Gjest Lompa Skrevet 30. juni 2004 #1 Skrevet 30. juni 2004 Hvorfor handler dette forumet nesten bare om utroskap????Det nærmeste som har vært en "gladtråd" her, er jo hun som oppdaget at mannne hadde et sms-opplegg og forhåpentlig fikk reddet ekteskapet sitt i tide. FINNES det ikke andre problemer i et samliv enn utroskap???Jeg blir fortvilt og skremt av dette, og fryktelig trist. Hvorfor gjør ikke folk noe i hverdagen for å ta vare på hverandre og forholdet sitt, så det ikke kommer til et punkt hvor en av partene tyr til utroskap? KLARER man virkelig ikke å sette pris på hverandre, kommunisere om ting som blir vanskelig, og ha respekt for seg selv og hden man lever sammen med?Er det så vanskelig å vise hverandre at man bryr seg at spenning,flørt eller rett og slett litt godhet må søkes andre steder? Det er alltid TO i et forhold og BEGGE har ansvar for at det forholdet skal være trygt og stabilt, men også varmt og spennende. Overrask hverandre i blant!Lag middag som vanlig, men slå av alt elektrisk lys og fyll kåken med levende lys. Kjøp, eller enda bedre, plukk med en liten blomst på vei hjem. Sett av en halvtime før sengetid til å bare ligge sammen på sofaen og nyte hverandres nærhet. Send hverandre en søt eller frekk sms på et uventet tidspunkt. ...... ............ .... (Finnes mange muligheter for de som vil.....)
Suzy Skrevet 30. juni 2004 #2 Skrevet 30. juni 2004 Antagelig fordi utroskap er utbredt og dessuten et komplekst problem som innebærer MYE. Ikke så rart at det opptar mange. Klart det er viktig å ta vare på hverandre og sørge for at samlivet fungerer - det er vel uansett et godt råd. Jeg er litt enig med deg da, det er mye av disse trådene - dessuten blir man omtrent pisket om man prøver å være en tanke nyansert i forhold til utroskap
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #3 Skrevet 30. juni 2004 Jeg er forsåvidt enig med dere, men jeg tenker på at dette er jo et forum, hvor man kan være anonym. Da er det jo oftere at man deler med seg det negative en det positive. Det er et sted og få råd eller bare lufte frustrasjon og det gjør man nok oftere med negative ting enn postitive. Det er jo noen som har forsøkt å lage tråder om at de har det bra og har blitt slått tilbake med - slutt å skryt etc...
Gjest Lompa Skrevet 30. juni 2004 #4 Skrevet 30. juni 2004 Nyansert, ja... Det er også en greie her inne. Jeg er selv dypt i mot utroskap, veldig mye fordi jeg har fått det fra flere vinkler selv. Jeg var en kort periode elskerinnen til en gift mann, jeg var for mange år siden utro mot en fyr som var verdens snilleste (jeg var for "ung og dum" til å se hva jeg hadde) OG jeg har opplevd at enjeg var sammen med var utro mot meg...What goes around, comes around... Nå har jeg funnet meg ikke bare en flott mann, men selve MANNEN. En jeg har mer respekt for og stoler mer på enn noen annen. Vi kan snakke om alt, også utroskap, og begge har like avsky for det. Vi er begge innstilt på å satse hardt på forholdet vårt, så ingen noengang blir fristet til å søke annetsteds noe som bør finnes i forholdet VÅRT. Jeg kan altså forstå at enkelte er utro, men det vil ikke sia t jeg godtar det. Det er ne "lettvint" løsning. Jeg synes de burde gjort mer for forholdet de er i.... Og det er helt "på trynet" at man skal få komentarer og skryt eller løgn når noen faktisk forteller at de har det bra.
Carrot Skrevet 30. juni 2004 #5 Skrevet 30. juni 2004 Joda det finnes mer i samlivet mellom mennesker enn utroskap.. Problemet er vel at dette er en del av livet til mange i dag, man jakter på det som er bedre - det gode liv, uten å innse at det faktisk er hverdagen - de små grå nyansene som ER det gode liv! Jeg setter pris på hver morgen jeg våkner og føler meg frisk og uthvilt, jeg setter pris på å ha en jobb å gå til, lønning som kommer inn hver måned og fritid med familie og venner - men jeg kjenner også en rastløshet som av og til brer seg i meg - er dette alt?? Tror mange ikke tar seg tid da til å kjenne etter hva man har, hva man føler og hva man er glad for - men heller gir seg ut på en leting etter "noe mer" - og når man ikke elsker seg selv og er fornøyd med sitt liv kan man heller ikke fullt og helt elske andre og være fornøyd med dem... "ung og dum" er ikke en god unnskyldning dersom man kjenner etter - heller ikke "jeg var så full" Det er som jeg har sagt før her inne kun egoismen i mennesker som driver dem til utroskap - Jeg`et - som leter etter mer... Som ikke er fornøyd.. Når mennesker rundt meg sier "men jeg elsker ham jo av hele mitt hjerte" og så fortsetter "men det er noe som mangler" eller "vi mangler ikke noe men..." som en forklaring på sin lek med ilden - da blir jeg litt irritert... FOR om man virkelig ELSKER noen og har det godt sammen og med seg selv - da trenger man ikke lete etter spenningen hos andre - da klarer man skape den hos seg selv.. Man er ikke voksen før man kan elske seg selv med alle sine feil og mangler - først da kan man gå inn i et livslangt forhold, takle medgang og motgang med samme sinn og virkelig leve det gode liv... -Carrot-
Carrot Skrevet 30. juni 2004 #7 Skrevet 30. juni 2004 Carrot, du sa akkurat det jeg tenker.... :bukke: ikke verst hva? Slår til iblant..
Gjest Anonymous Skrevet 30. juni 2004 #8 Skrevet 30. juni 2004 carrot helt enig.. man må bli flinkere til å tenke over hva man har.
Gjest Lompa Skrevet 1. juli 2004 #9 Skrevet 1. juli 2004 Skulle ønske flere ville kommentere her.....
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #10 Skrevet 1. juli 2004 Skulle ønske flere ville kommentere her..... Kommentar....? Okay, da. Unnskyld, 040904, ikke for å være slem, men jeg er drita lei av utroskapstråder. Ikke i seg selv, men etterhvert utvikler de seg til å bli krangel/hetse/halshoggings-tråder mellom brukerne. Holder meg derfor unna de trådene. Orker ikke.
Rapitap Skrevet 1. juli 2004 #11 Skrevet 1. juli 2004 FINNES det ikke andre problemer i et samliv enn utroskap??? Jo. Ivertfall i mitt samliv... Det er mange ting som kan være vanskelig i ett forhold. Men holder en liten knapp på det Carrot mente om at det går på hvor langt du er komet i egenutvikling og selvtilitt i forhold til deg selv, og at det burde fungere før man evt går inn i ett forhold. Man er jo hele tiden på jakt etter å bedre seg selv som person (ivertfall jeg) og være ok og ikke bikke over fordi kjæresten gjør noe som jeg ikke er enig i, liker eller egentlig ikke forstår helt. Så det er mitt innspill: frihet i forhold, luft under vingene er et must!
Gjest Lompa Skrevet 1. juli 2004 #12 Skrevet 1. juli 2004 Nettopp det som frusterer meg og,Greeny. Håpet derfor vi kunne få en positiv tråd, om folk som faktiks har klart seg UTEN å selv være utro eller oppleve at partneren har vært/er....Men de "glade" trådene blir druknet nesten omgående. Det er mye mindre svar enn en kunne håpe på på både denne og Jens sin tråd om hva man gjør for å glede sin kjære.... Sånt er synd.(Århundrets underdrivelse)
Gjest GreenSky Skrevet 1. juli 2004 #13 Skrevet 1. juli 2004 Det er jo velkjent i avisene også. Gode/hyggelige nyheter selger langt dårligere en tragiske nyheter. Det ligger vel i den menneskelige natur, antar jeg.
