AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hvor mye har dere i inntekt og hvor mye fikk dere i lån og evt tilskudd? Og hva betaler dere på lånet i mnd?Anonymous poster hash: 7cd12...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Hvorfor be om toppfinasiering? Får lettere tilskudd om du ber om fullfinasiering hos kommunen og de som steller med lån og tilskudd i den kommunen du bor i. Får du og kan betjene et vanlig banklån, tror ikke jeg du får noe tilskudd.Anonymous poster hash: dcb0f...32b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Hvorfor be om toppfinasiering? Får lettere tilskudd om du ber om fullfinasiering hos kommunen og de som steller med lån og tilskudd i den kommunen du bor i. Får du og kan betjene et vanlig banklån, tror ikke jeg du får noe tilskudd.Anonymous poster hash: dcb0f...32b Det er husbanklån via kommunen jeg mener. Det er jo kommunen som deler ut husbanklån. Jeg er alene, har ingen egenkapital, jeg har lav inntekt, og får ingenting i vanlig bank. og barn som trenger tilrettelagt bolig. Jeg er innenfor gruppen som har rett på dette. Og holder på med søknader. Jeg ønsker å høre fra noen som har vært i samme situasjon. Anonymous poster hash: 7cd12...d4a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Det er husbanklån via kommunen jeg mener. Det er jo kommunen som deler ut husbanklån. Jeg er alene, har ingen egenkapital, jeg har lav inntekt, og får ingenting i vanlig bank. og barn som trenger tilrettelagt bolig. Jeg er innenfor gruppen som har rett på dette. Og holder på med søknader. Jeg ønsker å høre fra noen som har vært i samme situasjon. Anonymous poster hash: 7cd12...d4a Beklager da har jeg missforstått. Du høres ut til å være i målgruppen. Hva du får kommer helt an på kommunen og hvordan de vurderer din sak, hva som er mulig å få for hvilken pris. Tror de er mer romslig når det gjelder spesieller funksjonshemminger enn når søker kan ta hva som helst av bolig. I hvertfall opplevde jeg det selv, da de forstod min spesielle funksjonshemming og mitt behov.Anonymous poster hash: dcb0f...32b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Vi greide å krangle oss til toppfinansiering med 2. prioritert sikkerhet fra kommunen selv om vi var gift. Vi hadde bra nok inntekt til å betjene lån uten problemer, men manglet egenkapital pga spesielle omstendigheter. Også pga spesielle omstendigheter var det beste alternativet for alle at vi fikk denne hjelpen til å kjøpe bolig. Det var lett å få innvilget topplånet siden vi hadde bra inntekt. Det var at kommunen skulle stå med 2. prioritert sikkerhet som krevde en del krangling å få i gjennom. Nå har ting endret seg igjen og jeg har overtatt hus og lån(både i kommune og bank) alene. Selv om det er lavere krav for slike startlån får en det jo likevel ikke om en ikke kan betjene det.Anonymous poster hash: 252a6...ced
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Viktig at du kan vise til fast inntekt.Jobber bare 80%,men siden det er fast fikk jeg lån gjennom husbanken og startlån i kommunen.Lykke til!Anonymous poster hash: 4dfec...4ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå