Gå til innhold

Tips utstyr 1-3 år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en på 6 år å en gutt på 1 år. Med førstemann sløste jeg vekk MASSE penger på utstyr.

Gi dine beste kles/utstyr tips til småbarn i barnehage. Og skolegutt. Klær og utstyr som holder seg. Evnt leker en kan ha glede av lenger. Jeg er typisk mor som kjøper dobbelt opp av alt mulig vræl.

Anonymous poster hash: 8f223...712

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøper dobbelt av yttertøy, men kjøper dyrt kvalitetstøy til barnehagebruk og billig til å ha hjemme fordi det isåfall kun blir en liten tur ut etter middag. Og tar jo tøyet hjem i helgene.

Kjøper gjerne brukt yttertøy/klær om det er pent behandlet. Men ikke sko. De kjøper jeg nye, av kjente merker og de prøves på før kjøp.

Barnehagesekk trengs ikke det første året. Og en gammel strandbag har plass til yttertøy.

Vogn til soving i vhg kjøpte vi billig på finn. Gav 200(!) for en gammel emmaljunga.

Matbokser med flere rom er genialt. Vi har den til susanne kaluza.

Skrevet

Vi gidder ikke å kjøpe dobbelt opp av tøy, det holder i massevis med en god skalljakke og skallbukse som er vanntette. De gangene man gjør noe etter barnehagen på hverdager funker det kjempebra. I helgene tar man jo med tøyet hjem fra barnehagen uansett.

Har regntøy og parkdress i barnehagen, følger med på tester. Nå vant for eksempel Reflex sitt regntøy best i test. Vår og høstdress holder det i massevis med en billigere dress siden den brukes så kort periode. Kjøper Reima om vinteren, men Name It har en fantastisk softhelldress som er supermyk og 8000mm vannsøyle som holder i massevis de få mnd den brukes før man går over til vinterdress. Vi har hatt den i tre størrelser nå, kjøper ny hver vår/høst.

Anbefaler sterkt skalljakkene til Polarn o Pyret, får ofte kjøpt de på FINN, og POP har ofte 50% kampanjer på de så kjøper alltid neste sesong størrelse på salg.

Meld deg inn i Facebook gruppene til POP, Knerten og Karoline og Petter og Pia så får du vite når de har kampanjer. Kjøper mye der.

Anbefaler sportsbutikker som XXL for sko og støvler, ofte mye billigere enn spesialbutikkene for barnesko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...