AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=50250869 Er det mulig? 18 000,- for en blanding og de "frir" til førstegangskjøpere, som ikke kan så mye om hund. Det er jo galskap å selge en slik hund til førstegangseiere. Blir helt matt jeg. Anonymous poster hash: a28f8...001 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 og defor linker du til annonsen så mange flere "tullinger" får sett og vurdert valpene.. Anonymous poster hash: ea5dd...13a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Jeg linket til annonsen og påpekte at "oppdretter" er en tulling, tilfelle noen her inne kunne finne på å vurdere en slik hund. Om noen tar et slikt innlegg som en god reklame og løper og kjøper en valp, så er de såpass sprengt at de ikke skjønner hva de gjør. Slike når man ikke igjennom til uansett. Anonymous poster hash: a28f8...001 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Trist at folk avler fram disse hundene, for så å fortelle uvitne førstegangskjøpere at disse hundene er så mye sunnere enn renrasede, supre førstegangshunder, gemyttet er perfekt, lettlærte osv. Anonymous poster hash: 5ef66...7e2 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Ja, dette er nok blant de verste "doodlene" jeg har sett Passende med en titt på etymologien:"This is also the origin of the early eighteenth century verb to doodle, meaning "to swindle or to make a fool of"."http://en.wikipedia.org/wiki/Doodle Anonymous poster hash: f268b...caf 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Ja, dette er nok blant de verste "doodlene" jeg har sett Passende med en titt på etymologien:"This is also the origin of the early eighteenth century verb to doodle, meaning "to swindle or to make a fool of"."http://en.wikipedia.org/wiki/Doodle Anonymous poster hash: f268b...caf Litt etymologi hørte hjemme her. Det er jo ren svindel. Spesielt å henvende seg til uvitende og kjøre prisen rett i været. Værster er jo at de kommer til å selge også... Anonymous poster hash: a28f8...001
Sack0 Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Jeg husker da de aller fleste blandingsraser var gratis, uansett. Nå er det jo blitt dyreste merkevare. Kjipt.
Frk.K Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 (endret) Hørt at doodler har mange "skavanker" mentalt sett å ikke er en god førstegangshund i det hele tatt jeg? Edit: skriveleif Endret 5. august 2014 av Frk.K
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Hørt at doodler har mange "skavanker" mentalt sett å ikke er en god førstegangshund i det hele tatt jeg? Edit: skriveleif Doodle er ingen rase overhodet, og det vil sikkert være enorm variasjon her også. Problemet med å slå sammen to raser med ulike egenskaper i en slik kombinasjon, er selvfølgelig at du ikke aner hva du får. Til tross for at denne selgeren tydligvis mener at hun er sikret å få det beste fra begge foreldrene, noe jeg finner svært merkelig. Anonymous poster hash: 1415b...91e
Skywise Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Hollandsk gjeterhund? Håper den er kraftig showavlet i alle fall, en god hollender kan nesten stille i samme klasse som en malinois. Bortsett fra at jeg synes oppdretter er idiot som blander hollandsk gjeter med puddel (hva er greia med det liksom?) og markedsfører dem for førstegangseiere (og at de tar 18 lapper pr valp for så vidt), så synes jeg faktisk ikke det er den verste annonsen jeg har sett. De er i alle fall ærlige om pelsstellet liksom...
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Hollandsk gjeterhund? Håper den er kraftig showavlet i alle fall, en god hollender kan nesten stille i samme klasse som en malinois. Bortsett fra at jeg synes oppdretter er idiot som blander hollandsk gjeter med puddel (hva er greia med det liksom?) og markedsfører dem for førstegangseiere (og at de tar 18 lapper pr valp for så vidt), så synes jeg faktisk ikke det er den verste annonsen jeg har sett. De er i alle fall ærlige om pelsstellet liksom... Nja, at noen får sjokk av pelsstellet om det ikke er opplyst om er jo en ting, langt verre hvis de plutselig får en hund de ikke på noen måte er i stand til å håndtere. Som du sier, man reklamerer ikke for hollandsk gjeterhund (selv i blanding) som en hund for førstegangseiere. Anonymous poster hash: 1415b...91e
Skywise Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Pelsstell er jo en vesentlig del av hundeholdet, spesielt når vi snakker så mye som på en puddel eller mer. Mange doodler har ofte mer krevende pels enn puddel, som krever enda mer pelsstell. Dessverre utrolig mange eiere der ute som ikke evner å ta vare på pelshundene sine og leverer dem inn til salonger med digre kladder og skitten pels. Jeg antar at hollenderen som er brukt i denne kombinasjonen ikke er en av de mest driftige individene i rasen. Hadde uansett vært veldig interessant å vite hvorfor de bestemte seg for å krysse inn hollender (om det var min blanding så skulle jeg forøvrig markedsført den som "hollydoodle" ).
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Det er det med hollenderdelen jeg også får hikke av. To skarpe raser hvorav den ene i toppsjiktet, en stor dose pelsstell og garantert energi fra begge parter. Suksessoppskrift på en førstegangshund. Anonymous poster hash: a28f8...001
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Alt det andre aside, jeg betalte 13.000 for en renraset hund av stor rase, det er jo sykt at en merkelig blandingsrase man ikke aner noe om gemyttet til blir solgt for mer!! Anonymous poster hash: 87271...1db
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #15 Skrevet 6. august 2014 Pengene lokker vel. Får de solgt alle valpene til 18k, får de inn 144k, og det ved å parret hunden sin med en annen tilfeldig hund. De hadde ikke fått i nærheten av den summen uten å legge inn masse jobb hvis de skulle hatt renraset hollender. De som vil ha en hollandsk gjeterhund er nok gjerne litt mer kritisk og kresen på hva de kjøper. Anonymous poster hash: 0019d...d83 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå