AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 I forbindelse med et stupeuhell kom det noen interessante uttalelser som sier noe om det samfunnet vi lever i. - Badevakten måtte hente ekstra hjelp, for hun greide ikke å få meg opp av vannet på egenhånd. Jeg var som en død fisk, forteller hun. Så i dagens samfunn er det helt greit at mindre kvalifiserte folk får ta jobben så lenge de har rett kjønn. Burde ikke en badevakt være i stand til å få opp en 17 år gammel normalvektig jente alene for å kunne utføre jobben sin skikkelig? Og jeg tenker, det sitter så mange unge gutter og driver dank i dag i et samfunn som tilsynelatende ikke har behov for dem, selv om det finnes flust av jobber der de kunne gjort ekstremt nytte og blitt motivert av å vite nettopp det. Hva om man hadde lov til å etterlyse sterke, modige, dyktige gutter som ikke er redd for å ta i et tak til slike stillinger? Men i stedet ropes det om diskriminering og at det overhode ikke er lov å påpeke at gutter har fysiske egenskaper som jenter ikke har i samme grad. De skal heller læres til å tro at det ikke er særlig bruk for dem hvis de ikke gjør det bra på skolen eller starter på sykepleierlinja der de hører hjemme i 2014. Ja, jeg spør igjen, er såkalte moderne likestillingsholdninger grunnen til at gutter blir en uutnyttet ressurs i samfunnet? Anonymous poster hash: 2ac0e...f2f 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/utrolige-historier/angrer-paa-kanten-skrekkfall-gaar-verden-rundt/a/23267453/ Artikkelen for de som er interessert. Anonymous poster hash: 2ac0e...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå