turidogola Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hei, skal denne uken til MR for å sjekke korsryggplager. Har de siste dagene fått ekstremt vondt oppover i ryggen, slik at jeg ikke har sovet ordentlig på lenge. Når de tar MR, undersøker de hele ryggen, eller kun det området jeg er henvist til - altså mulig prolaps?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Du må se på hva som står på henvisningen til MR, hvis du har den? Dem meste går jo elektronisk i dag. Det er legen som har rekvirert MRen som bestemmer i utgangspunktet hva som skal undersøkes, men dersom de som gjør undersøkelsen ser at det kan være nødvendig å undersøke et større område enn rekvrenten kar bestilt, så utvider de området de undersøker. Enten på egenhånd eller de snakker med legen din eller legen som er tilknyttet røntgenavdelingen. Det bråker veldig i maskinen. Før min første MR var det en som sa til meg at jeg skulle tenke at jeg var på disco, og følgerytmen. Du får enten øreklokker med musikk eller støydempere i ørene. Anonymous poster hash: 4ffdd...834
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Ofte vil man se på et større område når det tas bildediagnostikk og det bestilles gjerne MR av hele overkroppen når man først er i gang slik at man kan se ryggsøylen i sin helhet, men dette bør du spørre legen som har sendt henvisningen om for å være sikker. Anonymous poster hash: 10976...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå