Gå til innhold

Har du noen produkter/selskaper som du personlig boikotter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke og hvorfor?

Snakker da om produkter du ellers kunne vært kapabel til å kjøpe. "Pels" tells f.eks. ikke dersom du uansett er pelsmotstander av prinsipp.

Meg:

Tine-produkter. På grunn av den ufine måten de forsøkte å skvise Q Meierier ut av markedet på da de dukket opp som en konkurent, og igjen på grunn av at PK-reaksjonen deres irriterte meg da det viste seg at de hadde brukt en innvandringsmotstander (fysj og fy) i en av sine reklamer. Og fordi det er enkelt å boikotte dem når Q Meierier sine produkter uansett står rett ved siden av, stort sett.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

alt som blir produsert av israel.

Anonymous poster hash: 67e11...cc4
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

boikotter Frelsesarmeen, da de ikke liker homser.

Anonymous poster hash: b3182...05c
  • Liker 19
Skrevet

Nei, jeg er ikke langsint, varer bare en uke :ler:

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Nestle - hard jobb, de folkene der er over alt - pga deres syn på tilgangen til vann. De har noen etiske holdninger som er helt bort i veggen. Siden Nestle dessverre er dominant innen matvare og kosmetikk industrien velger jeg å boikotte helt direkte eide produkter som Nescafe, Evian, Maggi o.l. Mens de selskapene de er deleier i (Loreal og dermed Body Shop - f.eks) prøver jeg å gjøre så godt jeg kan.

I Norge har vi regler som skal forhindre at enkelt selskaper skal få så stor makt. Med god grunn.

Monsanto - de dreper biene.

Og jeg kjøper heller et konkurrerende produkt til Tine når det er mulig, men som laktoseintolerant er det dessverre utopi å boikotte Tine helt.

Skrevet

Omtrent alt med palmeolje, og det er ikke enkelt. Det innebærer boikott av de fleste sjokolader, nudler, billige tacoprodukter, knorr ferdigsauser, enkele brødtyper, omtrent alt av kjeks...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

russiske produkter

Anonymous poster hash: ca96e...9a8
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper heller Tine enn Q, for i følge en bonde jeg kjenner nekter Q å hente melk der det er få kuer. Jeg tror at kuer på små gårder er lykkeligere, så da kjøper jeg heller fra Tine, som er forpliktet til å hente fra alle som vil levere. Aller helst kjøper jeg Rørosmelk. :)

Anonymous poster hash: e6914...d1f

• Liker 21
Skrevet

Prøver å holde meg unna mest mulig som produseres av firmaer som fortsatt dyretester... Heldigvis finnes det utrolig gode produkter produsert av firmaer som har tatt et klart standpunkt MOT dyretesting, så det er heldigvis ikke så veldig vanskelig :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

alt som blir produsert av israel.

Anonymous poster hash: 67e11...cc4

Det er nok en begrenset livsstil!

Anonymous poster hash: 51f0e...b60

• Liker 7
Skrevet

Ville svare alt med ekte pels på. Men nei vel da...

Skrevet

Produkter med palmeolje.

Pels

Alt som er testet på dyr.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nestle - hard jobb, de folkene der er over alt - pga deres syn på tilgangen til vann. De har noen etiske holdninger som er helt bort i veggen. Siden Nestle dessverre er dominant innen matvare og kosmetikk industrien velger jeg å boikotte helt direkte eide produkter som Nescafe, Evian, Maggi o.l. Mens de selskapene de er deleier i (Loreal og dermed Body Shop - f.eks) prøver jeg å gjøre så godt jeg kan.

I Norge har vi regler som skal forhindre at enkelt selskaper skal få så stor makt. Med god grunn.

Monsanto - de dreper biene.

Og jeg kjøper heller et konkurrerende produkt til Tine når det er mulig, men som laktoseintolerant er det dessverre utopi å boikotte Tine helt.

Samme. Kan jo legge til at Nestlé mener at store selskaper bør eie all vannforsyningen i verden.

Bortsett fra Tine. Siden Tine støtter småbøndene, så velger jeg å benytte meg av dem. Dessuten smaker melken bedre.

Endret av Silfen
  • Liker 7
Skrevet

Ville svare alt med ekte pels på. Men nei vel da...

Ja, ok da. Du skal få lov :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Produkter med palmeolje, klær produsert i Bangladesh, og den der Cilit bang ( kun basert på hvor vanvittig irriterende reklamen deres er)

Skrevet

Zalando. Pga elendig kundeservice.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Boikotter ikke, men gjør så godt jeg kan når det gjelder å kjøpe lokalt/kortreist og støtte bedrifter (og produkter) som gjør noe positivt for enten mennesker, miljøet eller annet.

Anonymous poster hash: 89afb...f4e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke akkurat si at jeg boikotter, men så langt det lar seg gjøre kjøper jeg aldri Q-produkter. Tine har henteplikt, Q henter kun i en viss radius av meieriene. Tine er pliktet til å gi Q-meieriene melk om Q-meieriene opplever melkemangel. Dessuten er Tine eid av bøndene.

Anonymous poster hash: 9a07a...127
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lett, men jeg prøver stort sett å unngå produkter som er fra følgende liste: http://www.dyrevern.no/dyretesting/testet-pa-dyr Listene over produkter som tester eller ikke tester på dyr har endret seg en god del de siste 5 årene, så jeg har troen på at boikottingen fungerer.

Siden listen er så lang husker jeg ikke alt, men jeg vet at L'oreal, Maybelline og Max Factor tester på dyr. Så disse er boikottet når jeg skal kjøpe sminke, og heller kjøper fra Isadora som står rett ved siden av.

Anonymous poster hash: 28a4d...616
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...