AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #1 Skrevet 6. august 2014 Jeg skal snart i gang med å finne brudekjolen min. I den anledning har jeg jo sett på tusenvis av bilder på nett, for å få en idee om hva jeg ønsker. Jeg har sett på pinterest, og der får man jo kun opp bilder av modeller og på nettbutikker er det også modeller som har på kjolene. Har også sett på finn.no på brukte kjoler og på instagram har jeg sett mange kjoler på #brudekjole osv.. Det som slår meg er at det er så utrolig stor forskjell mellom reklamebildene og de ekte bildene av norske bruder i kjolene. Dere som har kjøpt kjole, reagerte dere på dette? Synes dere dere så like fin ut i kjolen deres som dere hadde forventet, eller ble dere overrasket over hvor "store" dere så ut i den? Jeg er ganske usikker på kroppen min, på den måten at jeg noen ganger føler meg slank og fin, men når jeg får se meg selv på bilder så blir jeg overrasket over at jeg ser større ut enn jeg selv trodde. Jeg har ikke så lyst til å føle dette når jeg ser på bilder fra bryllupsdagen min. Veldig mange norske bruder jeg ser er utrolige søte jenter men i kjolen så ville jeg tippet at de var en str 40-42, når kanskje de egentlig er nette små 36-38, bare at kjolen gjør at man blir litt kraftigere.. kan jeg forvente meg dette? Anonymous poster hash: 87ce9...bb8
HoppsyDaisy Skrevet 6. august 2014 #2 Skrevet 6. august 2014 Trappetroll ser flottere ut i sin brudekjole, en modellen Modellene er så slanke og formløse at de mangler på et vis det lille ekstra. Jeg tror det viktigste er å velge en brudekjole, som passer DIN kropp. Og som fremhever det du ønsker (og eventuelt skjuler, det du ønsker skjult). Dette bør de i brudesalongen kunne hjelpe med. Problemet er at mange velger kjole ut i fra de syns er fint. Men som ikke nødvendigvis kler bruden. Lykke til! Jeg er sikker på at du finner drømmekjolen, som passer deg perfekt :D 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Lurt å velge noe som passer din kropp ja. Jeg skal ha havfrue-modell (altså stram fra toppen til rett nedenfor rumpa), fordi jeg må ha noe som definerer livet mitt, og fordi jeg ønsker å fremheve det jeg liker best med kroppen min, altså formene. Jeg har bestilt kjolen min i 36, men kunne også ha gått for 34 om det ikke var for hoftene . Dessverre ser jeg mange som velger A-line form eller store kjoler som gjør dem større enn de er, i stedet for kjoler som er flatterende for deres kropper. Men uansett er det viktig å velge en kjole som man selv føler seg vel i, det er jo det viktigste! Anonymous poster hash: e6e15...75f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Jeg syns min kjole er finere på meg enn på modellen. Jeg er veldig tynn og ser også veldig tynn ut i kjolen både live og på bilder. Anonymous poster hash: 89c20...e29
Bubbly Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Helt ærlig så synes jeg vel at modellen kanskje så bedre ut med kjolen enn jeg selv gjorde. Men så bestilte også brudesalongen feil størrelse til meg..
Gjest Trappetroll Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Trappetroll ser flottere ut i sin brudekjole, en modellen Modellene er så slanke og formløse at de mangler på et vis det lille ekstra. Jeg tror det viktigste er å velge en brudekjole, som passer DIN kropp. Og som fremhever det du ønsker (og eventuelt skjuler, det du ønsker skjult). Dette bør de i brudesalongen kunne hjelpe med. Problemet er at mange velger kjole ut i fra de syns er fint. Men som ikke nødvendigvis kler bruden. Lykke til! Jeg er sikker på at du finner drømmekjolen, som passer deg perfekt :D Oi! Så skjønn du er 😊 Jeg tenker at du skal føle deg vel og kle kjolen. Hvordan modellen ser ut, bryr jeg meg fint lite om. Brudesalongen burde hjelpe til med å finne en kjole som får deg til å føle deg som en prinsesse 😊
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Tjæh, mange brudekjoler er jo store i den forstand at det er mye stoff, store skjørt og mange detaljer. Det er vel også gjerne meningen? At man den ene dagen får gå i en diger, prangende kjole som krever oppmerksomhet? Og da ser man kanskje "stor" ut, ikke tykk, men hele inntrykket blir naturligvis "større" enn om man tusler rundt i singlet og trang dongeribukse. Point being, jeg synes ikke bruder ser tjukkere ut i store brudekjoler, bare mer prangende Anonymous poster hash: 56cb7...08f 1
Gjest BettyBoop Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Jeg skal snart i gang med å finne brudekjolen min. I den anledning har jeg jo sett på tusenvis av bilder på nett, for å få en idee om hva jeg ønsker. Jeg har sett på pinterest, og der får man jo kun opp bilder av modeller og på nettbutikker er det også modeller som har på kjolene. Har også sett på finn.no på brukte kjoler og på instagram har jeg sett mange kjoler på #brudekjole osv.. Det som slår meg er at det er så utrolig stor forskjell mellom reklamebildene og de ekte bildene av norske bruder i kjolene. Dere som har kjøpt kjole, reagerte dere på dette? Synes dere dere så like fin ut i kjolen deres som dere hadde forventet, eller ble dere overrasket over hvor "store" dere så ut i den? Jeg er ganske usikker på kroppen min, på den måten at jeg noen ganger føler meg slank og fin, men når jeg får se meg selv på bilder så blir jeg overrasket over at jeg ser større ut enn jeg selv trodde. Jeg har ikke så lyst til å føle dette når jeg ser på bilder fra bryllupsdagen min. Veldig mange norske bruder jeg ser er utrolige søte jenter men i kjolen så ville jeg tippet at de var en str 40-42, når kanskje de egentlig er nette små 36-38, bare at kjolen gjør at man blir litt kraftigere.. kan jeg forvente meg dette? Anonymous poster hash: 87ce9...bb8 jeg syns nå derimot at bruder uansett hvordan de så ut i utg punktet ser helt smashing ut i brudekjole og til og med slankere.
