AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hvor mye kontakt har dere i løpet av den tiden han er borte? Flere ganger i uken, eller 1 gang per uke? Tekster dere mye? Lurer veldig, for jeg føler jeg og min mann etter 2 år sammen, ikke har så veldig god kontakt lenger, men er samtidig usikker på hva som er "normalt". Fra han har dratt ut kan det gå 2 uker før vi snakker sammen på telefon. Skype er vi ikke så glad i. Meldingene er korte og effektive.. Jeg føler meg ensom og nesten singel når han er borte. Men når han er hjemme føles ting bra. Da vi var nyforelskede snakket vi selvfølgelig hver kveld og meldingene var lange og romantiske som kom med jevne mellomrom. Dabbet av etterhvert, men det var jo forventet håper på svar.Anonymous poster hash: 36d51...d1b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Har vært sammen med min mann som jobber på havet i 8 år. Har aldri gått mer enn to-tre dager uten at han ringer meg,men for det meste snakker vi hver dag. Synes nå 14 dager høres lenge ut.Anonymous poster hash: 7258d...067
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Jeg syns selv 2 uker er veldig lenge. Men som han selv sier, han har ikke behov for mer. Vi har pratet om dette en del ganger, og vi blir enige. Men det blir med det. Det skjer ingen merkbare endringer. Jeg tar ofte kontakt via meldinger, men får bare korte, uintresserte svar. Som om han er veldig opptatt. Han er en veldig sosial mann og jeg vil tro at han er opptatt med å sosialisere seg med kolleger. Men når han er hjemme har vi et sterkt og godt forhold. Vi kommuniserer bra og har det morsomt sammen. Uansett, takk for svar. Vi får prøve å komme til bunns i dette på et eller annet vis. Anonymous poster hash: 36d51...d1b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Hver dag, gjerne på skype også om anledningen byr seg . Vært sammen i 3 år Anonymous poster hash: de945...9b6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Vi har ikke mulighet for sms, men han ringer hver dag, minst en gang og oftest flere. Jeg sender han bilder på mail av ting som skjer mens han er borte. Vi har vært sammen i snart 3 år. Anonymous poster hash: 89a0a...1b3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Ringer ikke så ofte, men vi melder hverandre igjennom nettet hver dag. Så snakker mye med han på nettet. Vi har vært sammen i 8 år vi også Jeg er glad vi har kontakt igjennom meldinger hver dag. Hadde ikke holdt ut å snakkes bare 1 gang i uka. Anonymous poster hash: 41b4e...307
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Sammen i 6 år.. han er borte i ca 3 mnd i slengen. Tastes hver dag, ringer kun via skype, 3-5 ganger i uken. Vi har et barn sammen. Sender bilder fra dagen 4-6 ganger uken. Merker at jeg ikke klarer å opprettholde kontakten slik han vil.. det blir for slitsomt.Anonymous poster hash: f7902...b55
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Vi har ikke mulighet til å sende/motta sms, og han er den som må ringe, men vi snakker alltid en gang om dagen på telefon eller skype, og sender mail hvis det er noe ekstra som han bør informeres om før han ringer. Det er aldri snakk om lange samtaler siden han ikke er så glad i å snakke i telefonen, men korte oppdateringer, og "elsker deg, savner deg, og gleder meg til jeg/du kommer hjem". Vi har vært sammen i 22 år. Anonymous poster hash: 1da11...5f3
Gjest Hjerte Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Sammen i 3 år. Før vi fikk baby ringte han annenhver dag. Har ikke mulighet til meldinger og sånt. Nå etter junior ble født ringer han hver dag.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 For meg var det vanskelig å ta kontakt. Følte på en måte tiden ble lengre, fordi jeg fikk høre alt jeg gikk glipp av. Folk opplever det forskjellig. Anonymous poster hash: 9dd71...30e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 Ser jo at vi har svært dårlig kontakt :/ Og det får meg til å revurdere hele forholdet. Jeg er ihvertfall ikke gal og klengete for å ønske mer kontakt, som jeg trodde og følte. I tillegg til dette har han veldig mye å gjøre når han kommer hjem. Han er hjemme, men samtidig borte. Hobbyer og venner virker som det kommer i første rekke. Uansett hva. Og uansett hvor mye vi prater om det. Jeg har lenge trodd jeg var urimelig og klegg.Anonymous poster hash: 36d51...d1b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 Kommunikasjon er viktig for meg,så absolutt en nødvendighet med daglig kontakt når min samboer er på havet.Hadde ikke orket noe annet.Anonymous poster hash: 7258d...067
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #13 Skrevet 5. august 2014 Jeg har ikke en samboer eller en date som jobber offshore. Men en god venn. Og vi har kontakt opptil 5 dager i uken når han er ute. Anonymous poster hash: ed789...b88
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #14 Skrevet 5. august 2014 Jeg syns selv 2 uker er veldig lenge. Men som han selv sier, han har ikke behov for mer. Vi har pratet om dette en del ganger, og vi blir enige. Men det blir med det. Det skjer ingen merkbare endringer. Jeg tar ofte kontakt via meldinger, men får bare korte, uintresserte svar. Som om han er veldig opptatt. Han er en veldig sosial mann og jeg vil tro at han er opptatt med å sosialisere seg med kolleger. Men når han er hjemme har vi et sterkt og godt forhold. Vi kommuniserer bra og har det morsomt sammen. Uansett, takk for svar. Vi får prøve å komme til bunns i dette på et eller annet vis.Anonymous poster hash: 36d51...d1b Hvor lenge er han ute da? Som tidligere "sjøkvinne" og som jeg ofte oppfatter andre som er offshore/på sjøen så er det en livsstil og man lever to forskjellige liv. Når man er ute har man sitt liv der, og når man er hjemme har man sitt liv der. Jeg for min del vantrives med det, men det kan jo være at kjæresten din er av den typen som føler veldig sterkt på at når han er ute så er livet utenfor stengt av og satt på vent. Og at kanskje derfor blir det lite kontakt. Men kan han ha med telefonen om han jobber offshore? Anonymous poster hash: 00a7b...a7f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #15 Skrevet 5. august 2014 Jeg er dame som jobber offshore. Når arbeidsdagen er ferdig etter 12 timer er jeg som oftes utslitt i toppen og det er slitsomt å snakke i tlf. Min eks synst det var kjipt, men han var dårlig på kontakt når jeg var hjemme. Jeg orket sende meldinger da, men det var ikke han så glad i...Anonymous poster hash: 7b940...cac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #16 Skrevet 5. august 2014 Vi snakker sammen hver dag når han eller jeg er på reise. Det er naturlig for oss. Vi har vært sammen i 12 år. Anonymous poster hash: 4ff5a...2d6
Tya Skrevet 5. august 2014 #17 Skrevet 5. august 2014 Min samboer jobber offshore og er borte 2-3 uker i slengen. Vi chatter som oftest på facebook hver dag, og han ringer 2-3 ganger i uka. Men jeg forstår de som synes det kan være vanskelig å holde daglig kontakt. De jobber minimum 12 timer, og er slitne til kvelden. Jeg får ofte beskjed om at samtalen vil bli kort når min samboer ringer, og jeg tror han ringer oftere enn han har behov for selv, for å være snill med meg.
Aurora_Versailles Skrevet 6. august 2014 #18 Skrevet 6. august 2014 Høres jo ut som om dere kanskje ikke er så enige likevel da... Snakk med han om det. Si du gjerne skulle hatt litt mer kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå