Gå til innhold

3 år og tyggis-"avhengig"..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3-åringen er helt hekta på tyggis. Jeg spiser mye tyggis selv, og naturlig nok har det blitt sånn i det siste at da vil 3-åringen også ha. Så da tar vi en halv en hver.. Men er det ikke skadelig for tennene på så små å spise tyggis? De pleide å selge en sånn mild, barnetyggis på butikken før, men ikke nå lenger. Hvor finner jeg evt. det?

Anonymous poster hash: 59cdb...396
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags tyggis er det? Du kan ikke forvente at ungen skal gjøre som du sier, og ikke hva du gjør. Kan du ikke bare droppe tyggisen selv også?

Anonymous poster hash: d802a...64c

Skrevet

Apoteket har tyggis for yngre personer. Sånn grønn liten søt boks med bilde av en kanin på.

Skrevet

Det er ingen krise at barnet tygger tyggis, men du kan kanskje ta ansvar å begrense det litt.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, barnet går jo ikke å knasker tyggis hele dagen. Og jeg begrenser meg jo selv også, etter tyggis ble så populært her. Får kanskje 1-3 ganger hver dag, en halv tyggis. Og da går det i de Extra-tyggisene, de sterke. Men tenkte å finne noe mildere.

Anonymous poster hash: 24110...576
Skrevet

Det er kanskje ikke så farlig i seg selv, men jeg ville nok ikke ønsket at så små barn blir vant til å måtte "ha noe i munnen" hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

1-3 ganger daglig synes jeg var mye da, er vel heller deg som er tryggest avhengig da. Men jeg tenker at det kan ikke være lurt at barnet blir vant til hele tiden å ha noe i munnen.

Anonymous poster hash: 8d5d9...020

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på kjevene. Det er ikke bra å tygge så mye hele tiden. Kan føre til kjevelåsninger, smerter og vondt i hodet.

Anonymous poster hash: fa226...c06
Skrevet

Hehe. Opplever det samme med dattera som er 3år og jeg så meg nødt til å begrense inntaket... bare fordi hun ikke Skjønner det om å IKKE svelge tyggisen. Litt hardt for mamma men det går....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...