Gjest bustyvel Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Noen som har tips til et bra alternativ til benkpress? Pushups i slynge funker bra for meg, men kan jeg erstatte benk med det? Jeg greier ikke benkpress pga. en skade i albuen, den låser seg når jeg presser opp stanga, mens når jeg tar pushups med kroppsvekt kjenner jeg ingenting.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Hva med wiremaskina? Ta begge wirene og stå med ryggen til maskinen og dra frem og mot hverandre. Tror det heter stående kryssdrag. Anonymous poster hash: ac356...857
Supraspinatus Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Klarer du ikke benkpress uten vekt på stangen heller? Pushups er en veldig bra øvelse, men den er ikke så lett å øke motstanden på. For å gjøre dem tyngre kan du variere grepet mellom bredt, smalt, høyt, lavt, eksplosivt, osv. I slynge eller ringer kan du også gjøre ulike varianter. Søk f.eks. etter disse stikkordene på youtube: plyo push ups, dynamic push ups, Diamond push up, wide push ups, planche push ups, true push ups, Archer push ups, ring push ups. Andre gode pressøvelser: dips, ring/slynge dips, stående press, håndstående, hand stand push up. 1
Gjest bustyvel Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Jeg tror helt ærlig jeg ikke får økt motstanden så veldig iom at skaden skyldes en beinbit som kiler seg fast, altså er det ikke styrken det står på, men en kroppslig begrensning. Jeg greier å løfte stanga, men greier ikke mange reps, kanskje 2-3? Tenker på å prøve starting strength programmet, men vil dette være et såpass stort hinder at det ikke er noen vits?
Supraspinatus Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Jeg tror helt ærlig jeg ikke får økt motstanden så veldig iom at skaden skyldes en beinbit som kiler seg fast, altså er det ikke styrken det står på, men en kroppslig begrensning. Jeg greier å løfte stanga, men greier ikke mange reps, kanskje 2-3? Tenker på å prøve starting strength programmet, men vil dette være et såpass stort hinder at det ikke er noen vits? Det tviler jeg på er et problem. Men det er jo rart at du klarer å gjøre push ups da. Armene skal jo strekkes like mye ut da. Regner med du har sjekket denne beinstumpen ut hos ortoped?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Denne. http://bloggfiler.no/fitnaess.blogg.no/images/1739765-9-1392925809347.jpg Anonymous poster hash: cfe87...046
Gjest bustyvel Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Ja, har vært på NIMI, og de frarådet benkpress, og henviste meg til varianter av pushups. Jeg vet ikke hvorfor albuen låser seg under benkpress, men jeg får ikke gjort så mye med det, annet enn operasjon, og det orker jeg ikke når problemet kun oppstår under nettopp benkpress.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå