Gå til innhold

Fordeling av barn etter samlivsbrudd. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spørsmål om deling av barn.
Nåværende har vi en ordning at barnefar har vår datter på 2 år annen hver helg og en gang i uken . Hvor mange prosent samvær tilsier det egentlig?

Og hvordan blir delingen hvis vi har 60/40?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det 60% hos deg og 40% hos han, eller omvendt. Den som har 60% får barnetrygden.

Anonymous poster hash: 7f020...d1b
Skrevet

Det er vanlig 70/30-deling

Skrevet

Ja han vil egentlig ha henne halvt men det synes jeg ikke noe om før hun er 3 år.

Hvor mye tilsier 30% i uka da ?

Skrevet

Jeg syns 3 år er altfor tidlig med 50/50 også jeg da. Syns egentlig man bør vente til skolealder med det, og da bør også foreldre kunne samarbeide godt, og bo veldig nære. Sånn du beskriver nå har han 4 av 14 netter. Det er ca 28,6%. Hvis dere deler ferier/helligdager blir det litt over 30% fordelt over hele året.

Her har vi 60/40 med fireåringen. Han har 5/14 netter. Altså en ekstra natt den uka han ikke har helga. 5/14 blir 35,7%, men vi deler ferier og helligdager så det blir rundt 60/40 til slutt :)

Skrevet

Ja egentlig synes jeg også 3 år er tidlig. Men jeg har sagt ihvertfall ikke før det .

Han vil jo ha henne mer enn han har idag . Jeg forstår jo det men samtidig 50 % var jo litt og overdrive. Er jo ikke bare bare og ha 2 faste bosteder. Han vil ha henne mer , jeg tenker kanskje 2 overnattinger den uka han ikke har henne i helgen .

Hva vil dere si er best for et barn på 2 år. ?

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke han ha henne mer, også får du 30%? Ingenting er jo bedre enn en far som virkelig ønsker å være en stor del av livet til barnet. Det er vel stort nok nå til at det ikke må være størstedelen av tiden hos mor mtp at babytiden er over?

Anonymous poster hash: 634d2...a66
Skrevet

Barn på 2 år er fortsatt små og er fortsatt mest knyttet til mor.

Forstår ikke hvorfor du skriver at jeg skal ha 30 % ? Det høres ikke ut som barns beste ihvertfall.

Skrevet

Jeg ringer familievern kontoret i morgen og får litt hjelp og innspill der :)

AnonymBruker
Skrevet

Barn på 2 år er fortsatt små og er fortsatt mest knyttet til mor.

Forstår ikke hvorfor du skriver at jeg skal ha 30 % ? Det høres ikke ut som barns beste ihvertfall.

Jeg vet ikke hva som er best, jeg spør bare jeg. Selvfølgelig er barnet mest knyttet til deg når det er du som har det mesteparten av tiden. Jeg "foreslo" du skulle ha 30% ettersom det var det jeg oppfattet det som at faren hadde. At dere bare bytter om på det frem til dere skal ha 50-50 når ungen vokser til. Visste ikke hvor lenge det er viktigst at barnet var hos mor :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke han ha henne mer, også får du 30%? Ingenting er jo bedre enn en far som virkelig ønsker å være en stor del av livet til barnet. Det er vel stort nok nå til at det ikke må være størstedelen av tiden hos mor mtp at babytiden er over?

Ingenting er bedre enn en mor som virkelig ønsker å være en stor del av livet til barnet.

Ergo, når folk velger å bryte så er det vanskelig å sette seg ned og bestemme hvor. En vinner og en taper med så små barn spesielt hvis begge vil ha barnet.

Anonymous poster hash: 08ce5...760

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns 3 år er altfor tidlig med 50/50 også jeg da. Syns egentlig man bør vente til skolealder med det, og da bør også foreldre kunne samarbeide godt, og bo veldig nære. Sånn du beskriver nå har han 4 av 14 netter. Det er ca 28,6%. Hvis dere deler ferier/helligdager blir det litt over 30% fordelt over hele året.

Her har vi 60/40 med fireåringen. Han har 5/14 netter. Altså en ekstra natt den uka han ikke har helga. 5/14 blir 35,7%, men vi deler ferier og helligdager så det blir rundt 60/40 til slutt :)

Du som har skjønt hvordan man regner ut dette....

Her så har han 4 av 14 netter, men om ett år så ønsker han å ha 2 av 14 netter. Hvordan blir regnestykket når det er 2 av 14?

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting er bedre enn en mor som virkelig ønsker å være en stor del av livet til barnet.

Ergo, når folk velger å bryte så er det vanskelig å sette seg ned og bestemme hvor. En vinner og en taper med så små barn spesielt hvis begge vil ha barnet.

Såklart :) Har bare fått inntrykk, av å lese i diverse tråder, at en del fedre ikke er kjempe gira på å være mer enn helgepappa. Så det er jo bra at faren ønsker så mye tid som mulig med barnet :)

Barnet er vel den som er taperen i alle tilfeller når foreldre går fra hverandre.

Skrevet

Det vanlige er jo at barnet har fast bosted hos mor og faren har samvær annen hver helg og 1 gang i uka . Og at samværet til far øker litt når barnet blir større . Vi gikk fra hverandre for 4 måneder siden . Så før den tid har jo barnet vårt sett begge foreldrene relativt mye. Men jeg mener jo at barnet er mest knyttet til mor og det er jo heller ikke uvanlig. Det er jo tross alt vi som går gravide, vi som er hjemme hver dag i fødselpermisjon og det er vi som knytter et spesielt bånd til barnet og barnet til oss. Men der betyr ikke at far ikke er god nokk. Barnefaren er flink og tar ansvar ig jeg er glad for at han vil ha henne mye fordi det viser jo at han vil ta mer ansvar . Det er jo ikke alle som gjør .

men her må vi tenke på barnets beste og ikke foreldrene sitt behov. . Så hva er det beste for barnet?

AnonymBruker
Skrevet

men her må vi tenke på barnets beste og ikke foreldrene sitt behov. . Så hva er det beste for barnet?

Et stabilt og trygt hjem. Enten hos mor, eller far.

Skrevet

Joda.men hvor mye samvær er bra for et barn på 2 år.

Skrevet

Du som har skjønt hvordan man regner ut dette.... Her så har han 4 av 14 netter, men om ett år så ønsker han å ha 2 av 14 netter. Hvordan blir regnestykket når det er 2 av 14? Anonymous poster hash: 08ce5...760

Du deler bare 2 på 14 og ganger med 100. Altså 2/14=0,14*100=14%. :)

Skrevet

Joda.men hvor mye samvær er bra for et barn på 2 år.

Jeg tror det dere har er ok. Hør med familievernkontoret, de er mer eksperter på sånt enn oss her inne på forumet som bare evt. har erfaring med egne barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...