Gå til innhold

Hva tenker dere om en mann....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...som endrer adferd på sosiale medier etter dateslutt?

Det høres kanskje veldig uinteressant ut å sitte og fundere på dette, men jeg synes adferden er påfallende. En mann jeg datet som jeg sluttet å date fordi han var så usikker. I den tiden vi datet var han veldig selektiv med liker-knappen.

Nå i senere tid etter at vi sluttet med å date, har han nærmest gått amok. Hver dag får jeg opp i nyhetsstrømmen at han liker profilbilder av diverse (pene) jenter og mange jeg er ganske sikker på at han såvidt kjenner. Det samme ser jeg på instagram i nyhetsstrømmen. Jeg synes det virker som han er veldig desperat som liker profilbilder av folk han knapt kjenner. Dette er som oftest bare single jenter også... og sjeldent par eller mannfolk. Jeg forstår at det ikke trenger å bety noe og tenker at det er normalt når det er venner, men her snakker bekjentskaper som han aldri har likt bildene til tidligere som jeg har sett. Forøvrig har han likt profilbilde av meg ved to anledninger, men da enda da vi datet eller siste gangen da han enda prøvde å få meg til sengs... Nå som jeg har holdt meg unna og sagt at jeg bare ønsker å være venner så har han unngått liker-knappen. Jeg er ganske sikker på at han ville trykt liker på det siste profilbildet om jeg faktisk bare var en relativt ukjent, singel dame...

Er det en statement? Lurer på hva som foregår i hodet hans. Han vet nok utmerket godt at andre kan se at han liker andres profilbilder (de som er offentlige) og det er jo ikke at en av kvinnene vil føle seg særlig spesiel når hun ser at han liker venninnenes bilde og andre bekjennetes bilder også.

Høres kanskje ut som jeg er sjalu. Skal innrømme at det stakk litt før, men nå som det dukker opp nye hele tiden kan jeg ikke annet enn le og lure på om han har det helt bra og om det ligger en slags desperasjon bak.

Dere (single) mannfolk som strør om dere med likes på profilbilder til bekjente og Facebookvenner dere knapt kjenner, hva er tanken bak? Er det en slags behov for bekreftelse og vise omverden at dere er singel?

Han er forøvrig 30 år, om det er relevant.

Anonymous poster hash: 2afa4...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som så at det er VELDIG individuelt hva folk legger i en like.

På newsfeeden liker jeg bilder av kjente og mindre kjente i hytt og pine, uten å legge noe mere bak det. Single eller ei, pene eller ei, barn eller ei, jeg driter vel i det... så lenge det er noe jeg LIKER med bildet.

Samme med instagram. Jeg liker ting i hytt og pine, og siden jeg er så lite aktiv kan det hende jeg til og med scroller tilbake 3 uker og liker ting.

Men jeg går ALDRI inn på profiler til noen og "liker" ELDRE bilder. Gidder ikke det.

Men du har kanskje rett. Kanskje det er en statement for HAN. Hvem vet? Men viktigst av alt: Who the hell cares.. !

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker som så at det er VELDIG individuelt hva folk legger i en like.

På newsfeeden liker jeg bilder av kjente og mindre kjente i hytt og pine, uten å legge noe mere bak det. Single eller ei, pene eller ei, barn eller ei, jeg driter vel i det... så lenge det er noe jeg LIKER med bildet.

Samme med instagram. Jeg liker ting i hytt og pine, og siden jeg er så lite aktiv kan det hende jeg til og med scroller tilbake 3 uker og liker ting.

Men jeg går ALDRI inn på profiler til noen og "liker" ELDRE bilder. Gidder ikke det.

Men du har kanskje rett. Kanskje det er en statement for HAN. Hvem vet? Men viktigst av alt: Who the hell cares.. !

Jeg hadde nok ikke reagert om han alltid hadde gjort slik (og jeg har kjent han i 4 år), men det har virkelig bare eskalert etter at vi sluttet å date, eller for å si det på en annen måte: Siden jeg ikke gadd å ha sex med han lenger når han aldri fant ut hva han ville.

Det særlig en kvinne som skifter profilbilde ganske ofte (og som er ganske pen) som han har likt ganske mange av profilbildene til. Dette var imidlertid når vi datet, og jeg reagerte på det og prøvde å spørre på tull om han var interessert i henne også tilføyde jeg at alle kunne få dette opp i nyhetsstrømmen, slik at dette kanskje også noe som andre la merke til (familie, venner). Da gav han uttryk for at han kunne like hva han ville og at det ikke var vits å legge noe særlig mening i det (som var et poeng). Jeg sa likevel at det såret meg litt da, siden han gav så lite respons på de profilbildene jeg hadde hatt. (Det var først i ettertid han likte mitt første profilbilde). Særlig etterpå begynte han å gå bananas med like-knapper, bare som det var på pur faen og som han ville såre meg med vilje fordi han visste at jeg ikke var begeistret for det.

Tja, hvorfor bryr det meg? Jeg har vurdert å gi han et nytt forsøk med uforpliktende dating, men merker jeg blir litt irritert over dette stadige behovet for å slenge ut ein like til alle single, pene kvinner. Jeg tenker når han er der, så er det for bekrefte og bevise friheten sin og at han er singel. Jeg kan selvsagt ikke hindre han i å like alle disse bildene selv om vi mot all formodning skulle endt i et forpliktende forhold, men jeg lurer på om dette kan si litt om han generelt er en som ikke liker forpliktelse...

Skrevet

Der forsvant anonymiteten...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke bety så mye. Min "like"-frekvens på face og insta svinger veldig. Noen dager jeg kjeder meg, kanskje jeg har en time dødtid på jobb (som nå), så tar jeg opp tlf og sitter på insta og liker bilder. Andre perioder gjør jeg det ikke.

Men det kan selvfølgelig bety det du tror det betyr også.

Etter at hun forrige jeg datet avsluttet, satt jeg ett par kvelder på rad, og kjedet meg, fordi jeg hadde skrevet mye mld frem og tilbake til henne. Og når jeg ikke gjorde det lenger, ja da tok jeg ett par timer på face og insta, og trykket like. På både hunder, katter, jenter og barn :)

Anonymous poster hash: ff565...e45
AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til at eksen min også begynnte å være aktiv på face, insta og snapchat med en gang det ble slutt mellom oss. Han var så opptatt av at han ikke var aktiv og likte ikke ting jeg la ut det siste 6 mnd og svarte sjelden på snap. Plutselig hadde han tydeligvis stort behov for å vise seg frem.. Han sa 1 uke før det ble slutt at han elsket meg så høyt. Det var han som gikk pga sin egen usikkerhet og fantasier han laget selv ang meg og frykten for at jeg kom til å såre han..

Jeg la merke til at han likte både profilbilde og forsidebilde til en han hadde noe på gang med en stund før meg.. Kjente det stakk godt, men samtidig mistet jeg litt av respekten på han og det han hadde tidligere sagt. Venner av meg sier det er en helt vanlig adferd etter et brudd.. Vi sørger nok på ulike måter..

Anonymous poster hash: e91e7...664

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke finnes på sosiale medier... Alt folk klarer å gruble over. Kan du ikke bare fjrne fyren fra vennelista di? Problem solved!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er så glad for at jeg ikke finnes på sosiale medier... Alt folk klarer å gruble over. Kan du ikke bare fjrne fyren fra vennelista di? Problem solved!

