Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #1 Del Skrevet 30. juni 2004 e d bærre nåkka æ trur eller e d vældi få hær inne som har svarthunda? har tenkt å skaffe ei tispe t gutten vårres... men ikke enda. men isåfall, har noen nån gode kennela å anbefale? (bor i nord-trøndelag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #2 Del Skrevet 30. juni 2004 Skal du parre hunden din? I så fall bør du være seriøs nok til å lete langt unna slike steder som det her. Ikke fordi folk lurer deg her inne, men når man skal parre hunder, så leter man etter tisper på en helt annen måte! Det kreves gjerne måneder med iherdig arbeid og masse reising å finne ei god tispe å parre hannen sin med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #3 Del Skrevet 1. juli 2004 æ vet da d.. e ikke heilt dum heller.. sporte bare om nån vest om kennela dær dæm hadde oppdrett av svarthunda. å man stole jo ikke blindt på d som bi sagt sånn uten videre heller.. ska jo sjekke d opp... makan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #4 Del Skrevet 1. juli 2004 Har du så lite kontakt med miljøet at du må spørre her etter eiere av "svarthonda"? Mye kan man bruke Internett til, men ikke parringpartnerleting til hunden sin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #5 Del Skrevet 1. juli 2004 ska ikke bare parre han åsså stekk av da! vi leite etter ei tispe som vi ska kjøpe. å trudde d gikk ann å få skikkelie svar fra folk som kanskje hadde litt peiling på kor oppdrettera av svarthunda hold t å sånt... e d ikke lov d da? søke på nett åsså, men tenkte vi sku hør om d va nån som kunne hinte om nån oppdrettera. du har vest tydelivis ikke peiling ut fra innlegget ditt å dømme.... koffør e du så hissig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #6 Del Skrevet 1. juli 2004 Har du så lite kontakt med miljøet at du må spørre her etter eiere av "svarthonda"? Mye kan man bruke Internett til, men ikke parringpartnerleting til hunden sin! meinte me så lite kontakt me miljøet? e ikke sånn at d kryr av svarthunda rundt hær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 1. juli 2004 #7 Del Skrevet 1. juli 2004 Du kan evt ta kontakt med den oppdretteren du kjøpte din hund av. Eller dra på en utstillling hvor de stiller ut rasen. Høre med NKK om det finnes egen raseklubb, elelr om de har en oversikt over oppdrettere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #8 Del Skrevet 2. juli 2004 NKK, din raseklubb eller din oppdretter er riktige sted å ta kontakt for å finne gode oppdrettere, ja. Beklager om jeg misforstår hva du spør etter, men den dialekta di er ikke lett å forstå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2004 #9 Del Skrevet 2. juli 2004 takk førr svar da... gjest, e en grunnt æ skriv dialækt. kan ikek skriv anna... da bi d ihvertfall uførrståeli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. juli 2004 #10 Del Skrevet 2. juli 2004 Du kan jo for eksempel kontakte Nord-Trøndelag Elghundklubb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 5. juli 2004 #11 Del Skrevet 5. juli 2004 Denne adressen fant jeg ved å gå inn på NKK sine sider: Norske Elghundklubbers Forbund, P.b. 164, 2684 Vågå Send dem et brev, så kan nok de hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 5. juli 2004 #12 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg forstod heller ikke helt hva du skulle frem til, trodde du skulle kjøpe en slik hund til sønnen din. :oops: Når det gjelder å finne en passende partner til en tispe, så vil jeg tro at raseklubben har en liste over slikt, Og så er det jo viktig å finne en hund som passer bra med ens egen. Slik at de utfyller hverandre. At den andre har bra det som den ene har mindre bra mener jeg. Kanskje du kan komme over noen elghundeiere på www.canis.no? Der er det iallefall bra dekkning av raser blandt brukerene. lykke til Foresten - om du skriver innlegget i Word, kan du ikke kjøre stavekontrollen på det etterpå, og så få et brukbart innlegg å poste? bare et lite tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. juli 2004 #13 Del Skrevet 7. juli 2004 har sett på NKK, elghundklubba, canis å div andre plassa, men finn ikke nå som kan hjælpe på vei t å finne kjæreste t hunden vårres.. vel, han ska jo lev i mange år tell.. har god tid.. takk førr svaran som e kommet t nu da ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 8. juli 2004 #14 Del Skrevet 8. juli 2004 Hvorfor skal du parre ? Om dette er en hund som er god for rasen så burde jo raseklubben hjelpe deg med å finne en flott tispe. Er det derimot hobby parring synes jeg du bør tenke deg om en gang til. Jeg mener at man kun skal avle på de beste individene innenfor hver rase slik at man fører rasen best mulig vidre. Altså, nei til hobby parring. Det kan på sikt ødelegge rasen og man har ingen garanti for at valpene blir slik som mor/far. Om hunden din er et godt eksemplar for rasen ( ikke bare din subjektive mening, men eks utstilling, konkurranser, jaktprøver osv ) så er det bare å kontakte raseklubben og si at du stiller din hund til disp. De fleste klubber har som regel sine regler for å få hunder avlsgodkjent. Sjekk ut denne litt mer. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. juli 2004 #15 Del Skrevet 8. juli 2004 Det var ikke parring hun var ute etter - hva jeg forstod. Men en venn (som hun kaller kjæreste). Det beste stedet for å finne en god hund er utstillinger/prøver/ol.! Vær i miljøet... Din oppdretter kan sikkert hjelpe deg på vei. Ellers er det bare å lese Hundesport og finne første og beste utstilling og dra avgårde for en prat eller to. Etter et halvårs/års reising rundt vil du nok ha vært heldig nok å finne noen du liker - og som liker deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 8. juli 2004 #16 Del Skrevet 8. juli 2004 Da forstår jeg, en venn med andre ord. Da ville jeg fulgt tipset du fikk ovenfor. Vær med i miljøet, da får man seg alltid nye venner :D Koselig får både hund og eier. Lykke til da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2004 #17 Del Skrevet 10. juli 2004 latoya, vi ska ikke bruke hundan t "hobby parring" som du kalla d.. vi e gla i Sorte elghunda, å vil gjerne skaffe oss en til om ei stund. de vil bli trena t nettopp elgjakt, å brukt til d.. ikke avl..(kanskje et kull da, så ho får gleden av å være mor en gang ) va ute etter tispe egentli da vi fikk lilleguttn, men angre ikke. e en hærli hund! takk førr tipsan som e kommet inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå