Gå til innhold

Hun reiste på ferie, kom hjem og gjorde det slutt og reiste på ferie igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Velger å søke viten fra dere kvinner siden jeg er ganske, ganske forvirret. Skal prøve å få med alt og holde det så kort som mulig. Litt bakgrunn:

Jeg har (hadde?) en samboer, hvor vi har vært sammen i litt over to år. Det første året var avstandsforhold der hun studerte og jeg jobbet. Jeg tjente ganske OK og hadde mye fleksibilitet i jobben min, noe som gjorde at jeg kunne besøke henne en gang i måneden, gjerne i 1-2 uker om gangen.

Etterhvert bestemte vi oss for å flytte sammen - jeg begynte å søke jobber + prøve å ta opp igjen fag fra videregående. Begge scenarier gikk ikke så bra, men jeg følte vi hadde det bra.

Jeg har merket på meg selv at det sliter på å være arbeidsledig - jeg har søkt alle mulige jobber og vært innom flere kurs. Har dessverre ikke utdanning høyere enn VGS, men har over ett års erfaring fra helsesektor. Og jeg merket også etterhvert at det slet på henne. Lite penger, lite energi osv...

I mai i år greide jeg det endelig - da fikk jeg jobb innenfor akkurat det jeg ville. Ting begynte endelig å løsne seg.

I juni reiste hun på familieferie i en uke - ingen av oss er den som ofte tar kontakt men det blir gjerne en liten "Hvordan går det?" osv. Etter en uke kom hun hjem og skulle være hjemme i tre dager før hun reiste på ferie igjen i en måned. Første dagen var alt normalt, jeg spurte om vi gjerne kunne gå ut å finne på noe. Kino, spise eller lignende siden jeg hadde fått min første lønnsslipp, men hun sa hun var sliten etter turen og helst bare ville være hjemme og slappe av. Forståelig, tenker jeg.

Kvelden den andre dagen hun er hjemme har vi akkurat sett film og spist middag og som lyn fra klar himmel så begynner hun å snakke om at det kanskje er best at vi flytter fra hverandre og gjør det slutt. Hun sier hun har tenkt på dette i "flere måneder" uten at jeg fikk noe eksakt svar. Hele kvelden er gått i glemmeboken for min del, men det gikk i den gamle gjengangeren "jeg har ikke følelser for deg lengre.." osv. Jeg har jo selvfølgelig ikke de samme sterke følelsene lenger jeg heller, men følelsene mine er der og jeg kan ikke noe annet enn å tro at hun har vært litt forvirret. Det hele skjedde på 30 min før jeg gikk til sengs. Dagen etter reiste hun tidlig på morgenen, jeg skulle på jobb så fikk ikke pratet noe mye der.

Så nå er hun da på ferie. Jeg har sagt opp leiligheten (tre måneders oppsigelse, mulighet for å tegne ny kontrakt om det skulle ordne seg.) Jeg har ikke mast på henne, den eneste form for kommunikasjon var ang. oppsigelse av leiligheten med unntaket av at jeg sendte en melding sent på bursdagen min hvor jeg bare skrev "savner deg."

Jeg vil ikke mase på henne, jeg vil la henne være i fred og være med sine venner og la hun tenke. Hun sa hun skulle tenke på det og at vi skulle snakke om det når hun kom hjem.

Vi har også felles vennegjeng fra folkehøgskole som bor her. Dette er de eneste vennene jeg har her og jeg vil selvfølgelig holde på de. Kommende helg skal vi på hyttetur (samboer kommer hjem torsdag), og samboer skrev en melding hvor hun sa at hun ikke ville at jeg skulle være med på denne hytteturen. Jeg skrev tilbake at jeg syntes vi begge kunne reise, og at dette er mine venner også. Jeg vil ikke ha noe tull der og vil bare kose meg. Så skriver hun at hun VET at alle disse vennene hadde valgt hun ovenfor meg (med unntak av guttene muligens) noe som såret meg. Det er ingen som vet at vi har gjort det slutt (minus min mor og en kompis av meg) så jeg har ikke anelse på hva hun tenker... Vi er begge i tidlig 20 årene.

Anonymous poster hash: 451d5...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så vondt og miste noen man ikke vil.

Du er en kjemper for det du elsker. Ta det til deg :)

Snakk med dine venner om det, hva syntes de?

Luft det for dem, du trenger deg en tur med venner :)

Det er så vondt, og du blir jo bare uvitende for hva som skjer videre.

Prøv også og ikke svar henne på en stund.. Veit det er tøft. Men da vil enn jo gjene tro du har gått videre. La henne få den følelsen selv om ikke det stemmer.

Kanskje hun åpner øynene og forstår at det er deg hun vil ha :)

Lykke til, håper det order seg :)

Endret av Helene gab
AnonymBruker
Skrevet

Godt forklart det der!

Men hva er det egentlig du lurer på?

Anonymous poster hash: b04e5...082

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vel uansett ikke dratt på den hytteturen. Dere har slått opp, og dere trenger tid fra hverandre. Det er jo ikke annet enn ukomfortabelt å dra på den turen som om dere fortsatt var et par.

Ellers er det lurt å bare tilbringe tid fra hverandre. Dessverre er det slik at den som tar initiativ til bruddet er den som har tenkt på det en stund, så det kommer bare som "lyn fra klar himmel" for den som blir dumpet. Hun trenger antakeligvis ikke tenke over dette, hun har allerede gjort det.

Dere er begge veldig unge og har livet foran dere. Du vil treffe en ny.

Anonymous poster hash: c2143...a2e
AnonymBruker
Skrevet

Vist det i utgangspunktet er henner venner er det bare rett og rimelig at du trekker deg unna og dropper hytteturen denne gangen.

Anonymous poster hash: cb068...df7

AnonymBruker
Skrevet

Vist det i utgangspunktet er henner venner er det bare rett og rimelig at du trekker deg unna og dropper hytteturen denne gangen.

Anonymous poster hash: cb068...df7

Står jo klart det er felles venner fra året på folkehøyskole. Så hvorfor skal han trekke seg unna?

TS, dra på turen. Om hun ikke vil på hyttetur med deg så får hun være hjemme. Og venner skal slippe å velge side, de skal kunne være sammen med hvem de vil når de vil. Men akkurat det er kanskje lærdom som kommer med alderen.

Anonymous poster hash: 5a98b...8e9

• Liker 9
Skrevet

for en teit kommentar av henne!, Reis på hytteturen du, man trenger venner rundt seg når man er oppi i en sånn situasjon.

pass på at du ordner alt det praktiske, husk at det er flere fisk i havet selv om det kanskje ikke føles slik nå

:hug:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Står jo klart det er felles venner fra året på folkehøyskole. Så hvorfor skal han trekke seg unna? TS, dra på turen. Om hun ikke vil på hyttetur med deg så får hun være hjemme. Og venner skal slippe å velge side, de skal kunne være sammen med hvem de vil når de vil. Men akkurat det er kanskje lærdom som kommer med alderen. Anonymous poster hash: 5a98b...8e9

Enig med deg.

TS: Dra på hytteturen. Det er felles venner og hun er den som har valgt å gjøre det slutt. Da er også hun den som bør gi deg tid og rom. Hun kan ikke gjøre det slutt og så kreve at du trekker deg bort fra felles venner.

Her må hun ta konsekvensene av det valget hun har gjort og så får felles venner velge hvem de vil være sammen med.

Anonymous poster hash: 2e290...a13

• Liker 3
Skrevet

Enig med de andre. Dra på den hytteturen! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for oppmuntrende ord. Det begynner jo såklart å gå mer og mer opp for meg at det ikke er noe "oss" lenger, men jeg vil jo så klart prøve å fikse problemene vi evt. hadde. Om hun ikke vil det, så er det hennes tap.

Ang. hytteturen har jeg fra dag 1 vært fast bestemt på at jeg reiser på den hytten. #4, vi har allerede vært fra hverandre i over en måned med mindre du trekker fra de dagene hvor hun var her å gjorde det slutt.

Jeg skal ikke tvinge noen av våre venner til å velge side. Velger de en side så vet jeg hvor jeg har de, og da vil jeg ikke si de er mye til venner.

Så i bunn å grunn skal vi snakkes sammen når hun kommer hjem, hva som skjer etter det er "up in the air..." Alt jeg vil ha nå er grillings, pils og fint vær med gode venner så får hun bestemme hva hun gjør.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun blir temmelig irritert dersom du drar på den hytteturen. Jeg sier ikke at du ikke skal dra, men jeg tror ikke hun er så gira på å "fikse problemene" deres når det blir en krangel rundt dette.

Anonymous poster hash: d500d...5cb
Skrevet

Jeg tror hun blir temmelig irritert dersom du drar på den hytteturen. Jeg sier ikke at du ikke skal dra, men jeg tror ikke hun er så gira på å "fikse problemene" deres når det blir en krangel rundt dette. Anonymous poster hash: d500d...5cb

Da får hun bli hjemme da :klaske:

Dra på hytteturen, TS. Det er hun som har gjort det slutt så da får hun tåle konsekvensene av det. Men kanskje si ifra til vennene om at hun har gjort det slutt :)

• Liker 9
Skrevet

Si til henne at hvis hun ikke vil på hyttetur med deg så må hun bli hjemme. Sa dette til en eks ang sommerfest på felles jobb. Han ville ikke møte meg, dermed ble det ingen sommerfest på han. Helt og fult hans valg, akkurat som det er hennes valg og dra/la vær å dra på denne hytteturen.

Ja det kan hende hun blir litt furt for det,

men det er ingen grunn til at du skal liste deg rundt henne.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jo kjæresten/eksen til TS vært på TO ferier den siste drøye måneden, så synes jo at TS burde få lov til å dra på hytteturen, om det er dette som er dilemmaet.

Sender forøvrig varme tanker til deg, TS! :hug: Er aldri gøy når en av partene bestemmer seg for å gjøre det slutt uten at den andre parten var klar over dette!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Huff, mange varme tanker til deg. Det er en smule dårlig gjort å tenke og fundere for seg selv uten å si noe, reise bort, og så plutselig slå opp. Det hadde vært mye mer fair om hun hadde involvert deg i tankeprosessen sin så dette ikke hadde kommet så brått på. Det finnes ingen hurtigløsning på en sånn vond situasjon, men støtt deg på vennene dine nå. Og dra på den hytteturen. Hun har allerede vært på ferie i ukesvis, hvis hun ikke vil at begge skal på hytteturen så får hun trekke seg, for det er du som har mest bruk for en helg med venner.

Anonymous poster hash: c01ca...3eb
Skrevet (endret)

Merkelig at hun mener du skal trekke deg unna hytteturen, hvis da da ikke hadde vært bare hennes venner i utgangspunktet?

Endret av Berit
Skrevet

Kjipe greier. Jeg gir deg et pluss på innlegget som du kan trøste deg med. Personlig hadde jeg nok blitt hjemme (og scoret litt sympatipoeng for det hos felles venner), men så er ikke jeg spesielt glad i å være sosial når ting er vanskelig. Hvis du virkelig vil reise på den turen, syns jeg hun skal vike, siden det er hun som har gjort det slutt. Med mindre det er sant som hun sier da, at de har valgt henne over deg. Dersom du virkelig vil lage klein stemning for henne (og litt for deg selv også), så kan du jo spørre dem om det er sant som hun sier, at disse felles vennene allerede har valgt henne over deg.

AnonymBruker
Skrevet

Kjipe greier. Jeg gir deg et pluss på innlegget som du kan trøste deg med. Personlig hadde jeg nok blitt hjemme (og scoret litt sympatipoeng for det hos felles venner), men så er ikke jeg spesielt glad i å være sosial når ting er vanskelig. Hvis du virkelig vil reise på den turen, syns jeg hun skal vike, siden det er hun som har gjort det slutt. Med mindre det er sant som hun sier da, at de har valgt henne over deg. Dersom du virkelig vil lage klein stemning for henne (og litt for deg selv også), så kan du jo spørre dem om det er sant som hun sier, at disse felles vennene allerede har valgt henne over deg.

Jeg hadde også blitt hjemme. Jeg forstår jo at enkelte synes han skal dra bare på pur F men jeg får et intnrykk av at dette er litt mer hennes venner enn hans (han sier bl.a. at det er "hans venner også") og at hun derfor vil dra uansett.

Jeg ville personlig blitt hjemme rett og slett fordi det blir en klein hyttetur om begge er der og det går også utover de andre å ha et par der med skikkelig dårlig tone seg imellom. Det er ikke noe poeng å dra bare for å dra når det blir utrivelig for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også blitt hjemme. Jeg forstår jo at enkelte synes han skal dra bare på pur F men jeg får et intnrykk av at dette er litt mer hennes venner enn hans (han sier bl.a. at det er "hans venner også") og at hun derfor vil dra uansett.

Jeg ville personlig blitt hjemme rett og slett fordi det blir en klein hyttetur om begge er der og det går også utover de andre å ha et par der med skikkelig dårlig tone seg imellom. Det er ikke noe poeng å dra bare for å dra når det blir utrivelig for alle.

Felles venner fra folkehøgskole er på ingen måte den enes venner. Selvsagt svarer han at det er hans venner også, når man blir forsøkt manipulert ved at den ene forteller at vennene hadde valgt vedkommende over partneren. Sannsynligvis er det ren løgn i et forsøk på manipulasjon, noe som bør få ts på tå-hev og forberede seg på ytterligere angrep og evt. måtte angripe tilbake.

Anonymous poster hash: b85a3...d14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke kranglet noe spesielt over hytteturen, det var bare en liten diskusjon over facebook hvor jeg sa at vi heller kunne diskutere dette når hun kom hjem og at facebook ikke var rette sted å diskutere slikt på.. Jeg skulle ønske jeg visste hva hun tenkte, men det gjør jeg dessverre ikke.

Jeg er ikke ute etter å lage klein stemning på turen eller krangle med noen.

Nå er det sånn sett to alternativer og det er at vi begge snakker skikkelig sammen og reiser på fredag ut til hytten, eller så reiser hun på fredagen mens jeg reiser på lørdagen. Jeg ønsker selvfølgelig at det blir det første alternativet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...