fuerza Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Trenger man det? Hva dekker det? Hvilke selskap bruker du? Når bør man tegne det? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #3 Skrevet 6. august 2014 Jeg ville ha gått inn på barneforskninger i ulike selskap og lest. For man tror gjerne at alt blir dekket i Norge når man blir syk. Men det er faktisk ikke sånn. Men samtidig så er det jo sjelden man får bruk for en forsikring av denne typen. Poenget er jo det at hvis man først får bruk for den, så er den gull verdt er min erfaring. Men nå er jeg sånn som er forsikra opp over hodet i alt mulig. Og det er mange som har ledd av meg da jeg har sagt hvilke forsikringer jeg har og at jeg alltid har topp forsikringer. Det er ikke så mange som ler lenger nå, da vi fikk dekket en skade på over 500 000 kr av noe en vanlig forsikring ikke dekker.Anonymous poster hash: c4c66...83d
Eliza Doalot Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Jeg har toppforsikringen fra Storebrand for mine barn. Det avgjørende for meg var dekningen ifm evt uførhet.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Vi har også toppforsikringen fra Storebrand av samme grunn som skrevet over, uførhet. Vet mange mener barneforsikringer er unødvendig, men takk Gud for at mine foreldre hadde forsikret meg, det jeg ellers ville fått av "Norge" da jeg ble ufør som 15 åring, hadde jeg måtte leve veldig sparsommelig på. Anonymous poster hash: 172b7...663
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #6 Skrevet 6. august 2014 Jeg har også grublet og lest mye om dette, og konkludert med at det ikke er nødvendig i Norge i dag. MEN selvsagt kan det være kjekt å ha litt ekstra å rutte med hvis uhellet er ute, så det er mulig vi går for det etter hvert. Vi opplevde alvorlig sykdom på vårt ene barn nylig, og ble fanget opp på alle mulige måter av helsevesenet. Alle utgifter dekket, alle sto virkelig på pinne for oss (i fht rehabilitering, praktiske og helsemessige utfordringer), både under og etter behandlingen. Mulig andre opplever det motsatte, og at dette ikke er gjennomsnittserfaringen. Men mitt inntrykk fra det norske helsevesen er at barn blir høyt prioritert. Voksne er det mer så som så med... Anonymous poster hash: b230b...35d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 Jeg har også grublet og lest mye om dette, og konkludert med at det ikke er nødvendig i Norge i dag. MEN selvsagt kan det være kjekt å ha litt ekstra å rutte med hvis uhellet er ute, så det er mulig vi går for det etter hvert. Vi opplevde alvorlig sykdom på vårt ene barn nylig, og ble fanget opp på alle mulige måter av helsevesenet. Alle utgifter dekket, alle sto virkelig på pinne for oss (i fht rehabilitering, praktiske og helsemessige utfordringer), både under og etter behandlingen. Mulig andre opplever det motsatte, og at dette ikke er gjennomsnittserfaringen. Men mitt inntrykk fra det norske helsevesen er at barn blir høyt prioritert. Voksne er det mer så som så med... Anonymous poster hash: b230b...35d Enig med deg i at selve sykdommen og utgifter rundt dette blir tatt flott hånd om, men om barnet ditt får ettervirkninger som ung / voksen er det ikke mye hjelp å få. Om man allerede har vært syk blir også forsikringen begrenset og da er det unødvendig. Anonymous poster hash: 172b7...663 1
Livet er godt Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Jeg har også Storebrand. Når andre selskaper har forsøkt å verve meg kan de ofte gi bedre tilbud på abdre områder, men ikke på barneforsikring. Jeg valgte dem også først og fremst pga. uføreforsikringen. De får ofte tett og god oppfølging som barn, men når de skal stå på egne ben er ikke en uføretrygd mye å leve av.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 Sspørsmålet tilbake er jo hva en skql forsikre seg mot og betale på? Ogmhvilken utbetaling får en dersom en skade skjer, i forhold til å invistere pengene en bruker på å betale forsikringen. I bil har vi forsikring dersom noe skjer, så er passasjer og dekket, blir barn utsatt for trafikkulykker som fotgjengere er bilen som kjører på forsikret. Barnehage og skole er pålagt å ha forsikring som dekker barna ved skade/ulykke. Reiseforsikring har de fleste, da er det smart å velge en forsikring som dekker fra en går over dørstokken hjemme og ut og til en gjør samme øvelsen i retur hjemme. Det vi da står igjen med er sykdom. Der er det mange unntak på forsikringene mht. Sykdommer, diagnoser som ikke dekker. Hva får en så utbetalt dersom noe uforutsatt skjer er spørsmålet? Hvilken forskjell kan en sum penger gjøre dersom barnet dør? Dette er vel et spørsmål om hva en kan og vil bruke penger på?Anonymous poster hash: 5e6e1...efb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #10 Skrevet 6. august 2014 Jeg har toppforsikringen fra Storebrand for mine barn. Det avgjørende for meg var dekningen ifm evt uførhet. Hvor mye betaler du for det i året?Anonymous poster hash: c4c66...83d
Eliza Doalot Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Hvor mye betaler du for det i året?Anonymous poster hash: c4c66...83d Rundt 3000 kr pr år pr barn mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå