Gå til innhold

Sårende-han sammenligner og synes andre er penere enn meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg er sammen med en jeg elsker og han elsker meg også. Vi har vært sammen ganske lenge nå. Vi er et sån par som har kjempet sammen i vanskelige tider og er takknemlige for å ha hverandre i gode tider. Vi deler nesten alt sammen mellom oss, alt fra smerte til glede,kyss og klem og støtter hverandre så å si på godt og vondt. Jeg vet at han elsker meg og han har utrykket seg ved å holde kontakt med min famile, kjøpe gaver og vise omsorg og kjærlighet som jeg alltid har drømt om. Det er jeg veldig takknemlig for. :)

Men når det gjelder mitt utseende så har han noen ganger gitt mg kommentarer som kan virke sårende. Utseendemessig er jeg pen as, det ska jeg innrømme. For det har vært flere som har vist interesse for å være sammen med meg og får jo komplimenter for det. Men jeg vil at han ska synes at jeg er pen, han er den eneste personen jeg vil ska se på meg som en vakker kvinne.

Jeg har fått kommentarer som: du er så lav(høyden min er sån gjennomsnittlig som de på min alder,han er høy selv) , du ser ut som barn (ja jeg ser yngre ut enn det jeg egentlig er,men ikke som et barn,aldri. Jeg er godt voksen kvinne. Følte mg som 14 åring da han sa det). Eller du har uren hud (han har t.o.m kommet med tips om hvordan jeg ska få det bedre, det er bra men huden har jeg kjempet mot i hele ungdomstiden, det er blitt mye bedre nå). Sist gang gikk vi ut sammen og jeg hadde pyntet meg. Vi hadde det kjempe koselig og hygget oss mye som vi pleier og gjøre. Alt var perfekt, vi kysset og klemte som om vi aldri har sett hverandre, vi var begge så glad og lo.

Men så kommer kommentaren: alle andre jenter rundt deg er mye penere enn deg, men du er annerledes.

Jeg ble helt satt ut og stirret fortvilt på ham. Han så uttrykket mitt og kom med at men du er bare søt,morsom og henge med. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle reagere, hva mente han med det? Tankene surret rundt i hodet mitt.

Er jeg så si ikke pen for han i det hele tatt at han sammenligner meg med andre jenter. Hvem er disse andre jentene? Du kan ikke sammenligne den du elsker med noen andre i det hele tatt. Kvinner hater å bli sammenlignet, spesielt når det kommer til utseende. Når han sa det på den måten følte jeg meg ikke attraktiv, ikke nok for han. Som om han skammer seg over å ha meg som sin kjæreste. Som om alt annet er perfekt med meg utenom utseendet mitt.

Han sier jeg er søt? Jeg vil være mer enn søt, jeg vil at han ska se på meg som en nydelig og skjønn kvinne. Jeg vet at jeg er det og fortjener å høre det fra akkurat han og ingen andre.

Jeg ble helt stille og sa ingenting, jeg ga han et stygg og rar blikk. Vi har snakket om dette før og jeg har sagt til han at han ikke burde sammenligne og at jeg er slik som jeg er og kommer ikke til å forandre meg stort og at jeg blir såret når han kommer med slike påstander.

Jeg var sur på han i mange dager og jeg klarer ikke å sove. Dette har ødelagt selvtilliten min og nå vil jeg ikke engang se meg i speilet. Jeg er ikke nok pen slm han forventer.

Han forklarte med at han var bare ærlig ogmente ikke noe vondt. Jeg kan ikke tro han, jeg mistenker at han ser mye på andre kvinner og vil ha de men sitter fast med meg. Jeg er blitt ganske såret, jeg orker ikke å gå ut. Kommentaren har sittet i hodet, de andre er mye penere enn deg.

Jeg vil spørre om deres råd, er det bare jeg som overreagerer? Burde ikke man reagere slik? Hva ska jeg gjøre?

Jeg elsker han høyt, men blir såret og vi har snakket om dette tidligere.

Jeg vil bare ha råd om hvordan jeg skal fortsette og ikke tale om at jeg skal slå opp med ham. For det fører til at vondt blir verre. HJELP!!!

Anonymous poster hash: 8641f...a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker for mye.

• Liker 1
Skrevet

Fy faen, for en Tosk.

Herregud, ethvert menneske vet da at man ikke kommenterer andres utseende på den måten. Og IHVERTFALL ikke kjæresten sin! Til og med om han ser en penere jente enn deg, så skal han fortsatt si at du er penere! Herregud, når man elsker noen så er jo den personen den vakreste på jord.

Skjønner så godt at du ble såret. Og det skulle liksom bli en romantisk kveld? Hva forventet han? At du skulle smile og le av det?

Jeg forstår at du elsker han noe inderlig, og han elsker nok deg også. Men dette er nok et typisk tegn på å prøve å kontrollere deg og å beholde deg. Du sier jo selv at du aldri kunne slått opp med han. Noen mulighet for at det kan komme av at han i ny og ned har kommet med slike kommentarer? Du er redd for at han skal finne seg noen andre med en gang du er ute av bildet, om da kommer du til å leve i evig sjalusi. Det er akkurat DET han vil at du skal føle! Slik at han kan beholde deg!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har en tendens til å overtenke. Men hva skal man gjøre i en slik situasjon? Slike kommentarer tærer på selvtilliten. Jeg vil ha råd!

• Liker 1
Skrevet

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Hvis det ikke nytter å gi beskjed om at slike kommentarer kan han spare seg for, vet jeg ikke hva du skal gjøre. Han må jo forstå at det ikke er greit å si slikt høyt? Skjønner veldig godt at du er såret. Er han slik i andre situasjoner og? At han ikke tenker helt over hva han sier, og konsekvensene det har for andres følelser?

Skrevet (endret)

Kvinner har en tendens til å overtenke. Men hva skal man gjøre i en slik situasjon? Slike kommentarer tærer på selvtilliten. Jeg vil ha råd!

Mitt råd er at du må slutte å nedvurdere deg selv til den grad at du ikke vil vise deg ute, fordi han sa noe sårende, når andre mener du er attraktiv.

Han forsøker nok å si til deg at det er andre ting ved deg enn bare utseendet ditt som, gjør at han elsker deg.

Jeg syns du blåser dette ut av alle proporsjoner.

Jeg tenker meg det kommer av at du selv synes du er mindre pen. Ikke nødvendigvis at han syns det.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Fy faen, for en Tosk.

Herregud, ethvert menneske vet da at man ikke kommenterer andres utseende på den måten. Og IHVERTFALL ikke kjæresten sin! Til og med om han ser en penere jente enn deg, så skal han fortsatt si at du er penere! Herregud, når man elsker noen så er jo den personen den vakreste på jord.

Skjønner så godt at du ble såret. Og det skulle liksom bli en romantisk kveld? Hva forventet han? At du skulle smile og le av det?

Jeg forstår at du elsker han noe inderlig, og han elsker nok deg også. Men dette er nok et typisk tegn på å prøve å kontrollere deg og å beholde deg. Du sier jo selv at du aldri kunne slått opp med han. Noen mulighet for at det kan komme av at han i ny og ned har kommet med slike kommentarer? Du er redd for at han skal finne seg noen andre med en gang du er ute av bildet, om da kommer du til å leve i evig sjalusi. Det er akkurat DET han vil at du skal føle! Slik at han kan beholde deg!

Så du mener en mann skal lyve om til deg om sensitive ting så du aldri kan stole på at han faktis mener det han sier, når han sier du er vakker.

Ja, ja. Deg om det,..

Skrevet

Kjæresten min forteller ikke meg hvor vakker jeg er hver dag. Men han sier aldri noe om andre jenter! Heller jeg som kan kommentere at en jente er pen faktisk, og da sier han ja, men du er penere!

Du burde faen meg ta deg en real alvorsprat med den torsken. Forklare at du ikke vil bli behandlet slik, og spørre om han virkelig ikke syns du er tiltrekkende. Jeg hadde truet med å dra. Reist til en venninne og vært der til han virkelig angret seg. Enten det eller så hadde jeg reist for godt! Blir så provosert over at det finnes slike ufordragelige idioter!

Syns så synd på deg. Jeg er sikker på at du er en vakker kvinne, og det fortjener du at kjæresten din forteller deg!

Men jeg sier som istad.. Dette er noe han garantert gjør for å jekke ned selvtilliten din fordi han er redd for å miste deg! Neste gang dere er ute å det går forbi en kjekk mann kan du snu deg etter han, smile og si: fysøren, han der var digg. Mye kjekkere enn deg faktisk. Du er mer sånn... grom.

• Liker 4
Skrevet

Mitt råd er at du må slutte å nedvurdere deg selv til den grad at du ikke vil vise deg ute, fordi han sa noe sårende, når andre mener du er attraktiv.

Han forsøker nok å si til deg at det er andre ting ved deg enn bare utseendet ditt som, gjør at han elsker deg.

Jeg syns du blåser dette ut av alle proporsjoner.

Jeg tenker meg det kommer av at du selv synes du er mindre pen. Ikke nødvendigvis at han syns det.

Har du lest hva hun skrev?? Han sa jo rett ut at de andre Damene der var penere enn henne! Hun er jo klar over selv at hun er pen! Men fortsetter han slik, noe han antageligvis kommer til å gjøre, så kommer selvtilliten hun en gang hadde til å bli lik 0.og det er dette han vil. For da vet han at hun aldri kommer til å forlate han.

• Liker 5
Skrevet

Kjæresten min forteller ikke meg hvor vakker jeg er hver dag. Men han sier aldri noe om andre jenter! Heller jeg som kan kommentere at en jente er pen faktisk, og da sier han ja, men du er penere!

Du burde faen meg ta deg en real alvorsprat med den torsken. Forklare at du ikke vil bli behandlet slik, og spørre om han virkelig ikke syns du er tiltrekkende. Jeg hadde truet med å dra. Reist til en venninne og vært der til han virkelig angret seg. Enten det eller så hadde jeg reist for godt! Blir så provosert over at det finnes slike ufordragelige idioter!

Syns så synd på deg. Jeg er sikker på at du er en vakker kvinne, og det fortjener du at kjæresten din forteller deg!

Men jeg sier som istad.. Dette er noe han garantert gjør for å jekke ned selvtilliten din fordi han er redd for å miste deg! Neste gang dere er ute å det går forbi en kjekk mann kan du snu deg etter han, smile og si: fysøren, han der var digg. Mye kjekkere enn deg faktisk. Du er mer sånn... grom.

Det siste man skal gjøre når man er misfornøyd er å true med å dra sin vei.

Spesielt når trusselen kommer av egen dårlig selvtillit.

"Hvis du ikke skryter av utseendet mitt drar jeg fra deg"

Ja, for DEt er veien å gå for å få et godt forhold, der man får ekte komplimenter.

TS du antar og mistenker en masse og vi har bare hørt din side av historien.

Jeg har vanskelig for å kjøpe din versjon uten videre.

Tror du virkelig han er sammen med ei dame han syns er schtøgg, sammenlignet med andre kvinner og at han villig kjemper seg gjennom tunge tider sammen med deg fordi han lengter etter et vakrere kvinnfolk?

Skrevet

Så du mener en mann skal lyve om til deg om sensitive ting så du aldri kan stole på at han faktis mener det han sier, når han sier du er vakker.

Ja, ja. Deg om det,..

Nei, han skal selvfølgelig ikke lyve! Men er viktig å løfte kjæresten sin opp og ikke ned! Han skal si at for han så er du den vakreste i verden!

Kjæresten min er den kjekkeste jeg vet om, fordi jeg elsker han! Og det forteller jeg han jo også! Sier da ikke at jeg syns andre er kjekkere enn han! Hvem vil være sammen med en person som man vet at ikke finner deg tiltrekkende??

• Liker 1
Skrevet

Har du lest hva hun skrev?? Han sa jo rett ut at de andre Damene der var penere enn henne! Hun er jo klar over selv at hun er pen! Men fortsetter han slik, noe han antageligvis kommer til å gjøre, så kommer selvtilliten hun en gang hadde til å bli lik 0.og det er dette han vil. For da vet han at hun aldri kommer til å forlate han.

Dramaqueen.

Skrevet

Nei, han skal selvfølgelig ikke lyve! Men er viktig å løfte kjæresten sin opp og ikke ned! Han skal si at for han så er du den vakreste i verden!

Kjæresten min er den kjekkeste jeg vet om, fordi jeg elsker han! Og det forteller jeg han jo også! Sier da ikke at jeg syns andre er kjekkere enn han! Hvem vil være sammen med en person som man vet at ikke finner deg tiltrekkende??

Hun vet ikke dette. Hun sier hun har en mann som blir hos henne i tykt og tynt.

Det er hun selv som "mistenker" at han ikke finner henne tiltrekkende, fordi han kom med en sårende kommentar om at damer i lokalet var billedskjønne mens hun derimot var noe helt spesielt.

Javel, de hadde utseende med seg, men de var ikke som henne.

Hun valgte å ta det komplimentet negativt og begynne å hate seg selv...

Skrevet

Det siste man skal gjøre når man er misfornøyd er å true med å dra sin vei.

Spesielt når trusselen kommer av egen dårlig selvtillit.

"Hvis du ikke skryter av utseendet mitt drar jeg fra deg"

Ja, for DEt er veien å gå for å få et godt forhold, der man får ekte komplimenter.

TS du antar og mistenker en masse og vi har bare hørt din side av historien.

Jeg har vanskelig for å kjøpe din versjon uten videre.

Tror du virkelig han er sammen med ei dame han syns er schtøgg, sammenlignet med andre kvinner og at han villig kjemper seg gjennom tunge tider sammen med deg fordi han lengter etter et vakrere kvinnfolk?

Ja, er faktisk enig med deg. Trekker tilbake det med å bare dra. For det hadde jo bare blitt falskt. Man skal ikke tvinge kjæresten sin til å gi komplimenter. Vil jo at de skal mene det.

Men da får man velge selv da, om man vil leve med en som bare syns du er søt, mens andre kvinner blir omtalt som vakre. Jeg hadde ikke taklet det iallefall. Kjæresten min kan gjerne se på vakre jenter å tenke at de er det, men han behøver da ikke å fortelle meg det! Handler jo om folkeskikk dette her..

Skrevet

For meg er «pen» en betegnelse på noe relativt objektivt, der det finnes en (om enn flytende) definert standard for hva som er pent og hva som er mindre pent. Hvorvidt noe er pent eller ikke er ikke relatert til om jeg liker det eller ikke. Jeg kan mislike noe som regnes som pent, og like noe som regnes som mindre pent.

Ikke alle ser etter et menneskelig fruktfat. Min erfaring er at det ofte er de små skavankene og særegenhetene som gjør at noen blir spennende, ikke at de er som klippet ut av et kvinnemagasin trykket på blankt papir.

Kjæresten til TS har gjort det ettertrykkelig klart at selv om han synes mange andre kvinner er pene, så er TS spesiell - hun har tydeligvis det lille ekstra som gjør at hun er den han vil ha. Jeg synes TS skal velge å fokusere på akkurat dette, fremfor å overtenke hans muligens klumsete forklaring (med tanke på at TS ser ut til å ha komplekser for sitt utseende).

• Liker 1
Skrevet

Ja, er faktisk enig med deg. Trekker tilbake det med å bare dra. For det hadde jo bare blitt falskt. Man skal ikke tvinge kjæresten sin til å gi komplimenter. Vil jo at de skal mene det.

Men da får man velge selv da, om man vil leve med en som bare syns du er søt, mens andre kvinner blir omtalt som vakre. Jeg hadde ikke taklet det iallefall. Kjæresten min kan gjerne se på vakre jenter å tenke at de er det, men han behøver da ikke å fortelle meg det! Handler jo om folkeskikk dette her..

Kanskje han helst vil ha en kvinne som er søt og som i tillegg har noe som er veldig spesielt ved seg, enn ei som bare har utseendet å flyte på?