Gjest Lompa Skrevet 1. juli 2004 #14 Skrevet 1. juli 2004 Da får vi prøve å ha en motvekt til det her inne da!:-)
Gjest Lacuna ikke pålogget Skrevet 1. juli 2004 #15 Skrevet 1. juli 2004 Jeg er forsåvidt enig med dere, men jeg tenker på at dette er jo et forum, hvor man kan være anonym. Da er det jo oftere at man deler med seg det negative en det positive. Det er et sted og få råd eller bare lufte frustrasjon og det gjør man nok oftere med negative ting enn postitive. I tillegg er det det med at en del av det som ikke er så bra, kan ikke snakkes med venner om... Og det kan jo ha mange grunner, man vil ikke bry dem med problema sine, de er også kjente av tredjeparten, etc.. Da er det fint med et forum der man er anonym og kan få råd, luftet ut litt frustrasjon etc uten at noen vet hvem man er... Ingen som kan finne på å løpe til en tredjepart og fortelle hva du føler, gjør, tror og mener... Det er lettere og dele et smil med en venn, enn og vise tårer... Jeg er ikke helt slik, jeg prater som det som er der og da. Men må innrømme, at et par ting vet ikke en gang mine venner... Jeg kunne godt delt masse gleder med dette forumet
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #16 Skrevet 1. juli 2004 Det er jo velkjent i avisene også. Gode/hyggelige nyheter selger langt dårligere en tragiske nyheter. Det ligger vel i den menneskelige natur' date= antar jeg. :enig_animasjon: Det er helt sant, nyheter og slikt er jo kun tragedeier... Men NRK er flink der, de har som regel med en glad-nyhet på slutten av hver nyhetssending Den er litt digg synes jeg... For det er mye drit....
Gjest Lacuna glemte og skrive i Skrevet 1. juli 2004 #17 Skrevet 1. juli 2004 Og det var meg igjen... Jeg må slutte og gå rett fra mail og til innlegg... Glemmer jo og logge inn *løper for og logge seg inn no*
Gjest Lompa Skrevet 1. juli 2004 #18 Skrevet 1. juli 2004 Jeg tror og håper at "tragitrenden" er i ferd med å snu. TVkanalene er kanskje blitt obs på at folk ønsker og trenger en liten gladnyhet også midt oppe i all elendigheten her i verden.Jeg har nemlig sett at TVNorge også har noe sånt i det magasinet eller hva det heter. (Må visst se mer tv....)
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2004 #19 Skrevet 1. juli 2004 Jeg tror og håper at "tragitrenden" er i ferd med å snu. TVkanalene er kanskje blitt obs på at folk ønsker og trenger en liten gladnyhet også midt oppe i all elendigheten her i verden.Jeg har nemlig sett at TVNorge også har noe sånt i det magasinet eller hva det heter. (Må visst se mer tv....) :enig_animasjon: Hyggelig og se på når det er slike innspill også ja
Rio Skrevet 1. juli 2004 #20 Skrevet 1. juli 2004 Noe av det jeg sier her er allerede nevnt.. men.. Forum blir jo gjerne brukt når man lurer på noe, trenger hjelp, flere synspunkter og meninger osv.. Derfor kommer man hit når man har problemer som er lettest å legge frem anonymt, og man får svar fra anonyme mennesker.. Sånn er det bare.. Og når vi er i en underkategori som heter samliv og relasjoner er det en selvfølge at det blir mye negativt snakk her.. Grunnen er at forhold kan være vanskelige, og det er mange som sliter, er usikre osvosv.. når det dukker opp noe er det lett å komme hit og skrive det, og raskt få reaksjoner.. Det er lett å drite i alle historiene, for det er så mange like tilfeller.. Men det er tross alt virkelige mennesker som skriver her, som har reelle problemer, og de har det garantert mye vanskeligere enn hva de greier å formidle gjennom det de skriver.. Derfor er forum en dårlig plass å 'skrifte' også, man får som oftest noe dritt tilbake, når man egentlig ikke trengte det.. Jeg laget en tråd en gang om noe søtt kjæresten min gjorde, som var overraskende for meg.. Men å legge inn slike tråder i hytt og pine for å fortelle hvor supert alt er ser jeg ikke vitsen med.. Og her inne blir man som oftest blir bare kalt skrytepave likevel Men et eksempel på en fin gladtråd må være nat25 sin, da hun lot oss få være med på spenningen hun følte da kjæresten la opp til en romantisk helg.. Og det endte med det vi håpte på - et frieri! Kjempeartig å lese Kanskje vi skulle hatt en sticky thread om hvilke fine ting har skjedd i forholdet ditt i dag, eller noe sånt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå