Gå til innhold

Kan dette være noe av forklaringen på at gutter faller fra samfunnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forbindelse med et stupeuhell kom det noen interessante uttalelser som sier noe om det samfunnet vi lever i.

- Badevakten måtte hente ekstra hjelp, for hun greide ikke å få meg opp av vannet på egenhånd. Jeg var som en død fisk, forteller hun.

Så i dagens samfunn er det helt greit at mindre kvalifiserte folk får ta jobben så lenge de har rett kjønn. Burde ikke en badevakt være i stand til å få opp en 17 år gammel normalvektig jente alene for å kunne utføre jobben sin skikkelig?

Og jeg tenker, det sitter så mange unge gutter og driver dank i dag i et samfunn som tilsynelatende ikke har behov for dem, selv om det finnes flust av jobber der de kunne gjort ekstremt nytte og blitt motivert av å vite nettopp det. Hva om man hadde lov til å etterlyse sterke, modige, dyktige gutter som ikke er redd for å ta i et tak til slike stillinger? Men i stedet ropes det om diskriminering og at det overhode ikke er lov å påpeke at gutter har fysiske egenskaper som jenter ikke har i samme grad. De skal heller læres til å tro at det ikke er særlig bruk for dem hvis de ikke gjør det bra på skolen eller starter på sykepleierlinja der de hører hjemme i 2014.

Ja, jeg spør igjen, er såkalte moderne likestillingsholdninger grunnen til at gutter blir en uutnyttet ressurs i samfunnet?

Anonymous poster hash: 2ac0e...f2f
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...