Jeg tror kanskje han forsøkt å si noe i retning av det, men at TS ikke takler at andre kvinner er objektivt vakrere...

Skrevet

Dramaqueen.

Ut ifra min erfaring er dette like viktig for gutter som for jenter. Man skal ikke lure kjæresten til å tro at hun er den vakreste som finnes. Men man skal da ikke dra ned selvtilliten hennes.

Om du var med en kjæreste ut da, og hun hadde sagt at andre menn der var mye finere enn deg (går utifra at du er mann) hadde du likt det? Bare blåst av det å ikke tenkt mer på det? Det tror jeg neppe..

Man trenger ikke å høre hele tiden hvor pen man er. Men å dytte ned selvtilliten til den som skal være den viktigste personen i livet sitt på den måten. Det er ikke riktig! Er jo ikke bare denne hendelsen. Han klager på huden hennes, høyden hennes etc i tillegg. Om dette er noe man ikke burde reagere på i det hele tatt. Ja, da må jeg nok være en dramaqueen.

Skrevet

Kanskje han helst vil ha en kvinne som er søt og som i tillegg har noe som er veldig spesielt ved seg, enn ei som bare har utseendet å flyte på?

Jeg tror kanskje han forsøkt å si noe i retning av det, men at TS ikke takler at andre kvinner er objektivt vakrere...

Det er kanskje sant, men hvorfor klage på huden hennes og høyden hennes da?

Kjæresten min er ikke billedskjønn, jeg elsker de små tingene ved han som gjør at han blir nydelig i mine øyne. Men ser jeg en person som er billedskjønn som kanskje er fin å hvile blikket på en stund. Så kommenterer jeg ikke det til han! Er andre måter å vise at man syns kjæresten sin er spesiell på. Tipper hun ikke føler seg særlig bra nå. Og jeg tror det er det han ønsker..

• Liker 3
Skrevet

Ut ifra min erfaring er dette like viktig for gutter som for jenter. Man skal ikke lure kjæresten til å tro at hun er den vakreste som finnes. Men man skal da ikke dra ned selvtilliten hennes.

Om du var med en kjæreste ut da, og hun hadde sagt at andre menn der var mye finere enn deg (går utifra at du er mann) hadde du likt det? Bare blåst av det å ikke tenkt mer på det? Det tror jeg neppe..

Man trenger ikke å høre hele tiden hvor pen man er. Men å dytte ned selvtilliten til den som skal være den viktigste personen i livet sitt på den måten. Det er ikke riktig! Er jo ikke bare denne hendelsen. Han klager på huden hennes, høyden hennes etc i tillegg. Om dette er noe man ikke burde reagere på i det hele tatt. Ja, da må jeg nok være en dramaqueen.

Han klager jo ikke. Men TS oppfatter det som kritikk.

Han sier at hun er kort. Det er hun jo i forhold til han.

Hun ser ung ut og han nevnte at han også har sett det. Hun tar dette voldsomt negativt.

Han viste omsorg og ville hjelpe henne med huden som hun har komplekser for.

TS snur det til kritikk og noe negativt.

Jeg mener det er TS som har problemet her og ikke han som er sammen med henne.

Om han har noe problem så er vel det at hun tydeligvis tar alle hans forsøk på å si noe pent som negativ kritikk...

Skrevet

Det er kanskje sant, men hvorfor klage på huden hennes og høyden hennes da?

Kjæresten min er ikke billedskjønn, jeg elsker de små tingene ved han som gjør at han blir nydelig i mine øyne. Men ser jeg en person som er billedskjønn som kanskje er fin å hvile blikket på en stund. Så kommenterer jeg ikke det til han! Er andre måter å vise at man syns kjæresten sin er spesiell på. Tipper hun ikke føler seg særlig bra nå. Og jeg tror det er det han ønsker..

Og fordi du utbroderer og er sjokkert over noe du bare tror er tilfellet, og attpå mente TS burde dra fra han på bakgrunn av det han sa, og framstiller han som en kontrollfreak, så sier jeg at du er en dramaqueen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...