Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hei. Trenger litt kvinneguiding her. Kan jeg hive et par sånne sko i vaskemaskinen på 40 grader? Det lukter dynge av dem etter at jeg har gått barfot i dem i hele sommer, og de er heller ikke så hvite lenger. Tenkte å hive dem inn sammen med t-skjortene mine, ettersom det føles så bortastet (og lite naturvennlig ) å vaske dem for seg selv på 20 grader eller kaldere.
Hoppetaujenta Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 (endret) Jeg ville ha gjort det. ...men ikke sammen med tøy som farger av. Endret 5. august 2014 av Hoppetaujenta
Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Jeg ville ha gjort det. Er dette innlegget ment som selvkritikk, eller som at det er greit å gjøre det?
Hoppetaujenta Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Jeg ville ha vasket mine sko på førti grader. Det var i grunnen bare det jeg mente. Det er eneste muligheten for å få dem rimelig brukbare igjen. Go for it.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Er de av skinn? Da ville jeg vaska dem i skurebøtta. Er de tøy send dem i vaskemaskina, men ta ut eller knyt knyttingen. Og møkkete sko og mindre møkkete klær? NEEEI.Anonymous poster hash: 29888...3c8
Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Jeg ville ha vasket mine sko på førti grader. Det var i grunnen bare det jeg mente. Det er eneste muligheten for å få dem rimelig brukbare igjen. Go for it. Ok. Takk Nå kommer jeg til å være han med de flotteste skoene på jobben. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Forresten, du som holder hus i Det Hvite Hus, vasker du sko selv?Anonymous poster hash: 29888...3c8 1
Djungelvrål Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 40 gr og vaske dem sammen med et gammelt håndkle el. IKKE bruk mye vaskepulver og IKKE bruk mykemiddel. Ta heller en dæsj hvit eddik i skyllemiddelkammeret. Det gjør det utrivelig for bakterier og skoene blir luktfrie. 1
Gjest Iben Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 (endret) Er de av skinn? Da ville jeg vaska dem i skurebøtta. Er de tøy send dem i vaskemaskina, men ta ut eller knyt knyttingen. Og møkkete sko og mindre møkkete klær? NEEEI.Anonymous poster hash: 29888...3c8 40 gr og vaske dem sammen med et gammelt håndkle el. IKKE bruk mye vaskepulver og IKKE bruk mykemiddel. Ta heller en dæsj hvit eddik i skyllemiddelkammeret. Det gjør det utrivelig for bakterier og skoene blir luktfrie. Det er ikke det at jeg ikke setter pris på rådene, men føler at begge disse forslagene blir i overkant avanserte. Skurebøtte og eddikk, liksom. Tøymykner bruker jeg uansett aldri, så den er grei. Tror jeg kommer til å gå for hoppetaujenta sitt forslag her, og så får det heller bare briste eller bære. Slenger inn noen håndklær også, det var ikke dumt. Også lissene trenger en vask, så de forblir nok på. Skal oppdatere om resultatet når jeg får gjort det (forhåpentligvis før søndag en gang). Forresten, du som holder hus i Det Hvite Hus, vasker du sko selv?Anonymous poster hash: 29888...3c8 Ja. Måtte sparke vaskedama for å få råd til å holde oppe min aggressive ekspansjonspolitikk. Endret 5. august 2014 av evnukken
Gjest Tassen10 Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Her er litt manneguiding i samme slengen. Vask dem for all del ikke på 90 grader! Samme hvor surt de lukter. Såla begynner nesten og smelte, og skoen blir deformert og ødelagt.
Contempt Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Ville lagt skoene i en vaskepose og vasket dem i lag med noen håndklær. 40 grader burde gå fint.
Mynona Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Jeg putter sko inn i maskinen alene på 60 grader med litt vaskepulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå