Gå til innhold

Gravid brud, ikke planlagt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver dette i skrekkblandet fryd, og håper noen har noen trøstende ord ;)

I DAG tidlig fikk jeg telefon fra legen at prøvene jeg tok viser at jeg er gravid TO OG EN HALV månde på vei!!!

Jeg har vært mye sliten og hatt lite matlyst

i det siste og gikk til legen for å finne ut hva det kunne være.

Var ikke i mine tanker at jeg var gravid siden jeg går på p-piller.

Har ikke hatt noe "mensen opphold" i ferien siden det passet dårlig siden vi var på båtferie med dårlige toalettforhold og mye bading (jeg pleier vanligvis ikke gjøre det).

Vi har fast jobb begge to, og hadde tenkt å få barn etter bryllupet en gang, men akkurat nå passet det innmari dårlig siden det er to mnd til bryllup (abort er selvfølgelig ikke et alternativ).

Hvis ikke jeg legger godvilja veldig til så kan man ikke se jeg er gravid nå, men går ut fra man kan det i bryllupet.

Jeg må altså ha ny kjole (har funnet drømmekjolen min for lengesiden), vi skal utsette bryllupsreisen og (ikke at det er et stort poeng) det blir jo alkoholfritt bryllup for meg.

Altså blir det ikke slik jeg hadde planlagt akkurat.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men er det noen som har opplevd det samme?

Klarte dere å "innstille" dere på baby og bryllup? Jeg føler hvertfall alt bare er kaos med alt som må ordnes osv.

Anonymous poster hash: 99c92...afa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fire og en halv måned kan gå fint i kjolen, spørs på fasongen og hvor mye magen din vokser. Jeg hadde ikke begynt med gravidbykser ennå da. Magen har tross alt bare så vidt kommet over skambeinet.

Anonymous poster hash: 1169f...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd selv, men ei venninne gjorde. Hun fikk noe mage, men fikk sydd om kjolen sin. Kjolen hadde i utgangspunktet en fasong som godt kunne tilpasses en gravidmage - det er det jo ikke alle som kan. Hva tenker du om din? Og hun endte opp med å ha en helt super dag, altså. :)

Kan tenke meg at det er mye som foregår oppi hodet ditt nå. Jeg har både planlagt bryllup og baby, og syntes de var "slitsomme" nok hver for seg. Det er vel ikke så mye å gjøre med annet enn å prøve å gjøre det beste ut av det! Også er det noe veldig søtt og koselig med gravide bruder, synes jeg.

Anonymous poster hash: 73a0f...b2e
Skrevet

Kaos nå kanskje, men tar nok ikke lang tid før det bare er hyggelig kaos :)

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med graviditeten. Hvordan du ser ut på bryllupsdagen er ikke viktig. Det viktigste er at du er lykkelig. Kom gjerne på bryllupet med stor mage. Ikke vær redd for hvordan du ser ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fire og en halv måned kan gå fint i kjolen, spørs på fasongen og hvor mye magen din vokser. Jeg hadde ikke begynt med gravidbykser ennå da. Magen har tross alt bare så vidt kommet over skambeinet.

Anonymous poster hash: 1169f...e8b

Godt å høre !!

Kjolen min ligner på denne (ikke helt lik)

http://www.jjshouse.com/no/A-Formet-Prinsesse-Grime-Bane-Tog-Tyll-Brudekjole-Med-Blonder-Perlebesydd-Paljetter-002000141-g141

Jeg har veldig sånn flat mange hvis du ser fra sia liksom og kjolen er ettersittende.

Men det går kanskje ann å sy den ut om det blir krise? Det er ikke snøring i ryggen.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med graviditeten. Hvordan du ser ut på bryllupsdagen er ikke viktig. Det viktigste er at du er lykkelig. Kom gjerne på bryllupet med stor mage. Ikke vær redd for hvordan du ser ut.

Takk :blomst:

TS

Skrevet

Det kan godt være du kommer inn i kjolen din altså! Dama på brudesalongen sa til meg at de hadde ei brud som passet inn i sin kjole som ble kjøpt før graviditet og hun var 7 mnd på vei! Måtte bare ha det på det ytterste som gikk an på snøringen.

Bryllupsreise går vel fint an om du er 4 mnd på vei?

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville også valgt å ta bryllupsreisen rett etter bryllupet. På 4 mnd stadiet er de fleste i god form, og det kan bli lenge til dere får anledning til å dra på tur bare dere to når babyen er født.

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Skriver dette i skrekkblandet fryd, og håper noen har noen trøstende ord ;)

I DAG tidlig fikk jeg telefon fra legen at prøvene jeg tok viser at jeg er gravid TO OG EN HALV månde på vei!!!

Jeg har vært mye sliten og hatt lite matlyst

i det siste og gikk til legen for å finne ut hva det kunne være.

Var ikke i mine tanker at jeg var gravid siden jeg går på p-piller.

Har ikke hatt noe "mensen opphold" i ferien siden det passet dårlig siden vi var på båtferie med dårlige toalettforhold og mye bading (jeg pleier vanligvis ikke gjøre det).

Vi har fast jobb begge to, og hadde tenkt å få barn etter bryllupet en gang, men akkurat nå passet det innmari dårlig siden det er to mnd til bryllup (abort er selvfølgelig ikke et alternativ).

Hvis ikke jeg legger godvilja veldig til så kan man ikke se jeg er gravid nå, men går ut fra man kan det i bryllupet.

Jeg må altså ha ny kjole (har funnet drømmekjolen min for lengesiden), vi skal utsette bryllupsreisen og (ikke at det er et stort poeng) det blir jo alkoholfritt bryllup for meg.

Altså blir det ikke slik jeg hadde planlagt akkurat.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men er det noen som har opplevd det samme?

