AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Ja, ville dere kjøpt den? Hvorfor? Hvorfor ikke?Anonymous poster hash: 325eb...344
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Nei, jeg hadde ikke kjøpt det. Jeg bilsikring på alvor og tenker at akkurat på bilstoler følges kvalitet av pris. Så når det kommer til bilstoler sparer jeg ikke og kjøper av kjent og testet merke. Anonymous poster hash: 81a1d...751 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Det er dette jeg tenker også. Samtidig så vet jeg om flere som har kjøpt disse. Hva er egentlig verre med disse enn for eksempel britax eller besafe? Det er jo alle bilstoler som sikres med belter. Er det noe med hvordan de er laget? Hva de er laget av?Anonymous poster hash: 325eb...344
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Se om det finnes tester på Europris sine bilseter. Hvordan kommer de ut av testen? Eller er stolene ikke med i testene? Det er jo ikke bare barnet det er fare for dersom stolen løsner eller på annen måte kolapser og fyker fremover. Vi har en baby og en 9 til 36 kg Besafe. Vær og obs på at i nyere test har isofix festene på stolen løsnet, da disse var for dårlige. Hørte detre på radio for litt siden og festet stolene med bilbeltene for sikkerhetsskyld etterpå.Anonymous poster hash: d3cde...235
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Se om det finnes tester på Europris sine bilseter. Hvordan kommer de ut av testen? Eller er stolene ikke med i testene? Det er jo ikke bare barnet det er fare for dersom stolen løsner eller på annen måte kolapser og fyker fremover.Vi har en baby og en 9 til 36 kg Besafe. Vær og obs på at i nyere test har isofix festene på stolen løsnet, da disse var for dårlige. Hørte detre på radio for litt siden og festet stolene med bilbeltene for sikkerhetsskyld etterpå.Anonymous poster hash: d3cde...235 Hvilken Besafe er dette? Anonymous poster hash: 81a1d...751
ViljaH Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Å være et EU-godkjent sete og et bra sete, trenger slett ikke å være det samme. EU har mye slappere regler for å være godkjent enn hva anerkjente testbyråer ser på. Jeg hadde ALDRI kjøpt bilstol på Europris. For et par år siden husker jeg trygg trafikk eller forbrukerrådet gikk ut å direkte frarådet bilstol solgt av OBS. Den var godkjent.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Vet ikke hva de Besafe setene vi har heter mer enn Besafe. Vi har mistet et barn i trafikkulykke og har ikke flere å miste. Sikkerheten er ektefelles "ansvarsområde", da jeg og er skadet. Sikkerhet går foran penger i trafikken her i huset. Anonymous poster hash: d3cde...235
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Vet ikke hva de Besafe setene vi har heter mer enn Besafe. Vi har mistet et barn i trafikkulykke og har ikke flere å miste. Sikkerheten er ektefelles "ansvarsområde", da jeg og er skadet. Sikkerhet går foran penger i trafikken her i huset.Anonymous poster hash: d3cde...235 Besafe har ikke 9-36 kg seter...... De har intil nylig kun hatt 0-13 kg seter og 0/9-18 kg seter. Og nå altså også 0-25 kg 9-36 kg seter er heller ikke anbefalt å bruke.lenger enn til 25 kg, da de egner seg dårlig som beltestoler. Anonymous poster hash: 81a1d...751
NovaFlare Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Jeg kjøper KUN seter som er PLUS-godkjent, det er verdens strengeste bilstoltest. Europris sine seter er ikke med engang... Hadde ALDRI spart penger på et bilsete, kjøp heller brukte klær og leker og arv det dere kan. PRIORITERING! 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Besafe har ikke 9-36 kg seter...... De har intil nylig kun hatt 0-13 kg seter og 0/9-18 kg seter. Og nå altså også 0-25 kg 9-36 kg seter er heller ikke anbefalt å bruke.lenger enn til 25 kg, da de egner seg dårlig som beltestoler. Ok, innrømmer gladlig at dette ikke er mitt område! Begge stolene var nye sammen med bilen i nov. 2013.Anonymous poster hash: 81a1d...751 Anonymous poster hash: d3cde...235
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #12 Skrevet 5. august 2014 7. Mnd og 2 1/2.Anonymous poster hash: d3cde...235
NovaFlare Skrevet 5. august 2014 #13 Skrevet 5. august 2014 Da kan jeg anbefale et sete som heter Britax MaxWay. Det er Plus-godkjent, bakovervendt, og kan brukes fra barnet er 9-25 kg! Dessuten er det relativt lite, og barnet sitter utrolig godt i det
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Takk for tips og meninger folkens! Jeg tviler vel på at jeg noen gang hadde kjøpt bilstol der, men tenkte jeg ville høre hva andre sier. Stolene er også latterlig billige..... Men altså deretter i kvalitet vil jeg tro. TS Anonymous poster hash: 325eb...344
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Har vært borti et sånt sete en gang da vi skulle låne et sete av en bekjent når vi var på ferie. Det var slarkete, virket alt for lett og lite solid til å ha noe som helst beskyttelse, beltene satt ikke skikkelig (løsnet litt etter litt mens ungen hadde de på) og det gikk ikke an å feste det godt nok med bilens belter, så det vinglet fra side til side (det kan være beltefestet i bilen vår, men har hatt flere andre seter som det ikke var noe problem med). Vi brukte det kun til å kjøre for å låne et annet, skikkelig sete - hadde aldri hatt det som fast sete i bilen! Anonymous poster hash: e7141...333
kaprifolen Skrevet 6. august 2014 #16 Skrevet 6. august 2014 Det har passert eu's minstekrav, som stort sett baserer seg på hodeskade. Lite på sidekollisjon, organskader eller knekte bein...
Skogsprinsessa Skrevet 10. august 2014 #17 Skrevet 10. august 2014 Jeg kjøper KUN seter som er PLUS-godkjent, det er verdens strengeste bilstoltest. Europris sine seter er ikke med engang... Hadde ALDRI spart penger på et bilsete, kjøp heller brukte klær og leker og arv det dere kan. PRIORITERING! PLUS-testene er sikkert gode, men heller snevre av seg. Se heller på forbrukerrådet/trygg trafikk sin tabell med seter testet av ADAC/Irct. Mye mer omfattende tester!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #18 Skrevet 10. august 2014 PLUS-testene er sikkert gode, men heller snevre av seg. Se heller på forbrukerrådet/trygg trafikk sin tabell med seter testet av ADAC/Irct. Mye mer omfattende tester! Trygg Trafikk anbefaler selv å velge seter som er godkjent i Plus-testen da: Plustest "Alle bilbarneseter som selges i EU er godkjent etter ECE R44, men denne godkjenningsnormen måler ikke hvordan bilbarnesetet håndterer påkjenningen mot barnets nakke i en kollisjon. Derfor anbefaler Trygg Trafikk å velge barneseter som er godkjent i den svenske PLUS-testen."Anonymous poster hash: e7141...333 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Jeg sjekket ut Europris sine bilstoler for noen få uker siden, de er alle forovervent, altså kan ikke være bakovervent, også de fra 9 kg. Så aldri i livet at jeg kjøper de! Kjøpte en brukt som knapt var brukt til halve prisen, en Britax. Anonymous poster hash: 87bc7...52f
NovaFlare Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 PLUS-testene er sikkert gode, men heller snevre av seg. Se heller på forbrukerrådet/trygg trafikk sin tabell med seter testet av ADAC/Irct. Mye mer omfattende tester! Ikke vondt ment, men tror ikke du helt vet hva du prater om her. Trygg Trafikk henviser faktisk også til Plus-testen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå