Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

3 hours ago, lillemeg90 said:

15+0  og fosteret er like stort som et eple 🍎 

Har kjent litt liv de siste dagene. Veldig svakt enda, men kjenner det et noe der ❤

Hurra for 15 uker! :duskedame:

Sommerfugler i magen?😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Gakkepus skrev:

Hurra for 15 uker! :duskedame:

Sommerfugler i magen?😉

Kan vel si det ja 😅 eller fiskehaler i magen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, lillemeg90 said:

Kan vel si det ja 😅 eller fiskehaler i magen? 

Uansett hva, så er det veldig koselig. 😍👶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Gakkepus skrev:

Uansett hva, så er det veldig koselig. 😍👶

Ja 😍 gleder meg veldig til det blir litt mer regelmessig. Nå kjente Jeg i dag og i går. og før det var på torsdag. Har sett veldig frem til å kjenne liv, da får man liksom en liten forsikring om at det faktisk er noen der inne :)

nå skal jeg hente storebror i barnehagen snart og vi skal ha en skikkelig kose ettermiddag, bare oss 2. Tror faktisk ikke jeg har skrevet om at han vet Det? 

Han reagerte første med et "nei" og så løp han videre. Neste dag når jeg sa det igjen virket han skikkelig overasket 😅 

Så nå snakker han mye om hva han skal gjør med babyen. Han skal pusse tenner, skifte bleie og gi high five til babyen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Han reagerte første med et "nei" og så løp han videre. Neste dag når jeg sa det igjen virket han skikkelig overasket 😅 

Så nå snakker han mye om hva han skal gjør med babyen. Han skal pusse tenner, skifte bleie og gi high five til babyen 😅 

Haha, herlig 😂 Klart han må få gi hive five til babyen 🤪 

Gleder meg sånn til å si det til mine, de maser jo hver dag om at mamma må få baby i magen. 

Godt at formen er bedre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vaiana skrev:

Haha, herlig 😂 Klart han må få gi hive five til babyen 🤪 

Gleder meg sånn til å si det til mine, de maser jo hver dag om at mamma må få baby i magen. 

Godt at formen er bedre ❤️ 

Han gir stadig high five ute på magen nå 😅❤ 

Når tenker dere å si det? Og hvordan er formen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Han gir stadig high five ute på magen nå 😅❤ 

Når tenker dere å si det? Og hvordan er formen nå?

Prøver å vente lengst mulig. Til uke 15 kanskje 😊 Hvertfall til jul 😊

Formen svinger litt, kvalm morgen og etter middag/kveld 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Vaiana skrev:

Prøver å vente lengst mulig. Til uke 15 kanskje 😊 Hvertfall til jul 😊

Formen svinger litt, kvalm morgen og etter middag/kveld 🤢

Det nærmer seg det Da! 

Her har også kvalmen kommen litt snikende de siste dagene igjen. Tror egentlig det er kroppen som sier i fra at jeg må hvile mer for det går bort når jeg har sovet. Håper det snart går mot slutten av kvalme for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det nærmer seg det Da! 

Her har også kvalmen kommen litt snikende de siste dagene igjen. Tror egentlig det er kroppen som sier i fra at jeg må hvile mer for det går bort når jeg har sovet. Håper det snart går mot slutten av kvalme for deg 😊

Nermer seg ja 😍

Min form har begynt å svinge litt, så håper og tror jeg er på bedringens vei. Men er så trøtt og så blir jeg mer kvalm av å sove 😂 Så motsatt av deg. 

Ja, du må ikke presse deg for hard slik at du blir dårlig igjen ❤️ Lytt til kroppen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Vaiana skrev:

Nermer seg ja 😍

Min form har begynt å svinge litt, så håper og tror jeg er på bedringens vei. Men er så trøtt og så blir jeg mer kvalm av å sove 😂 Så motsatt av deg. 

Ja, du må ikke presse deg for hard slik at du blir dårlig igjen ❤️ Lytt til kroppen 😊

Ja, nå blir det mye hvile :) ❤ 

12 timer siden, Avalon skrev:

åh så gøy du er såpass langt på vei!! Synes ukene er dyppet i sirup.

Det er først nå det går fremover føler jeg 😅 frem til uke 12 gikk det forferdelig tregt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger her å har kjent liv i magen de siste 15 minuttene 😍 verdens beste følelse! Første gang jeg har kjent så lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, lillemeg90 said:

Ligger her å har kjent liv i magen de siste 15 minuttene 😍 verdens beste følelse! Første gang jeg har kjent så lenge! 

Første spark kjente jeg i uke 17+1. Da var mannen min bortreist og jeg var hjemme alene med hunden min. I uke 18 begynte jeg å kjenne mye liv etter hvert måltid. 😂 er det noe jeg savner, så er det nettopp liv i magen. 

15 minutter er en god stund, altså. 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Gakkepus skrev:

Første spark kjente jeg i uke 17+1. Da var mannen min bortreist og jeg var hjemme alene med hunden min. I uke 18 begynte jeg å kjenne mye liv etter hvert måltid. 😂 er det noe jeg savner, så er det nettopp liv i magen. 

15 minutter er en god stund, altså. 💗

Veldig koselig å kjenne det litt tidligere denne gangen 😊😊 var rundt den tiden jeg kjente sist også. 