Klarte dere å "innstille" dere på baby og bryllup? Jeg føler hvertfall alt bare er kaos med alt som må ordnes osv.

enten får du sydd om brudekjolen eller så utsett bryllupet?
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også for at dere tar bryllupsreisen rett etter bryllupet så lenge dere har økonomi nok til å kjøpe inn det som barnet trenger samtidig/rett etterpå. Det kan være veldig godt for dere å kunne se tilbake på den turen når nattevåk og eventuelt ammestrev kommer. :hug: Det ordner seg. :)

Anonymous poster hash: e6efe...d6e
Skrevet

Godt å høre !!

Kjolen min ligner på denne (ikke helt lik)

http://www.jjshouse.com/no/A-Formet-Prinsesse-Grime-Bane-Tog-Tyll-Brudekjole-Med-Blonder-Perlebesydd-Paljetter-002000141-g141

Jeg har veldig sånn flat mange hvis du ser fra sia liksom og kjolen er ettersittende.

Men det går kanskje ann å sy den ut om det blir krise? Det er ikke snøring i ryggen.

Ingen problem å bruke en sånn kjole når du er gravid :) 4,5 mnd på vei har du heller ikke så stor mage. Strammer den litt så kan du sy den ut litt :)

Jeg hadde omtrent ikke mage da jeg skulle på ordinær UL uke 18 :) Varierer sikkert fra person til person, men så veldig stor mage har du nok ikke uansett :)

Planen ble nok sikkert litt anderledes enn du hadde tenkt, men når du har vendt deg til tanken, så synes du nok sikkert det funker veldig greit med alkoholfri vin i glasset :)

Lykke til med bryllupet og gratulerer med den lille i magen :)

Skrevet

Når man venter det første barnet så holder gjerne magen passformen mye lengre enn ved senere graviditeter.

(Har man først blokket det ut en gang, så...)

Er enig i de som anbefaler dere å ta bryllupsreisen med en gang. Den trenger jo ikke være et sjøslag. Neste sjanse for en romantisk ferie uten barn kan fort ligge en 10 år unna.

Skrevet

Gratulerer så mye!

Kjøpte du brudekjolen på salong? Jeg hadde i tilfelle tatt turen dit, og hørt med dem :)

Jeg er enig i at dere burde ta bryllupsreisen som planlgt. Hvis økonomien tillater det.

Dette ordner seg. Tenk at du har en liten baby i magen :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode ord og kloke svar :)

Å utsette bryllupet blir ikke aktuellt siden det meste er planlagt ferdig og kirke og alt er bestilt.

Vi må nok tenke litt på hva vi skal gjøre ang bryllupsreise.

Planen var egentlig å reise å se machu picchu, men tror ikke jeg tar sjansen på en slik tur akkurat nå (dårlige toalettforhold, dårlig hygiene osv).

Jeg har jo veldig lyst til å reise til USA.

Det blir i såfall litt dyrere enn forventet men vi får se ;)

Gjest Nesevisa
Skrevet (endret)

Gratulerer!

Macchu picchu er kanskje ikke optimalt (er det ikke veldig tynn luft der også?), men jeg tror generelt det vil gå helt fint å reise alle "normale" plasser. :)

Synes det høres litt hyggelig ut å gifte seg med mage jeg. Kjolen kan sikkert fikses. Skjønner at det kommer brått på nå, men du har to måneder på deg til å fikse det som evt må endres på.

Jeg testet positivt selv uka før bryllupet. Litt annerledes situasjon enn din, men det var bare hyggelig, om enn litt mange følelser på en gang ;)

Lykke til! :)

Endret av Nesevisa
Skrevet

Gratulerer med graviditeten! er sikker på at kjolen din kan tilpasses. Om dere ikke får den reisen dere hadde tenkt kan det jo være et alternativ med en tur bare dere to i Norge. Hva med et skikkelig spa-opphold i ødemarka eller noe i den duren? Litt kjærestetid før hverdagen innhenter dere igjen?

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med graviditet! Utrolig hva man klarer å venen seg til når man bare får tenkt litt på det, så om kort tid er det ikke sikkert du klarer å forestille deg noe annet enn å være gravid i bryllupet 😄!

Kanskje litt off topic, men jeg har blitt matforgiftet og innlagt på sykehus i Peru, og hadde nok ikke følt meg særlig høy i hatten om jeg hadde vært gravid da, så forstår godt at dere ikke vil reise dit. Ser du nevner USA og da kom jeg til å tenke på et sted jeg var for noen år siden. Det er en by som heter Palm Springs, litt sør for LA -inn i landet mot Las Vegas. Vi bodde på et lite, nydelig hotell med super service. Mener det het Movie Colony hotel. Sommeren er litt utenfor sesong der, så vi hade bassenget for oss selv og fikk servert gratis hvitvin på bassengkanten (...det er vel kanskje ikke så aktuelt for deg akkurat nå da, men..). De beste sengene jeg noengang har sovet i. Ulempen er at det kan bli gruelig varmt der på sommeren og så er det kanskje litt "dødt" iom at det er utenfor sesong, men deilig avslappende. Det er ikle veldig langt fra Las Vegas hvis man vil oppleve galskapen der og derfra kan man dra til fantastiske Grand Canyon. Ok, det var vel ikke dette du egentlig lurte på, men kunne ikke dy meg.

Anonymous poster hash: c4c85...73d

• Liker 1
Skrevet

Overrask gjestene med nyheten på bryllupsdagen! Du er jo også over 3mnd på vei da, så da er det jo trykt å annonsere det. Du slipper jo også spørsmål om hvorfor du ikke drikker alkohol (som mange opplever om de ikke drikker...).

Gratulerer forresten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...