SiMa Skrevet 7. august 2014 #9 Skrevet 7. august 2014 Jeg er veldig fornøyd med min kjole. Jeg vet hva som kler meg, og visste hva jeg ville ha, og det fant jeg. Faktisk ser jeg slankere ut med kjolen min enn jeg gjør med mange av hverdagsklærne mine. Som andre sier her, finn en fasong som kler din kropp (få hjelp i brudesalongen). Feil kjole kan gøre at du ser 20 kg tyngre ut, riktig kjole kan gjøre at du ser 20 kg lettere ut.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #10 Skrevet 7. august 2014 Ts her. Så snille og hjelpsomme dere er. Jeg var så redd for å få sånne "skjerp deg" svar. =) Nå ble jeg litt lettere til sinns, og kommer definitivt til å vente litt med å se på bilder på nett (lett at man bestemmer seg på forhånd kanskje, men så vet man ikke om man kler det). Skal absolutt prøe kjoler som kan kle min form =) Tusen takk! Anonymous poster hash: 87ce9...bb8
SiMa Skrevet 7. august 2014 #11 Skrevet 7. august 2014 Ts her. Så snille og hjelpsomme dere er. Jeg var så redd for å få sånne "skjerp deg" svar. =) Nå ble jeg litt lettere til sinns, og kommer definitivt til å vente litt med å se på bilder på nett (lett at man bestemmer seg på forhånd kanskje, men så vet man ikke om man kler det). Skal absolutt prøe kjoler som kan kle min form =) Tusen takk! Anonymous poster hash: 87ce9...bb8 Følg de rådene du får i brudesalongen, prøv kjoler/fasonger de foreslår. Deres jobb er jo å hjelpe bruden å se best mulig ut på bryllupsdagen, og de fleste har godt blikk for hva som kler den enkelte. (Og er du ikke fornøyd kan du gå et annet sted.) Det er flere som har latt seg overtale til å prøve kjoler de på forhånd vet de ikke skal ha, og endt opp med å kjøpe den kjolen. (Og sett aldeles strålende ut.) Å finne den perfekte kjolen er en helt spesiell følelse. Selv jeg, som har et ganske ambivalent forhold til kroppen min ble stående og se beundrende på meg selv i speilet første gang jeg prøvde kjolen. (Skulle gjerne stått der noen timer, men hadde andre ting jeg også skulle gjøre.) Nå gleder jeg meg til å vise meg for forloveden, ferdig brudepyntet.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #12 Skrevet 7. august 2014 Oi! Så skjønn du er Jeg tenker at du skal føle deg vel og kle kjolen. Hvordan modellen ser ut, bryr jeg meg fint lite om. Brudesalongen burde hjelpe til med å finne en kjole som får deg til å føle deg som en prinsesse Hvor kan jeg se det bildet? Anonymous poster hash: 70316...4ff
Gjest Trappetroll Skrevet 10. august 2014 #13 Skrevet 10. august 2014 Hvor kan jeg se det bildet? Anonymous poster hash: 70316...4ff Her er det
Gjest Trappetroll Skrevet 10. august 2014 #14 Skrevet 10. august 2014 (endret) Hvor kan jeg se det bildet? Anonymous poster hash: 70316...4ff http://www.alfredangelo.com/Collections/Bridal-Collection/2441 Endret 10. august 2014 av Trappetroll
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #15 Skrevet 10. august 2014 Mitt beste tips: SKIKKELIG UNDERTØY! Utrolig hva en bra bh kan gjøre, ser flere for går for stroppløst men da faller bysten veldig (om man har en større cup) og da ser man ofte "breiere ut". Jeg valgte kjole etter undertøyet og følte meg så slank og lekker! På bryllupsnatta hadde jeg lagt et lekkert undertøysett i bagen på badet som jeg skiftet til før vi skulle ta kvelden. WIN-WIN! Anonymous poster hash: 032f8...bd5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå