Gå til innhold

En hjelpende hånd i TV-verdenen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny TV, men er komplett analfabet hva angår de nye generasjoner TV. Rett og slett fordi denslags interesserer meg minimalt...

Men jeg er selvfølgelig interessert i å ha en TV som dekker behovene, og som er sånn noenlunde up to date.

Har fra før en Siemens 40", 7.5 år gammel. Den skal i kjelleren, til bruk for halvstore unger og deres venner. Den nye skal stå i stua.

Vil ikke gå ned i størrelse (romslig stue), men trenger heller ingen gigaskjerm.

Har ikke brukt Netflix før, og skjønner egentlig ikke helt hva det er. :fnise: Man kjøper et abonnement og kan laste ned filmer?? I hvertfall - den nye TV'en bør vel ha den muligheten. Smart-TV - er det dét det dermed må være? Hvilke andre muligheter har man med Smart-TV som man "må" ha?

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en HDMI-kabel (lært meg nytt ord) for å kunne se internett på TV. Vil dette på sett og vis tilsvare en Smart-TV? Altså å kunne få samme skjermbilde på TV'en som på Mac'en?

Håper noen kan informere og belære meg litt... :sjenert:

Jeg har sett på denne TV'en:

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE46F5305XXE/samsung-46-smart-led-tv-ue46f5305

Mon tro om dette er mye TV for pengene??

Hjeeeelp! :ler:

Anonymous poster hash: b1eee...687

Anonymous poster hash: faf34...0c6
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Netflix er en strømmetjeneste. Det betyr at du aldri laster ned filmen, men, internett MÅ virke for at du skal få sett filmen. Filmer og serier på Netflix er tilgjengelige en periode før de byttes ut med noe nytt.

Det med HDMI har ingenting med SMART-TV å gjøre. SMART-TV er TV'er som har innebygde app'er som gjør at du kan se på Youtube-filmer på tv uten å plugge i eller koble til noe som helst til tv. Min TV har f.eks. Skype innebygd. Men, med så mange bra multimediabokser som kommer så er det ikke særlig poeng i å legge vekt på slik funksjonalitet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at smart-TV og HDMI ikke er det samme, men spørsmålet blir altså om min Mac (som selvfølgelig er på nett) og denne kabelen vil kunne gi det samme resultatet.

Anonymous poster hash: 26756...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...