Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3

lillemeg90

Anbefalte innlegg

Ser dere snakker om fødebag. Personlig hadde jeg en bag med alt jeg trengte til meg og baby. Tror samboer henta den mens baby lå på brystet mitt, før jeg dusja. Snacks frista ikke i det hele tatt, men sikkert noen som får tid til det!

Har lagt oppi kjeks (en variant med sjokolade og en uten), en 70% sjokolade, fruktmos, og så skal jeg ha med farris & eple :P Det var på fødselsforberedende kurs de anbefalte å ta med noe med rask energi som man kunne hive i seg under fødselen, siden fødselen kunne stoppe opp hvis man ikke fikk i seg energi, men det ikke er så mange som får til å spise under fødselen :) Aner jo ikke om jeg kommer til å ville ha noe av dette, men er jo kjekt å ha det med ;) Og så blir jeg også gretten hvis jeg er sulten/har for lite energi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, her har det jo vært action! Skummelt med sånne kynnere... Godt å høre at du har så støttende familie rundt deg som hjelper til. Nå må lillegutt holde seg pent på plass noen uker til, så går alt bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg tar med noe nøtter/sjokolade:) greit om jeg er helt uten krefter. Og mannen blir gretten når han har lavt bls. Så greit å være førevar :fnise:

For ikke å snakke om at han kan få så lavt blodsukker at han ender opp med å besvime. Det er slettes ikke uvanlig. :P Samboeren min har aldri besvimt i sitt liv, og er overhode ikke fisefin, men da jeg var i fødsel sist så fokuserte han så veldig på meg, og på at jeg måtte få i meg saft og litt kjeks at han glemte helt av seg selv. Da han stod og støttet meg da jeg skulle få epidural så ble han plutselig helt blek og kaldsvett. Han måtte få en stol å sitte på og saft av jordmor, og streng beskjed om å huske på seg selv også. :fnise:

Såe..Lurt å ha noe til mannen også ja!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om at han kan få så lavt blodsukker at han ender opp med å besvime. Det er slettes ikke uvanlig. :P Samboeren min har aldri besvimt i sitt liv, og er overhode ikke fisefin, men da jeg var i fødsel sist så fokuserte han så veldig på meg, og på at jeg måtte få i meg saft og litt kjeks at han glemte helt av seg selv. Da han stod og støttet meg da jeg skulle få epidural så ble han plutselig helt blek og kaldsvett. Han måtte få en stol å sitte på og saft av jordmor, og streng beskjed om å huske på seg selv også. :fnise:

Såe..Lurt å ha noe til mannen også ja!

Ikke noe fisefin mann her heller, men er nok noe å tenke på likevel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går sakte :P har murringer i mage/rygg hele tiden og jeg får vonde kynnere av alt jeg gjør. Kle på seg, stå å lage mat, dusje, at lille sparker fra seg, sitte for lenge osv. Så det eneste det går i er tv og strikking...:)

En positiv ting er at kvalmen har kommet seg!:) på fredag spiste jeg 3 (!!!) pizzastykker fra pizzabakeren! Det må være rekord! Håper det varer:):)

Ellers begynner ting å komme seg i huset:) barnerommet er nesten ferdig, seng og vugge står klar og fødebaggen er nesten ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ble igangsatt var det veldig deilig å kunne pusse tenner før jeg la meg for kvelden (før riene hadde tatt seg ordentlig opp). Etter det gikk jo ting slag i slag, så neste tannpuss tror jeg faktisk var halvannet døgn etter. Fram til da var jeg bundet til senga pga keisersnittet.

Anbefaler at du har med toalettsaker i fødebaggen likevel, da, det var veldig deilig å ha mulighet til å freshe meg opp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går sakte :P har murringer i mage/rygg hele tiden og jeg får vonde kynnere av alt jeg gjør. Kle på seg, stå å lage mat, dusje, at lille sparker fra seg, sitte for lenge osv. Så det eneste det går i er tv og strikking...:)

En positiv ting er at kvalmen har kommet seg!:) på fredag spiste jeg 3 (!!!) pizzastykker fra pizzabakeren! Det må være rekord! Håper det varer:):)

Ellers begynner ting å komme seg i huset:) barnerommet er nesten ferdig, seng og vugge står klar og fødebaggen er nesten ferdig:)

Så bra at matlysten kommer seg, da får du spart opp litt mer energi! Og deilig at barnerommet snsrt er klart. Hva er det som gjenstår nå egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vanvittig deilig at matlysten er på retur!! Håper det fortsetter sånn - det fortjener du virkelig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at matlysten kommer seg, da får du spart opp litt mer energi! Og deilig at barnerommet snsrt er klart. Hva er det som gjenstår nå egentlig? :)

Det har gått litt sakte for ting har dukket opp. Men nå er det bare legging av gulv og tapetsering av ene veggen før det er klart til innredning:)

Ellers skulle jeg gjerne ha hatt en stor rengjøring av huset, men det får jeg bare glemme nå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være vanvittig deilig at matlysten er på retur!! Håper det fortsetter sånn - det fortjener du virkelig :jepp:

Det var en fantastisk følelse å ha lyst på den maten og at det faktisk smakte godt også!:) takk du :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kvalmen har gitt seg litt mer i alle fall. :) Får håpe det varer. :jepp:

Kan skjønne dagene blir lange nå ja. Synes selv dagene er ganske lange for tiden siden jeg ikke orker så mye, men de går nå. Sakte, men sikkert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra kvalmen har gitt seg litt mer i alle fall. :) Får håpe det varer. :jepp:

Kan skjønne dagene blir lange nå ja. Synes selv dagene er ganske lange for tiden siden jeg ikke orker så mye, men de går nå. Sakte, men sikkert. :P

Hehe ser den ;) håper lillebror kommer snart!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 uker :hoppe: kjenner det er en skikkelig seier å komme en uke lengre! Hver dag betyr noe for den lille i magen, så håper han holder seg inne i hvertfall en uke til. Helst til uke 37! Gyn sa jo at jeg neppe gikk til termin. Men lurer på om hun mente til termindato eller innenfor terminukenev :klo: skal se at jeg går maks overtid :fnise:

Takene har roet seg litt, men skal ikke mye til for å trigge den så det er myyyye hviling. Har det ganske bra i dag så håper å i løpet av ettermiddagen få lage noen former med lasange jeg kan fryse til barseltiden:)

Du vet foresten den kommende pappaen er ivrig bår gan står opp kl 05 for å male siste strøk på barnerommet før han går på jobb :fnise: så i kveld kommer svigermor og tapetserer og i morgen blir det gulvlegging og listing!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker :hoppe: Du må bare hvile masse, når baby kommer blir det sikkert full fart uansett :Nikke:

Så bra at det begynner å bli ferdig på barnerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 33 uker! Hver dag er kjempebra for den lille. :)

Jeg vil tro legen mente termin som i termindato, og ut fra det ganske svevende sa han ikke kan forutse om det roer seg i noen uker nå eller at det skjer i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere!^^

Tenker det jeg også, men ble litt usikker siden mange jm og leger mener fra 38 når de sier til termin. Eller er det 37?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere!^^

Tenker det jeg også, men ble litt usikker siden mange jm og leger mener fra 38 når de sier til termin. Eller er det 37?

Det er to uker før og to uker etter som liksom er beregnet som normalen for fødsel har jeg skjønt.

37 uker er vel den uken de ikke er prematur lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to uker før og to uker etter som liksom er beregnet som normalen for fødsel har jeg skjønt.

37 uker er vel den uken de ikke er prematur lenger?

Ja, slik er det vel..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...