Har bare kjent under 5 min de andre gangene så h*n lå vel godt til 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 16 og fosteret er på størrelse med en appelsin 😄

Det begynner å bli virkelig nå. Jeg har stadig kynnere og magen har begynt å komme for fullt. Så når kynnerene er der får jeg en middels hard ball på magen 😂 

Kjenner litt liv hver dag nå og det er så koselig ❤ 

Ultralyd om 2 uker og jeg bekymret meg veldig mye. Synes det har vert litt tøft å være gravid nå som abort debatten står på. Blir litt redd av å lese om alle senabortene og så kommer tanken om "hvorfor skal vi være så heldige å få to friske barn?". Får bare prøve å være positiv men likevel ha det litt i bakhode. Jeg har jo vert på ultralyd tidligere og de fant ingenting galt da i det minste.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå koselig med liv!! 

Skjønner godt bekymringen din, jeg har alltid vært nervøs før oul, og nå er det så mye fokus på de som er så uheldige - forstår godt at man blir litt ekstra engstelig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
On 11/20/2018 at 8:01 AM, lillemeg90 said:

Uke 16 og fosteret er på størrelse med en appelsin 😄

Det begynner å bli virkelig nå. Jeg har stadig kynnere og magen har begynt å komme for fullt. Så når kynnerene er der får jeg en middels hard ball på magen 😂 

Kjenner litt liv hver dag nå og det er så koselig ❤ 

Ultralyd om 2 uker og jeg bekymret meg veldig mye. Synes det har vert litt tøft å være gravid nå som abort debatten står på. Blir litt redd av å lese om alle senabortene og så kommer tanken om "hvorfor skal vi være så heldige å få to friske barn?". Får bare prøve å være positiv men likevel ha det litt i bakhode. Jeg har jo vert på ultralyd tidligere og de fant ingenting galt da i det minste.

Jeg stresset veldig mye før hver eneste UL. Det er nok best å ikke lese om senaborter likende. Dette går så bra så ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2018 den 19.14, lille_frosk skrev:

Såå koselig med liv!! 

Skjønner godt bekymringen din, jeg har alltid vært nervøs før oul, og nå er det så mye fokus på de som er så uheldige - forstår godt at man blir litt ekstra engstelig da!

Ja.. var nervøs sist også men jeg føler mer jeg vet hva som står på spill nå.. Får bare krysse fingrene :)

57 minutter siden, Gakkepus skrev:

Jeg stresset veldig mye før hver eneste UL. Det er nok best å ikke lese om senaborter likende. Dette går så bra så ❤ 

Ja. Jeg også har stresset mye før de jeg var på i første trimester. Så er vel noe med det. Man ønsker jo så inderlig at alt skal være fint! Må jo bare satse på det ❤ 

Hvordan går det med deg og lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, lillemeg90 said:

Ja.. var nervøs sist også men jeg føler mer jeg vet hva som står på spill nå.. Får bare krysse fingrene :)

Ja. Jeg også har stresset mye før de jeg var på i første trimester. Så er vel noe med det. Man ønsker jo så inderlig at alt skal være fint! Må jo bare satse på det ❤ 

Hvordan går det med deg og lille?

Må det! ❤ når får du vite kjønn, vil du vite, forresten? 

Takk som spør. Det går bra. Han veier 6 kg, noe som kjennes godt på kroppen, Men han sover godt, gjerne 6-7 timer som betyr at jeg egentlig ikke kan klage. Han våkner rundt klokka seks, men det er helt greit for meg. 😁 syns det er nesten litt skummelt å tenke på hvor fort tiden flyr, og jeg blir jo ikke noe yngre, gitt. 😅

Med meg går det fint. Jeg la på meg 27 kg og Per dags dato har jeg gått ned 29 kg. Ergo  veier jeg det jeg veide før svangerskapet. Helt utrolig å tenke på at jeg veide 97 kg på sykehuset dagen før ks. Aldri veid så mye i mitt liv! 😭

Endret av Gakkepus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 23.44, Gakkepus skrev:

Må det! ❤ når får du vite kjønn, vil du vite, forresten? 

Takk som spør. Det går bra. Han veier 6 kg, noe som kjennes godt på kroppen, Men han sover godt, gjerne 6-7 timer som betyr at jeg egentlig ikke kan klage. Han våkner rundt klokka seks, men det er helt greit for meg. 😁 syns det er nesten litt skummelt å tenke på hvor fort tiden flyr, og jeg blir jo ikke noe yngre, gitt. 😅

Med meg går det fint. Jeg la på meg 27 kg og Per dags dato har jeg gått ned 29 kg. Ergo  veier jeg det jeg veide før svangerskapet. Helt utrolig å tenke på at jeg veide 97 kg på sykehuset dagen før ks. Aldri veid så mye i mitt liv! 😭

Ja, det blir å vite kjønn! Vi er alt for nysgjerrige 😅 og storebror ønsker at det er gutt, så om det er jente er det greit han får noen måneder på seg til å godta at der blir en lillesøster og ikke lillebror 🙈 

Det er godt gjort å ha gått ned alt allerede! 😊 kroppen er ganske fantastisk i grunn! Høres ut som dere har det ganske bra da ❤ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...