AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Jeg og mannen min har vært sammen i 6 år og fått to flotte barn. Vi møttes via jobben og de første årene var spennende og fine. De siste to årene har vært mer utfordrende. Han har fått diagnosene adhd og bipolar. Han har også utviklet et stort temperament. Hver dag etter barna har lagt seg vil han diskutere eller krangle, han synes det er vanskelig å få roen i kroppen. Det han liker best å ta opp er vår aldersforskjell. Han er 43 -jeg er 30. Han sier st jeg har null livserfaring i forhold til han, at jeg er barnslig, umoden og at han føler seg som min far. Jeg føler det er helt feil. Både utdanningsmessig og jobbmessig har jeg flere år enn han (han var mange år ute av arbeidslivet før min tid). Men han har naturlig nok flere ekser enn meg. Han er glad i å gå ut å feste mens jeg aldri har vært den typen. Og etter vi fikk barn har de kommet først. Hvorfor har dette med alder så mye å si først nå? Er det flere som har erfaringer med stor aldersforskjell?Anonymous poster hash: 15d0c...c99 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 For meg høres det ut som en bortforklaring. Har det ikke vært tema tidligere, så hvorfor skulle det bli det nå? Anonymous poster hash: 7cff2...838 1
Hecubaa Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Tror du at det med aldersforskjellen kan være et slags påskudd han bruker bare for å få diskutert/kranglet litt?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 For meg høres det ut som en bortforklaring. Har det ikke vært tema tidligere, så hvorfor skulle det bli det nå?Anonymous poster hash: 7cff2...838 TS; Nei vi har snakket lite om det tidligere. Da vi ble sammen sa han at jeg var voksen for alderen og jeg synes han var ung til sinns. Men det er først nå i det siste han har tatt det opp som et problem.Anonymous poster hash: 15d0c...c99
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Sånn var eksen min, han hadde så mye mer erfaring enn meg, var ikke måte på alt han kunne bedre enn meg siden han var eldre enn meg. Når vi kranglet så måtte jeg bare akseptere at han hadde rett, siden han var eldre enn meg... Gud jeg er glad jeg er kvitt den dritten! Anonymous poster hash: e0e73...bed 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Tror du at det med aldersforskjellen kan være et slags påskudd han bruker bare for å få diskutert/kranglet litt? Ts: ja det er ganske sannsynlig. Han liker å diskutere generelt. Politikk for eksempel. Men disse diskusjonene (om alder) er mer personlige. Og han bruker mye banning og skjellsord. "Din j*vla idiot, skjønner du ikke en dritt?" Kan han for eksempel si.Anonymous poster hash: 15d0c...c99
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Sånn var eksen min, han hadde så mye mer erfaring enn meg, var ikke måte på alt han kunne bedre enn meg siden han var eldre enn meg. Når vi kranglet så måtte jeg bare akseptere at han hadde rett, siden han var eldre enn meg... Gud jeg er glad jeg er kvitt den dritten!Anonymous poster hash: e0e73...bed Ts; det er sånn jeg også føler det, selv om jeg vil de skal fungere mellom oss. Han rakker også ned på meg og sier ingen andre kunne vært sammen med meg osv.Anonymous poster hash: 15d0c...c99
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Ts; det er sånn jeg også føler det, selv om jeg vil de skal fungere mellom oss. Han rakker også ned på meg og sier ingen andre kunne vært sammen med meg osv.Anonymous poster hash: 15d0c...c99 Da ville jeg løpt. Fort. Diagnose sosiopat, psykopat. Anonymous poster hash: cd001...347 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Jeg har et forhold med stor aldersforskjell men har aldri opplevd slik som dette i alle de årene vi har vært sammen og det begynner å bli noen år. Du er sammen med en stor drittsekk som behandler deg skikkelig dårlig, dette bør du virkelig komme deg vekk fra. Men jeg tror ikke det har så mye med aldersforskjell i forholdet for drittsekker og idioter som liker å trykke noen ned finnes det dessverre i forhold mellom to som er relativt like gammel også.Anonymous poster hash: add60...f33 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Jeg og mannen min har vært sammen i 6 år og fått to flotte barn. Vi møttes via jobben og de første årene var spennende og fine. De siste to årene har vært mer utfordrende. Han har fått diagnosene adhd og bipolar. Han har også utviklet et stort temperament. Hver dag etter barna har lagt seg vil han diskutere eller krangle, han synes det er vanskelig å få roen i kroppen. Det han liker best å ta opp er vår aldersforskjell. Han er 43 -jeg er 30. Han sier st jeg har null livserfaring i forhold til han, at jeg er barnslig, umoden og at han føler seg som min far. Jeg føler det er helt feil. Både utdanningsmessig og jobbmessig har jeg flere år enn han (han var mange år ute av arbeidslivet før min tid). Men han har naturlig nok flere ekser enn meg. Han er glad i å gå ut å feste mens jeg aldri har vært den typen. Og etter vi fikk barn har de kommet først. Hvorfor har dette med alder så mye å si først nå? Er det flere som har erfaringer med stor aldersforskjell?Anonymous poster hash: 15d0c...c99 Virker ikke som at det er aldersforskjellen som er hoved problemet... Anonymous poster hash: 18ecf...b38 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Da ville jeg løpt. Fort. Diagnose sosiopat, psykopat. Anonymous poster hash: cd001...347 Mennesker med bipolar lidelse er jo stikk motsatt av sosiopater. De føler så mye og så intenst at det går over til det sykelige. Sosiopater (eller personer med dyssosial personlighetsforstyrrelse) er i helt motsatt side av skalaen. De føler nesten for lite. Anonymous poster hash: 18ecf...b38
Gjeste mann Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Hvorfor er du egentlig sammen med en slik fyr ....??? 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Beklager for å si det, men jeg tror jeg aldri kunne ha vært sammen med en person som var bipolar. Hvordan har de andre årene vært? Hvordan er det dette påvirker barna deres? Anonymous poster hash: 1e235...edb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Jeg tror ikke aldersforskjellen er det som gjør det vanskelig mellom dere. Jeg tror det er diagnosene hans. Beklager at jeg sier det; Jeg er en forkjemper for å holde ut ett langt samliv med kun en annen person. Men jeg skal ærlig innrømme at akkurat disse diagnosene hadde jeg ikke klart å takle av min partner om han skulle fått dem. Jeg tror ikke det. Lykke til. Anonymous poster hash: c44ea...c48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå