SnappleIsland Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Merket da jeg løftet katten min i går at han hadde en stor kul, litt mindre enn en tennisball på høyre side av magen der ribbeina slutter. Den stakk liksom ut, men pus brydde seg ikke da jeg klemte og kjente på kulen, han bare purret i vei... I dag var kulen der fortsatt, men han virket litt mindre nå, eller at han satt lengre inn slik at han ikke stakk så mye ut. Han har fortsatt ingen smerter der. Noen som har vært borti lignende? Han har også en liten kul midt på magen på størrelse med en liten klinkekule som han har hatt siden han var liten, etter han ble kastrert. Han har heller ikke vondt i den, så jeg tenkte det var en utover-navel, men dyrlegen sa på tlf at katter vanligvis ikke har det. Kan det være brokk da? Katten er 1 år gammel. Jeg hører her om noen av dere har vært borti lignende. Det er 2 timers biltur til nermeste dyrlege og katten skal ha den årlige vaksina si i november, så tenkte det var unødvendig å torturere katten med 4 timers biltur tur/retur hvis det bare var noe vanlig, når han må i november også.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Det kan være fettkul, brokk, byll eller kreft. Hva sier dyrlegen om akkurat denne kulen? Ta en telefon og beskriv det og hør om du skal komme inn. Jeg ville tatt en tur uansett og fått tatt en prøve av kulen for å utelukke byll og kreft. (Tas på kontoret med en nål, væske suges ut og sees i mikroskop) Anonymous poster hash: a715d...e6d
SnappleIsland Skrevet 6. august 2014 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2014 Okei. Ja takk. Han har fått time på Mandag oppdaga nå når jeg skulle vise kulen til mora mi at den store kulen som bulte ut nedfor ribbeina er forsvunnet, så aner ikke hva det var :S kjempemerkelig. Skal uansett få dratt å sett på den lille kulen som han har hatt i mange måneder nå. Dyrlegen sier at siden jeg beskriver den som en "utover-navel" er det nok brokk. Han utelukker kreft siden han bare er 13 måneder gammel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå