Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er litt flaut at jeg skriver her. Men jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre.

Må lufte mine tanker litt. Min samboer av 4 år slo opp med meg for en uke siden. Pga økonomiske problemer(jeg er student) må jeg bo med han. Det som er fint at vennina mi bor der også. Uansett jeg elsker min ex, selv om han sier han er glad i meg(han mistet følelser for meg) vet jeg at jeg må videre i livet.

Det som skaper mye angst om å være single er at jeg har en mental lidelse. Jeg har OCD(tvangstanker) ganske alvorlig. Tvangstanker om alt egentlig...alt dere kan tenke dere...-.-

Min ex fikk meg til å søke hjelp og jeg fikk terapi i 4 år. Han støtter meg fortsatt med angsten når den er på topp. Saken er at...jeg tror ikke en annen mann (jeg er 23 år) vil noen gang vil være sammen med meg pga lidelsen min. Ting jeg er redd for og har angst for kan være ganske skremmende for andre personer å forstå. Min ex forsto lidelsen og hjalp meg masse.

Jeg er 23 år og jeg har ikke håp å finne noen som vil akseptere min OCD :(

Jeg er ikke "stygg" og jeg er ganske koslig og hyggelig, men utrolig spesiell...og OCD er en stor del av livet mitt.

Vil gjerne ha litt råd fra dere andre <3

Endret av mintmint
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Nå vet jeg ikke hva slags type tvangstanker du har og i hvilke sammenhenger, men jeg tror ikke du skal konkludere med at du ikke kommer til å finne en annen. Bruddet har omtrent nettopp skjedd, og da er det nok mer eller mindre vanlig at man frykter litt for å aldri finne noen. Jeg kjenner ei som var ærlig ang. hvordan hun var da hun skulle møte en fyr (hun strevde med selvtillit, sjalusi og hadde også noe angst), og han aksepterte det. Det ble naturligvis noen utfordringer nå og da, men de er fortsatt sammen. Hadde hun ikke vært ærlig om det, så kan det godt hende han ikke hadde vært sammen med henne den dag i dag. Jeg ville vært åpen om det, da blir den andre litt mer "forberedt". Kanskje ikke si for mye dersom du ikke vet om du kan stole fullt på vedkommende.

:)

Skrevet

Hei :)

Nå vet jeg ikke hva slags type tvangstanker du har og i hvilke sammenhenger, men jeg tror ikke du skal konkludere med at du ikke kommer til å finne en annen. Bruddet har omtrent nettopp skjedd, og da er det nok mer eller mindre vanlig at man frykter litt for å aldri finne noen. Jeg kjenner ei som var ærlig ang. hvordan hun var da hun skulle møte en fyr (hun strevde med selvtillit, sjalusi og hadde også noe angst), og han aksepterte det. Det ble naturligvis noen utfordringer nå og da, men de er fortsatt sammen. Hadde hun ikke vært ærlig om det, så kan det godt hende han ikke hadde vært sammen med henne den dag i dag. Jeg ville vært åpen om det, da blir den andre litt mer "forberedt". Kanskje ikke si for mye dersom du ikke vet om du kan stole fullt på vedkommende.

:)

Takk :) Det er tvangstanker om nesten absolutt alt du kan tenke deg...(uten å si for mye). Jeg husker med min ex var jeg ærlig og sa jeg hadde angst, og 5 mnd inn når han sa jeg elsker deg fortalte jeg han om mine tvangstanker...noe som han aksepterte, men det har så og si vært vanskelig i forholdet pga OCD er ganske alvorlig hos meg. Men han klarte det lenge, før han mistet sine følelser for meg. Det var perioder med depresjon, masse tårer....mye angst...mye snakk om OCD hverdag...jeg føler at INGEN vil takle det som han...Han var perfekt.

Skrevet

Det er nok av menn der ute og når du er klar for å treffe en ny så vil nok han kunne akseptere det du sliter med hvis han er den rette for deg. :)

Når det er sagt så er det nok lurt å ikke legge for mye vekt på lidelsen, selv om den kanskje påvirker deg mye så ikke la den bli det som definerer deg som person. Du er en koselig, hyggelig person som tilfeldigvis har OCD. La en eventuell ny type bli kjent med deg før han blir kjent med diagnosen din. Så langt det er mulig da. :)

Skrevet

Det er nok av menn der ute og når du er klar for å treffe en ny så vil nok han kunne akseptere det du sliter med hvis han er den rette for deg. :)

Når det er sagt så er det nok lurt å ikke legge for mye vekt på lidelsen, selv om den kanskje påvirker deg mye så ikke la den bli det som definerer deg som person. Du er en koselig, hyggelig person som tilfeldigvis har OCD. La en eventuell ny type bli kjent med deg før han blir kjent med diagnosen din. Så langt det er mulig da. :)

Flott sagt! Elsker det! La han bli kjent med meg :) Takk <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...