Gå til innhold

alkohol fra Sverige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som drar til Sverige for å kjøpe alkohol til bryllupet, hvor mye tar dere over grensa? Er det ikke kvota? Kjører dere flere ganger?

Anonymous poster hash: 7463e...412
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kjøper med seg det man trenger og litt til. Kvota eller ei. Så kjører man en omvei enten om...

...grensen som går østover inn i Norge, her er grensen midt i skogen og ingen tollere eller tollstasjoner. - https://www.google.no/maps/@58.944424,11.461232,3a,75y,89.13h,75.1t/data=!3m4!1e1!3m2!1s38Alo8MaZpdf7thrpra5Ig!2e0?hl=no

...Finnskogen grense, tollstasjonen her (den grå bygningen) ble lagt ned på begynnelsen av dette årtusenet. - https://www.google.no/maps/@60.386348,12.586065,3a,75y,294.61h,81.58t/data=!3m4!1e1!3m2!1sAReAQBJtyyO2mQzqfRd1yg!2e0?hl=no

Anonymous poster hash: fb25e...3da
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kjøper med seg det man trenger og litt til. Kvota eller ei. Så kjører man en omvei enten om...

...grensen som går østover inn i Norge, her er grensen midt i skogen og ingen tollere eller tollstasjoner. - https://www.google.no/maps/@58.944424,11.461232,3a,75y,89.13h,75.1t/data=!3m4!1e1!3m2!1s38Alo8MaZpdf7thrpra5Ig!2e0?hl=no

...Finnskogen grense, tollstasjonen her (den grå bygningen) ble lagt ned på begynnelsen av dette årtusenet. - https://www.google.no/maps/@60.386348,12.586065,3a,75y,294.61h,81.58t/data=!3m4!1e1!3m2!1sAReAQBJtyyO2mQzqfRd1yg!2e0?hl=no

Anonymous poster hash: fb25e...3da

Oj, takk for tips. Visste ikke om slike ))

TS

Skrevet

Dere som drar til Sverige for å kjøpe alkohol til bryllupet, hvor mye tar dere over grensa? Er det ikke kvota? Kjører dere flere ganger?

Vi et heldige og kjenner noen som har hytte rett over grensen. Da kan vi handle inn all alkoholen vi trenger, sette på hytten deres, og de tar med seg kvoten sin over grensa hver gang de reiser fra hytta, som stort sett er hver helg. Det forutsetter bare at vi handler inn i litt grei tid. Dette har de allerede gjort for flere andre som arranger bryllup, så jeg regner med at det skal gå greit når det nærmer seg vår tur også. :-)

Skrevet

Vi et heldige og kjenner noen som har hytte rett over grensen. Da kan vi handle inn all alkoholen vi trenger, sette på hytten deres, og de tar med seg kvoten sin over grensa hver gang de reiser fra hytta, som stort sett er hver helg. Det forutsetter bare at vi handler inn i litt grei tid. Dette har de allerede gjort for flere andre som arranger bryllup, så jeg regner med at det skal gå greit når det nærmer seg vår tur også. :-)

Lovlydige. Det liker jeg. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte faktisk enda litt mer på dette, og kom på at jeg har en utenlandsk kollega som ukependler via Gardermoen... Tror kanskje det blir å høre med henne i stedet. Så lenge man planlegger i god tid...

Eller, hvor lenge kan man egentlig lagre "vanlig" vin i romtemperatur?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte faktisk enda litt mer på dette, og kom på at jeg har en utenlandsk kollega som ukependler via Gardermoen... Tror kanskje det blir å høre med henne i stedet. Så lenge man planlegger i god tid...

Eller, hvor lenge kan man egentlig lagre "vanlig" vin i romtemperatur?

Tror du virkelig en kollega orker å handle for deg hver uke? Drasse med seg taxfree-poser på flytoget og hjem og så til jobb igjen... Hver uke? Synes det er ganske frekt å be om, med mindre det er noen du kjenner veeeeeldig godt.

Anonymous poster hash: f3079...e73

• Liker 2
Skrevet

Vi skal kjøre over noen turer, nå kan du jo kjøpe med alkohol i stede for røyk og sånn sett øke kvota, så blir ikke så mange turer. Da kan vi kjøpe med litt brus og litt snop å ha i bryllupet også :) Tar med oss noen venner i bilen som fungerer som kvotevenner :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...