Jeg må vel få lov til å gruble over det om jeg vil. Det plager meg ikke i noe særlig grad lenger, slik det gjorde før og jeg kjente at jeg ble litt sjalu. Jeg er ikke bekymret for at en like betyr at han liker en bestemt dame og det er noe på gang der, da han slenger de ut i hytt og pine. Som sagt er dette noe han ikke gjorde før, og jeg må vel få lov til å gruble over den endrende adferden hans og hva det kan komme av.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg må vel få lov til å gruble over det om jeg vil. Det plager meg ikke i noe særlig grad lenger, slik det gjorde før og jeg kjente at jeg ble litt sjalu. Jeg er ikke bekymret for at en like betyr at han liker en bestemt dame og det er noe på gang der, da han slenger de ut i hytt og pine. Som sagt er dette noe han ikke gjorde før, og jeg må vel få lov til å gruble over den endrende adferden hans og hva det kan komme av.

Jo, for all del, du har lov å gruble. Jeg bare projiserer mine egne tanker og holdninger over på deg. Jeg hadde trukket på skuldrene og slettet fyren.

Skrevet

Det trenger ikke bety så mye. Min "like"-frekvens på face og insta svinger veldig. Noen dager jeg kjeder meg, kanskje jeg har en time dødtid på jobb (som nå), så tar jeg opp tlf og sitter på insta og liker bilder. Andre perioder gjør jeg det ikke.

Men det kan selvfølgelig bety det du tror det betyr også.

Etter at hun forrige jeg datet avsluttet, satt jeg ett par kvelder på rad, og kjedet meg, fordi jeg hadde skrevet mye mld frem og tilbake til henne. Og når jeg ikke gjorde det lenger, ja da tok jeg ett par timer på face og insta, og trykket like. På både hunder, katter, jenter og barn :)

Anonymous poster hash: ff565...e45

Tja. Kanskje han har litt mer dødtid nå (men han er generelt en travel mann) og at det er litt fordi han føler seg ensom eller kjeder seg litt. Når jeg ikke hang med han brukte han jo litt tid på å skrive til meg, men jeg tror ikke det er så stor forskjell i døtid/fritid at det kan forklare alene hvorfor det har blitt så mye.

Skrevet

Har lagt merke til at eksen min også begynnte å være aktiv på face, insta og snapchat med en gang det ble slutt mellom oss. Han var så opptatt av at han ikke var aktiv og likte ikke ting jeg la ut det siste 6 mnd og svarte sjelden på snap. Plutselig hadde han tydeligvis stort behov for å vise seg frem.. Han sa 1 uke før det ble slutt at han elsket meg så høyt. Det var han som gikk pga sin egen usikkerhet og fantasier han laget selv ang meg og frykten for at jeg kom til å såre han..

Jeg la merke til at han likte både profilbilde og forsidebilde til en han hadde noe på gang med en stund før meg.. Kjente det stakk godt, men samtidig mistet jeg litt av respekten på han og det han hadde tidligere sagt. Venner av meg sier det er en helt vanlig adferd etter et brudd.. Vi sørger nok på ulike måter..

Anonymous poster hash: e91e7...664

Ja, ikke at jeg tror at han sørger så mye over meg nødvendigvis, men det kan vel kanskje heller være en reaksjon på at han mangler noe i livet sitt og prøver å distrahere seg med andre ting. Det er i de baner jeg har tenkt når jeg har sett denne adferdsendringen i bruk av sosiale medier.

Skrevet

Jo, for all del, du har lov å gruble. Jeg bare projiserer mine egne tanker og holdninger over på deg. Jeg hadde trukket på skuldrene og slettet fyren.

Takk for tankene! Jeg kan kanskje trekke litt på skuldrene, men å slette han? Da gir jeg jo nettopp uttrykk at jeg kanskje bryr meg litt for mye dersom jeg føler at jeg må det.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Takk for tankene! Jeg kan kanskje trekke litt på skuldrene, men å slette han? Da gir jeg jo nettopp uttrykk at jeg kanskje bryr meg litt for mye dersom jeg føler at jeg må det.

Hvem bryr seg?

Det er det som er å trekke på skuldrene ;)

Gjest Dønn_ærlig
Skrevet

Takk kjære TS for at du minnet meg på hvorfor jeg ikke er på face, insta blablabla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...