Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens :)

Jeg fikk nydelige dattera mi den 9 juli og hadde søkt om foreldrepenger i april. Fikk brev i dag fra NAV at jeg må sende inn inntektsbekreftelse fra regnskapsføreren min som skal bekrefte lønna mi. Hva vil det si? Jeg sendte jo inn inntektsopplysningsskjema. Regnskapsføreren er på ferie pg kommer ikke tilbake før 5 september! Vil da ikke vente så lenge.. Har jo ikke hatt noe lønn/penger siden mai.. Sliter mye her altså..:(

Hva skal regnskapsføreren sende? Hva salgs skjema evt. Bekreftelse? Skal NAV kontakte regnskapsføreren min? Huff er mektig lei av alt det rotet :(

Takk for hjelpen

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du ansatt eller er du selvstendig? Hvem fylte ut inntektsopplysningsskjema? Du kan IKKE gjøre det selv... Ta kontakt med nav på tlf 55553333 så får du veiledning...

Anonymous poster hash: c71cd...024
Skrevet

Jeg er ansatt. Arbeidsplassen min fylte inntektsopplysningsskjema for meg som jeg sende inn. Nå krever de bekreftelse fra regnskapsføreren.

Skrevet

Dette høres veldig rart ut. Det er arbeidsgiver som er ansvarlig for inntektsskjema, ikke regnskapsfører. Og du har jo sendt det! Ring NAV og spør.

Skrevet

Dem sier revisor eller regnskapsføreren må sende bekreftelse og at det ikke holder med bare inntektsopplysningsskjema.. Huff:(

Skrevet

Dem sier revisor eller regnskapsføreren må sende bekreftelse og at det ikke holder med bare inntektsopplysningsskjema.. Huff:(

Revisor? Det er da bare tull, han har da ingenting med lønnsbekreftelse å gjøre. Ikke regnskapsfører heller. Dette er veldig rart. Hva sier arbeidsgiver om dette kravet, da? Ring og snakk med dem med en gang hvis du ikke har gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de spør om bekreftelse fra regnskapsfører eller revisor er det fordi de vil dobbelsjekke at lønnen arb.giver har oppgitt er riktig. Det kan være NAV sitter på opplysninger som tilsier at det er en unormal lønn e.l. for den type jobb eller kanskje du akkurat har startet i jobben. Hvis det er et lite firma som er nyoppstartet eller du har nære familiemedlemmer som jobber i bedriften (og det er en liten bedrift) vil NAV dobbelsjekke at du har hatt den lønnen de sier du har.

Med mindre det er en saksbehandler i NAV som har gjort en åpenbar feil (det finner de vel ut av når du ringer) så må du nok pent vente på at regnskapsfører er tilbake fra ferien. NAV mener nok de har god grunn til å stille ekstra spørsmål om inntekten din.

Anonymous poster hash: 60ee8...5ea

Skrevet

Oj, det har jeg aldri hørt om. Men det høres forsåvidt logisk ut det du skriver over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...