerede har en form for spiseforstyrrelse allerede så er det utrolig uhøffelig å si slike ting som du gjore.

Gjest Hummels
Skrevet

Nei, såklart ikke. Jeg syns bare at det var litt brutalt av deg. Om hun/han faktisk allerede har en form for spiseforstyrrelse allerede så er det utrolig uhøffelig å si slike ting som du gjore.

Ts høres ut som ei som kødder eller ei som VIL ha spiseforstyrrelse.

• Liker 1
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Ts høres ut som ei som kødder eller ei som VIL ha spiseforstyrrelse.

Ikke en god nok grunn til å skrive slike ting. Og du vet jo ikke om hun bare tøyser... Og å ¨ville¨ ha spiseforstyrrelse, hva betyr det? Det er en mental lidelse, ikke noe du bare ¨begynner med.¨

Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg er 21år, 167cm høy og veier 60-61,8kg. Føler meg grusomt tykk fordi det er et mye høyere tall en jeg er vant til å se på vekta - men vet du hva? Jeg ser slankere ut enn noen sinne! Dog trener jeg på treningssenter, går med rask gange til treningssenteret, men jeg går ikke ned i vekt, men kroppen forandrer seg fordi jeg får mer muskelmasse og noe fett forsvinner.

Tidligere jogget jeg, men kun på vinteren/i litt kjølig vær - helst med regn. Synes det var bedre å puste i litt kald luft enn i varm luft om sommeren.

Hvis jeg var deg ville jeg heller gått mer tur/jogget i skog og mark - da får du i tillegg trent balansen og kroppen får generelt litt mer å jobbe med en om du løper på flatmark. Om du vil trene styrke kan du fylle et par halvannen-liters flasker med vann og bruke de som vekter. :)
Husk nå også på at muskler veier mer en fett :)

Gjest Hummels
Skrevet

Ikke en god nok grunn til å skrive slike ting. Og du vet jo ikke om hun bare tøyser... Og å ¨ville¨ ha spiseforstyrrelse, hva betyr det? Det er en mental lidelse, ikke noe du bare ¨begynner med.¨

Jaja sorry da

AnonymBruker
Skrevet

Ts her:

Milde moses! Jeg kødder IKKE! Hvorfor skulle jeg det?

Jeg er ikke normalvektig lengre, selv om jeg ikke ser feit ut! Magen henger ikke, lårene henger ikke, desse bena rett under halsen vises osv...Men jeg er 161 cm høy og veier 68 kg!

Jeg drikker mye appelsinjuice

Jeg spiser sikkert 4-5 boksiser i mnd( :sjenert: )

Jeg har spist en del nutella i det siste

Jeg gidder ikke å trene stort mer

Jeg drikker ofte Noisy og sukkerfri iste når jeg er ute

Kan det ha noe å gjøre med at vekta bare går opp? Jeg har gått pop 10 kg på 2 år! Jeg er FORTVILT! Kroppen er jo bare et stort strekkmerke!

Men som du her oppe sier: Jeg går ALLTID til skolen, og mer. Jeg går ca. 2 km til skolen. 2 km hjem. 2 km ut til venner. 2 km hjem: 8 km hver dag! Jeg har heisskrekk og tar alltid trappene.

Der jeg jogget før var en skogssti på 3,5 km en vei. Altså 7,5 km begge veier, det er vel en god sykkelvei også. Så synd at sykkelen min er idiotisk...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser heller ikke ut som jeg veier 68. Folk tror jeg veier 55 eller noe. Er 161 cm.

Jeg har litt mage, men har jeg ikke spist på en stund, ser den litt "flat" ut. Den henger ikke, jeg er ikke feit. Låra mine er ganske kraftige, men jeg syns di ser mindre ut nå enn for litt siden.

Hva er egentlig problemet? Hva vekta sier betyr ingenting. Det er hvordan du synes du ser ut i speilet som betyr noe, og det høres ut som du er fornøyd med utseendet.

Jeg drikker mye appelsinjuice

Jeg spiser sikkert 4-5 boksiser i mnd( :sjenert: )

Jeg har spist en del nutella i det siste

Jeg gidder ikke å trene stort mer

Jeg drikker ofte Noisy og sukkerfri iste når jeg er ute

Kan det ha noe å gjøre med at vekta bare går opp? Jeg har gått pop 10 kg på 2 år! Jeg er FORTVILT! Kroppen er jo bare et stort strekkmerke!

Selvfølgelig har matinntaket noe å si for at vekta går opp. Du får i deg flere kalorier enn du forbruker.

Begrens deg til ett eller to glass juice per dag. Begrens isspisingen og Nutella. Nutella kan du se på som godteri og bør ikke spises hver dag.

Du må kutte ned på inntaket og/eller bevege deg mer for å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 3a440...a98

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser masse usunn mat og samtidig lurer du på hvorfor vekta går opp?

Anonymous poster hash: 2e28d...206

Skrevet

Når du sier boksis, mener du en toliters fløteis? 4-5 slike i måneden gir det vanvittig mye ekstra energiinntak. Bare det å kutte ut isspising og beholde resten uendra vil på sikt kunne gi deg en nedgang på kanskje 2-3 kg.

8 km gåing hver dag er ganske bra, men det er mulig å være mer aktiv enn som så. Det beste er selvsagt rikelig med hverdagsmosjon kombinert med trening 2-3 ganger i uka. Hvis du ikke gidder å trene og skjerpe kostholdet ditt kan du ikke bare ikke forvente å gå ned i vekt, det er også sannsynlig at vekta sakte men sikkert vil krype oppover de nærmeste åra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...