AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Nå har jeg vært sykemeldt i nesten 4 uker etter å ha jobbet der i 3 uker.(ikke rett til sykemelding, får kun sykepenger de siste 14 dagene og det fra nav) Har fått vannkopper, kan ikke gjøre noe med det. Har aldri blitt sykemeld før. Har brukt 1 egenmelding i over 6 år på den gamle jobben. Så veldig dårlig tidspunkt å bli syk på. Har konstant dårlig samvitighet, og jeg kan nesten føle arbeidsgiverens skuffelse og irritasjon via telefonen. Men hva skal jeg gjøre med det? Anonymous poster hash: 3e23c...3ac
Hecubaa Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Du får (med rette) ikke gjort noe nå, men du kan vise at du er en pålitelig og pliktoppfyllende arbeidstager uten fraværsdager når du er tilbake igjen så glemmer nok sjefen din disse ukene
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Du får (med rette) ikke gjort noe nå, men du kan vise at du er en pålitelig og pliktoppfyllende arbeidstager uten fraværsdager når du er tilbake igjen så glemmer nok sjefen din disse ukene Ja! jeg skal gjøre så godt jeg kan. Det verste var at sjefen tok ferie på min 1. arbeidsdag. og de 3 ukene jeg jobbet der, gjorde jeg sååå mye mer enn det som stå på min kontrakt. For jeg har høy arbeidsmoral, og jeg fikk bestandig høre fra de som jobbet der at jeg tok på meg flere oppgaver enn hun som jobbet der før meg. Men jeg vet ikke om de kommer til å si det videre til sjefe, da jeg har egentlig ikke følt at jeg ble tatt godt i mot, da vi alle er like gamle. Det er litt sånt "redd for at noen tar fra meg jobben" modus der følte jeg. Huff, håper jeg blir frisk snart Anonymous poster hash: 3e23c...3ac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Maks uflaks. Vannkopper er jo et rent lite helvete når man får det i voksen alder også. God bedring! Anonymous poster hash: e650f...0dc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Maks uflaks. Vannkopper er jo et rent lite helvete når man får det i voksen alder også. God bedring! Anonymous poster hash: e650f...0dc Virkelig! Kan du ta far meg jobben pga det? eller bruke det som unnskylding? vi har jo 6 mnds prøvetid. Anonymous poster hash: 3e23c...3ac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 4 uker for vannkopper??? Da forstår jeg egentlig at sjefen reagerer... Du får jobbe og vise deg fra din beste siden når du kommer tilbake, men ja, det er jo ikke akkurat et strålende førsteinntrykk. Anonymous poster hash: ad07b...76a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 4 uker for vannkopper??? Da forstår jeg egentlig at sjefen reagerer... Du får jobbe og vise deg fra din beste siden når du kommer tilbake, men ja, det er jo ikke akkurat et strålende førsteinntrykk. Anonymous poster hash: ad07b...76a ja jeg ble faktisk veldig syk, og er fortsatt syk. Men føler meg litt bedre. Men får ikke lov å jobbe siden jeg har titals med vannkopper som ikke har tørket ut. Hva kan jeg gjøre med det. Jeg har blitt syk, man kan ikke akkurat bestemme seg for å bli syk, kan man? ja det er utrolig dårlig inntrykk å gi, og jeg klarer ikke, ikke stresse meg over det. Bruker alle dagens minutter på å tenke på det faktisk. Og det stresse hjelper jo ikke akkurat på sykdommen. Anonymous poster hash: 3e23c...3ac
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Du får se på det at du ikke har rett på sykepenger fra arbeidsgiver som noe positivt om du klarer. Da forstår arbeidsgiver forhåpentligvis at du ikke faker syk for å utnytte sykelønnsordningen. Hadde du blitt syk etter at du hadde jobbet der 4 uker ville du hatt rett på sykepenger, men da er jo risikoen større for at arbeidsgiver ville blitt mistenksom. Anonymous poster hash: e650f...0dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå