Gå til innhold

Har fått en grusom reaksjon av Aldara

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre fått for mye Aldara(for kjønnsvorter) på slimhinner mellom de indre kjønnslepper, og så store smerter tror jeg egentlig at jeg aldri har hatt. Det brenner og svir nesten konstant, og det å tisse er så vondt at jeg nesten begynner å gråte(og det skal litt til for meg). Jeg har kun brukt kremen tre-fire ganger, men har ikke påført noe nytt på over 2 dager nå, pga. den uutholdelige smerten som plutselig kom. Etter den første/andre påføringen kjente jeg ingenting, og lurte på hvordan en krem man ikke kjenner noe av skal få bort kjønnsvorter. Men etter den tredje behandlingen begynte det å bli ganske sårt, og etter den fjerde var det helt for jævlig.

Vortene er blitt mye mindre, men smertene er så store, og jeg lurer egentlig på om det er verdt det. Og det sier litt, jeg som har skjemtes så mye over at jeg har fått kjønnsvorter!!! Såklart kommer jeg ikke til å angre på at jeg har gått på det, hvis de fæle bivirkningene forsvinner snart, sammen med kjønnsvortene. Men akkurat nå er det veldig, veldig ille.

Jeg leser jo overalt at dette dessverre er normalt(om man har brukt litt for mye krem, noe jeg har), så ang. det har jeg ingen spørsmål, men jeg lurer bare på hvor lang tid det vil ta før smerten går over? Smerten er vel der fordi noe av huden på slimhinnene har blitt "etset" av, så det er veldig, VELDIG sårt og rødt. Synes egentlig det bare blir litt verre og verre, og absolutt ikke bedre.... Vil nødig kontakte lege for dette, da det egentlig ikke er noe man kan gjøre. Lurer bare på hvor lang tid det vil ta, for jeg klarer snart ikke mer! :( Finner mye info på amerikanske sider, men ingen norske.

Anonymous poster hash: 52e2f...c4e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette etser bort vortene og du har fått det utenfor vortene, så vil jeg tro du har fått etseskader på frisk hud?

Det kan sammenlignes med vanlige etseskader på frisk hud eller brannskader. AU, AU!

Tenker det kan være fornuftig å smøre med noe salve beregnet på brannskade, eller en krem med høyt fettinnhold ala Repair fra apoteket eller sinksalve for babyer.

Sink leger og både sink og fet krem holder fukt og urin unna den såre huden.

Ondt skal ondt fordrive, men det får da være grenser, for dette kjennes nesten ondt ut gjennom skjermen. Dette er mitt beste råd når du ikke vil tilbake til lege. Men følg med så du ikke får infeksjon i den skadde huden, da må du til lege!

god bedring!

Anonymous poster hash: 3e6ea...e19

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei! Hvordan endte dette for deg? Kontaktet du lege eller gikk det over av seg selv? Sitter i akkurat samme situasjon, og har det helt grusomt for å si det mildt :(

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hørtes ikke bra ut. :(  jeg har nå gått på aldara i 5 uker, jeg har fått utrolig mye kjønnsvorter, og gynekologen anbefalte dette og på sykehuset sa de jeg skulle jeg bruke denne i 8 uker, og så gå til gynekologen igjen og hvis det ikke har gått vekk eller fortsatt ser veldig ille ut må jeg operere på sykehuse. Har ikke hatt mye plager med kremen, men det har vært dager jeg har våknet opp og hatt en INTENS kløe der jeg har påført kremen og det er helt forferdelig, svir og klør og er helt jævligt.  :(  Heldigvis ser jeg at kremen hjelper, de krymper og som er en utrolig lettelse for jeg har sikkert hatt disse vortene sånn 5 måneder nå og det ble bare verre og verre. 

Anonymous poster hash: b4703...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...