Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Er det veldig umoralsk av meg å la katten kose seg med litt catnip i ny og ne selv om hun har barn å ta seg av? Hun maser veldig nå, tror hun trenger litt avkobling. 1
Gjest Jørild Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Så lenge hun ikke injiserer går det nok bra. 1
Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Så lenge hun ikke injiserer går det nok bra. Nei nei, så narkis er hun ikke. Hun bare snorter litt i helgene og i ferier.
kokokoala Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Vet egentlig ingenting om dette, men bruker sjansen til å spørre hva catnip er? Gjorde et kjapt googlesøk, og lurer på om det er dette som er inni noen av kattelekene som er å få kjøpt i dyrebutikker? Husker vi pleide å kjøpe slike til pusen da hun levde (etter tips av dama i dyrebutikken som sa at det var noe inni der som kattene elsker) og pusen kunne til tider gå helt amok. Noen ganger bare ligge og snuse inni katteleke leeeenge! Er dette noe man liksom kan gi dem i maten? Hva er effekten? Har ingen kattepus nå dessverre, er mest for informasjonens skyld at jeg lurer
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Det er en tørket plante som de bare "sniffer". Kan også fåes i sprayform.Anonymous poster hash: debb5...4fa
Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 (endret) Vet egentlig ingenting om dette, men bruker sjansen til å spørre hva catnip er? Gjorde et kjapt googlesøk, og lurer på om det er dette som er inni noen av kattelekene som er å få kjøpt i dyrebutikker? Husker vi pleide å kjøpe slike til pusen da hun levde (etter tips av dama i dyrebutikken som sa at det var noe inni der som kattene elsker) og pusen kunne til tider gå helt amok. Noen ganger bare ligge og snuse inni katteleke leeeenge! Er dette noe man liksom kan gi dem i maten? Hva er effekten? Har ingen kattepus nå dessverre, er mest for informasjonens skyld at jeg lurer Det er et slags naturlig narkotikum for katter, litt som cannabis for mennesker. Det er en plante som 2 av 3 katter får en slags nytelseseffekt ut av, mens 1 av 3 ikke reagerer på det. Noen velger å rulle seg i det, andre å bare lukte på det og andre igjen spiser det (min spiser det). Etterpå reagerer noen med å oppføre seg som viltre kattunger, mens andre reagerer ved å bare chille (min bare chiller og blir litt ekstra kosete). Stemmer at det brukes i en del katteleker, ja, for å stimulere dem til å ta en interesse i lekene. Men du kan også kjøpe det rent i de fleste dyrebutikker (hvilket forresten er en forbannet urettferdighet i forhold til oss mennesker). Se her: http://youtu.be/J5Xrcp6k8VE Endret 5. august 2014 av evnukken 1
Gjest PTR Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Jeg har også sett en lignende reaksjon på katter når de lukter på rota på Valeriana.
Wonderbitch Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Bekymringsmelding er sendt til dyrevernet. Håper hun tar til vettet og sjekker seg inn på avvenning, nå som hun har minihårballer å ta seg av. Og du- evnukken burde visst bedre til tross for navnet. Men jeg skjønner at dette kanskje var et desperat rop om hjelp. Bare synd at de andre som har svart i tråden bruker den hjerteskjærende situasjonen dere er i som kilde til informasjon og underholdning. Hva har skjedd med verden? 5
Wonderbitch Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 (endret) Dobbel Endret 6. august 2014 av Wonderbitch
Gjest Iben Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Bekymringsmelding er sendt til dyrevernet. Håper hun tar til vettet og sjekker seg inn på avvenning, nå som hun har minihårballer å ta seg av. Og du- evnukken burde visst bedre til tross for navnet. Men jeg skjønner at dette kanskje var et desperat rop om hjelp. Bare synd at de andre som har svart i tråden bruker den hjerteskjærende situasjonen dere er i som kilde til informasjon og underholdning. Hva har skjedd med verden? Faren til ungene har ikke vist snurten av seg etter at han sendte henne i uløkka. Kan du klandre henne? Jeg forsøker bare å gjøre det beste ut av situasjonen og lette litt på den generelt nedtrykte stemningen her i heimen. 2
Wonderbitch Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Kan ikke si jeg er overrasket. Virker som det er ganske vanlig i de miljøene der. Selv om det er imponerende at alle barna er med samme type. Sjelden kost. Kan hende jeg har misforstått noe nå, og i så fall beklager jeg, men er det DU som skaffer henne dopet?
Gjest Iben Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Kan ikke si jeg er overrasket. Virker som det er ganske vanlig i de miljøene der. Selv om det er imponerende at alle barna er med samme type. Sjelden kost. Det er jeg sannelig ikke sikker på, ettersom den ene ungen er ginger, den andre er flekke-neger mens den tredje er stripe-mulatt. Kan være et resultat av at horekatten har bedrevet "dogging" ute på parkeringsplassen her. Kan hende jeg har misforstått noe nå, og i så fall beklager jeg, men er det DU som skaffer henne dopet? Jeg følger bare ordre
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Hun ruser seg vel ikke foran ungene? Anonymous poster hash: 8e0b4...eaa
Gjest Lille-pus Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Her i huset er fordelingen forskriftsmessig: 1 av 3 gir katta i alt med kattemynte i... 2 av 3 spiser det, ruller seg i det og blir i et aldeles strålende humør når det serveres på papptallerken Kjønnsfordelingen blant 'de hektede' er 50/50 Ellers er Karinamus med den hemmelige blandingen av urter den ubetingede favoritten. Jeg lurer på om ikke det er noe valerianarot i den blandingen
Gjest Iben Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Her i huset er fordelingen forskriftsmessig: 1 av 3 gir katta i alt med kattemynte i... 2 av 3 spiser det, ruller seg i det og blir i et aldeles strålende humør når det serveres på papptallerken Kjønnsfordelingen blant 'de hektede' er 50/50 Ellers er Karinamus med den hemmelige blandingen av urter den ubetingede favoritten. Jeg lurer på om ikke det er noe valerianarot i den blandingen Takk for tipset angående Karinamus. Skal bestille noen sånne og teste det ut (på katten, altså). Trenger litt aktivisering nå som hun stort sett er inne med ungene. Tror hun har løpetid i tillegg, så nå er det et sabla bråk her av både løpetidslyder og mammalyder om hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå