Gå til innhold

Hvordan "ta" tilbake på en X som snakker om det fantastiske livet etter bruddet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tenkte og høre om noen råd her, jeg separerte meg fra kona for en stund siden.

Vi holder noe kontakt pga barna. Jeg har hatt problemer med og komme over henne i starten og var villig til og gi det enda et forsøk. Men etter jeg sa det, så POFF!!

Begynner hun og fortelle meg om det flotte livet hun har fått seg, med den ene gitar spillende nordlendingen hun har truffet.

Etter en stund nå, er det eneste jeg hører "meg, meg, meg, meg"

og "Nå skal du høre hva jeg gjorde"

Har gitt beskjed om at jeg syns det er flott hun har det gøy, men trenger ikke og fortelle meg alt som skjer i livet hennes.

Men nå har jeg lyst og "synke" på hennes nivå og begynne og lyve på samme måte. (Jeg vet nemlig at ikke alt er så flott og godt i den bobla ho lever i)

Så noen som har noen gode råd.

Fornuften min sier at det beste er og bare ignorere henne totalt og at det er den beste veien og gå…… dumme fornuft :fnise:

Anonymous poster hash: c39a9...405
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal følge fornuften din, selv om det sikkert hadde vært morsomt å trolle henne.

Anonymous poster hash: c7a91...f0c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du separerte deg fra kona di for en stund siden, men så sleit du med å komme deg videre fra henne? Hvorfor separerte du deg da? Og kan det ikke hende at hun faktisk fikk det bedre uten deg når hun innså hvor lett det var for deg å separere deg fra henne? Jeg tror du bør ta dette som kunnskap som du kan vokse på som menneske og mann for fremtidige forhold. At du i det hele tatt vurderer/ har lyst til å få henne til å få igjen med samme mynt viser hvor lite voksen du er.

Anonymous poster hash: c3f3e...c3a
AnonymBruker
Skrevet

Du separerte deg fra kona di for en stund siden, men så sleit du med å komme deg videre fra henne? Hvorfor separerte du deg da? Og kan det ikke hende at hun faktisk fikk det bedre uten deg når hun innså hvor lett det var for deg å separere deg fra henne? Jeg tror du bør ta dette som kunnskap som du kan vokse på som menneske og mann for fremtidige forhold. At du i det hele tatt vurderer/ har lyst til å få henne til å få igjen med samme mynt viser hvor lite voksen du er.

Hehehe...

Etter mange mange års ekteskap er det ikke så lett og gi slipp,derfor sleit jeg

Men når kona er utro gang nummer 2

Begynner og opparbeide seg kredittkort gjeld bak ryggen min

Svikter barna.

Nektet og prate om probleme

At det var lett for meg og separere henne, er vanskelige selv med de grunnene jeg ga deg.

Etter 6 mnd med sånn, så gir man opp.

Så ryker det.

"Vokse som menneske og mann" Ja… en stk bitter kvinne eller ? ;-)

Visst du noen gang kommer i samme sko som meg så forstår du,

Så får du se om din fornuft er lik min :danse:

Anonymous poster hash: 3a253...e53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal følge fornuften din, selv om det sikkert hadde vært morsomt å trolle henne.

Anonymous poster hash: c7a91...f0c

Fornuften min vant , så blir ikke noe blondine historie (hun hater blondiner)

Eneste måten jeg skal trolle henne på er og få det penere hjemme enn når hun bygget redet.

Så fram med Ikea, skeidar kataloger og en stk homofil venn :sjokkert:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehehe...

Etter mange mange års ekteskap er det ikke så lett og gi slipp,derfor sleit jeg

Men når kona er utro gang nummer 2

Begynner og opparbeide seg kredittkort gjeld bak ryggen min

Svikter barna.

Nektet og prate om probleme

At det var lett for meg og separere henne, er vanskelige selv med de grunnene jeg ga deg.

Etter 6 mnd med sånn, så gir man opp.

Så ryker det.

"Vokse som menneske og mann" Ja… en stk bitter kvinne eller ? ;-)

Visst du noen gang kommer i samme sko som meg så forstår du,

Så får du se om din fornuft er lik min :danse:

Satt du deg noen gang ned og tenkte... Hva skjedde? Hvor gikk det galt? Hva var det som fikk henne til å bli slik? Hva manglet hun fra meg? For på meg virker det som om du legger hele skylden på henne, men når man er gift har man også et ansvar for å passe på at den andre parten har det bra i forholdet og bra som menneske. Selvfølgelig er det ikke OK det hun gjorde, men disse tingene skjer jo fordi man ikke får det man trenger i et forhold og ikke har det bra med seg selv.

Jeg er nok ingen bitter kvinne, bare fordi jeg synes det er barnslig av deg å vurdere å "ta igjen" fordi ekskona di nå sier hun er lykkelig. Kanskje er hun det, kanskje er hun det ikke. Synes du heller skal fokusere på at du får det livet du ønsker deg og har det bra med deg selv, kontra å gjøre ting for at hun skal angre og bli lei seg igjen. For det er ikke særlig voksent. Håper du tar kunnskap ut av forholdet, og dermed ser verdien i det fordi det lærte deg noe om deg selv og om forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fornuften min vant , så blir ikke noe blondine historie (hun hater blondiner)

Eneste måten jeg skal trolle henne på er og få det penere hjemme enn når hun bygget redet.

Så fram med Ikea, skeidar kataloger og en stk homofil venn :sjokkert:

Hvis du er aktiv, med venner, trener og har interesser og er blid og fornøyd kan det være "straff" nok for henne å se.

Det er ikke naturlig at en dame/mann skal drive og fore sin eks med informasjon om det fantastiske livet hun/han lever, så antagelig gjør hun dette for å straffe deg. Og hvis du irriterer deg går du på limpinnen. Bare smil og si "Å ja, hyggelig" hver gang hun forteller om morsomme ting. Snart vil hun gi seg.

Og i mellomtiden viser du at du er en god person som er fornøyd med livet. Og det gjør du så absolutt ikke ved å fly med dumme damer og feste som en ungdom.... Vær en god far og aldri svikt barna dine! Da har du vist henne at du er en mann med ryggrad.

Anonymous poster hash: 7abef...b3b

• Liker 1
Skrevet

Satt du deg noen gang ned og tenkte... Hva skjedde? Hvor gikk det galt? Hva var det som fikk henne til å bli slik? Hva manglet hun fra meg? For på meg virker det som om du legger hele skylden på henne, men når man er gift har man også et ansvar for å passe på at den andre parten har det bra i forholdet og bra som menneske. Selvfølgelig er det ikke OK det hun gjorde, men disse tingene skjer jo fordi man ikke får det man trenger i et forhold og ikke har det bra med seg selv.

Jeg er nok ingen bitter kvinne, bare fordi jeg synes det er barnslig av deg å vurdere å "ta igjen" fordi ekskona di nå sier hun er lykkelig. Kanskje er hun det, kanskje er hun det ikke. Synes du heller skal fokusere på at du får det livet du ønsker deg og har det bra med deg selv, kontra å gjøre ting for at hun skal angre og bli lei seg igjen. For det er ikke særlig voksent. Håper du tar kunnskap ut av forholdet, og dermed ser verdien i det fordi det lærte deg noe om deg selv og om forhold.

Jo, du er en bitter kvinne.. Ser iallefall sånn ut for meg!

Til TS:

Godt fornuften tok deg så du ikke trollet med henne. Hun finner så fort ut sannheten og da ser du like dum ut som henne :-)

Det med å fikse opp i hjemmet er en god ide. (Hvis du har økonomi til det). Da får du nye og egne minner med huset/leiligheten, så slipper du å "se henne" over alt :) dessuten blir det jo bare pluss at du får det finere enn henne ;) hehe..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver et veldig fint og fornuftig innlegg til han. Men... å si at han skal sette seg ned å tenke over hva som fikk eksen til å bli som hun ble? Hva hun manglet i forholdet? Nei! DET er ikke ok! Man gir ikke alltid nok i et forhold, noen man ofte ikke ser før senere. Sånn er det for mange. Men hennes utroskap, to ganger, får hun fint stå for selv. Det er et langt skritt å gå fra å ikke ha det ok, til utroskap.

Gå videre du TS, lurt å la blondinehistoriene ligge :) Om du fokuserer på å gå videre, har du snart en sann historie å fortelle henne ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: c7d05...9a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, du er en bitter kvinne.. Ser iallefall sånn ut for meg!

Det er så utrolig typisk tankegang. Med en gang noen tar den andre partens parti, eller ser det hele litt utenfra, så er de bitre. Jeg hadde stilt de samme spørsmålene også hvis det var det motsatte kjønn som hadde denne opplevelsen. Det er alltid to stk i ett forhold, og når den ene begynner å oppføre seg på en slik måte, er det ikke bare en som er ansvarlig. Når en mann stikker fra kona si med en yngre kvinne, har kvinner en tendens til å se på han som drittsekken, men egentlig bør de se på seg selv og hva slags rolle de kanskje hadde i forholdet.

Skrevet

Seriøst? Kona mi var utro, hva gjorde jeg feil her? Mener du virkelig man skal tenke sånn?

Synes også du virker som en bitter kvinne.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver et veldig fint og fornuftig innlegg til han. Men... å si at han skal sette seg ned å tenke over hva som fikk eksen til å bli som hun ble? Hva hun manglet i forholdet? Nei! DET er ikke ok! Man gir ikke alltid nok i et forhold, noen man ofte ikke ser før senere. Sånn er det for mange. Men hennes utroskap, to ganger, får hun fint stå for selv. Det er et langt skritt å gå fra å ikke ha det ok, til utroskap.

Gå videre du TS, lurt å la blondinehistoriene ligge :) Om du fokuserer på å gå videre, har du snart en sann historie å fortelle henne ;)

Lykke til!

Hvis han velger å tenke over disse tingene, kan han kanskje lære noe nyttig til neste gang. Han kan også eventuelt finne ut at nei, han gjorde ingenting feil og han har ikke noe å lære. Det å sette seg ned i ettertid å analyse hvordan et forhold har vært og hvorfor det var sånn er ekstremt nyttig. Man lærer mye om seg selv, hvis man velger å være ærlig med seg selv og ta tak i de tingene som man eventuelt bør ta tak i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Kona mi var utro, hva gjorde jeg feil her? Mener du virkelig man skal tenke sånn?

Synes også du virker som en bitter kvinne.

Nå var det litt mer enn bare utroskap som kona til TS holdt på med. Men ja, jeg synes alle skal sette seg ned å analysere når de opplever svik. Ikke for å finne feil man gjorde i hovedsak, men for å være bevisst på det som har skjedd. Det å vite at man selv ikke var årsak til utroskapen er like viktig som å finne ut at man var det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han velger å tenke over disse tingene, kan han kanskje lære noe nyttig til neste gang. Han kan også eventuelt finne ut at nei, han gjorde ingenting feil og han har ikke noe å lære. Det å sette seg ned i ettertid å analyse hvordan et forhold har vært og hvorfor det var sånn er ekstremt nyttig. Man lærer mye om seg selv, hvis man velger å være ærlig med seg selv og ta tak i de tingene som man eventuelt bør ta tak i.

Kjenner jeg mennesket rett har han nok tenkt og tenkt og tenkt :)

De færreste lar vær å tenke etter et brudd, så... Utroskapet er hennes, resten er jeg sikker på han har tenkt over ;)

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg mennesket rett har han nok tenkt og tenkt og tenkt :)

De færreste lar vær å tenke etter et brudd, så... Utroskapet er hennes, resten er jeg sikker på han har tenkt over ;)

Jeg tror vi skal la han få svar selv jeg. :)

Skrevet

Jeg vil si at de tingene eks kona di gjorde handler om ulykkelighet i forholdet. Man kjøper ting for å kjøpe seg lykke, og man er utro fordi man søker etter bekreftelse på at man er bra nok.

At du velger å ignorere din egen skyld i dette og heller er opptatt av at hun skal fortsette å være ulykkelig synes jeg er trist.

Skrevet

1. Det er en person som er ansvarlig for utroskap, og det er den som begår det. I dette tilfellet har vi både seksuelt og økonomisk utroskap. I min bok holder det med en av delene for å rettferdiggjøre skilsmisse.

2. Å lempe skylden over på offeret er avskyelig! Synes jeg hører dere om det var en dame som ble banka av gubben: "Hva! Ga du han ikke bra nok mat? Ikke god nok service hjemme? Ikke sex når han ville? Hva feiler det deg?"

Vi snakket om en voksen, gift kvinne. Om hun pga familiebudsjett hadde for lite å rutte med for å drifte sin del av A/S Familien, så er det hennes fordømte plikt å sette seg ned og snakke med mannen om det! Slik at de i fellesskap kan gjøre vurderinger på om det hun ønsker er realistisk. De har som gift både plikter og rettigheter i forhold til hverandres økonomi.

3. Sex. Både for utro menn og kvinner så er det ingen automatisk kobling mellom dårlig sexliv hjemme og utroskap. Vi hører mange historier her inne om forhold med mye sex der den ene likevel var utro.

Om kvinnen følte behov for sex med andre, så skulle hun enten tatt tak i seg selv og satt inn en innsats på hjemmebane, eller avsluttet forholdet.

Og til deg, TS: lykke til! Håper huset blir smashing og at du kommer deg videre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Det er en person som er ansvarlig for utroskap, og det er den som begår det. I dette tilfellet har vi både seksuelt og økonomisk utroskap. I min bok holder det med en av delene for å rettferdiggjøre skilsmisse.

2. Å lempe skylden over på offeret er avskyelig! Synes jeg hører dere om det var en dame som ble banka av gubben: "Hva! Ga du han ikke bra nok mat? Ikke god nok service hjemme? Ikke sex når han ville? Hva feiler det deg?"

Vi snakket om en voksen, gift kvinne. Om hun pga familiebudsjett hadde for lite å rutte med for å drifte sin del av A/S Familien, så er det hennes fordømte plikt å sette seg ned og snakke med mannen om det! Slik at de i fellesskap kan gjøre vurderinger på om det hun ønsker er realistisk. De har som gift både plikter og rettigheter i forhold til hverandres økonomi.

3. Sex. Både for utro menn og kvinner så er det ingen automatisk kobling mellom dårlig sexliv hjemme og utroskap. Vi hører mange historier her inne om forhold med mye sex der den ene likevel var utro.

Om kvinnen følte behov for sex med andre, så skulle hun enten tatt tak i seg selv og satt inn en innsats på hjemmebane, eller avsluttet forholdet.

Og til deg, TS: lykke til! Håper huset blir smashing og at du kommer deg videre.

Det er alltid tre sider av en sak. Hver av partenes side og sannheten. Vi vet ikke hva som skjedde og det vil vi aldri kunne få vite heller, og vi kan bare anta, men ut i fra startinnlegget antar jeg at det ligger mer til denne historien enn den utroskapen kona hans har begått. Det finnes noe som heter følelsesmessig utroskap også, og det fører ofte til økonomisk og seksuelt utroskap.

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid tre sider av en sak. Hver av partenes side og sannheten. Vi vet ikke hva som skjedde og det vil vi aldri kunne få vite heller, og vi kan bare anta, men ut i fra startinnlegget antar jeg at det ligger mer til denne historien enn den utroskapen kona hans har begått. Det finnes noe som heter følelsesmessig utroskap også, og det fører ofte til økonomisk og seksuelt utroskap.

Vi vet som regel bare den ene siden av saken her inne. Ytterst sjelden at begge parter skriver.

Dermed må vi forholde oss til det som står.

Om HAN har vært følelsesmessig utro (uten at jeg ser hvordan du konkluderer med det) i forkant av konas seksuelle og økonomiske utroskap, så burde hun respondert med å ta tak i det problemet, ikke være utro selv.

Jeg leser ut fra startinnlegget om en mann som elsket kona si så høyt at selv etter to seksuelle utroskap og et økonomisk, hvor han så seg nødt til å sette ned foten og be om separasjon, så savnet han henne fortsatt.

Han ønsker at hun skulle innrømme sine egne feilgrep, og komme tilbake.

Siden det ikke skjedde, så vurderer han veien videre, for å vise eksen at han faktisk har et bra liv han også.

At han ikke lar seg imponere av mannfolkhistoriene hennes.

Jeg føler med TS, og håper han får livet sitt på rett kjøl.

Men å gi han deler av skylden for utroskapen er urimelig.

Den som slår en partner har hele skylden for å slå, uansett om han mener at han var provosert på forhånd.

Jeg mener det er nøyaktig det samme her!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser ut fra startinnlegget om en mann som elsket kona si så høyt at selv etter to seksuelle utroskap og et økonomisk, hvor han så seg nødt til å sette ned foten og be om separasjon, så savnet han henne fortsatt.

Han ønsker at hun skulle innrømme sine egne feilgrep, og komme tilbake.

Ja det var nesten så jeg måtte dra frem dassrullen og gråte en skvett når jeg leste startinnlegget hans. Så ydmyk og såret som har virket! Stakkars stakkars mann!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...