Perelandra Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hvordan kan jeg overføre meldinger fra Samsung Galaxy S3 til PC? Jeg har planer om å bytte ut telefonen snart, og vil gjerne ta vare på meldingene. Det er ekstra viktig å kunne ta vare på meldingene fra kjæresten som døde nylig. Jeg har også fått mange meldinger og hilsener i forbindelse med dødsfallet som jeg gjerne vil ta vare på. Jeg har tidligere hatt Nokia-telefoner hvor det var enkelt å overføre meldingene. På Samsungen får jeg ikke opp meldingsloggen når jeg kobler den til PCen. En annen sak jeg lurer på, er om det er mulig å få fram gamle meldinger som ikke er synlige i loggen. For kontakter hvor jeg har sendt få meldinger får jeg fram hele loggen, men det gjelder ikke for meldingene til/fra kjæresten. Vi sendte meldinger til hverandre nesten daglig, og bare meldingen fra de siste 3-4 månedene er synlige.
Euphemia Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Jeg bruker en app som heter sms backup+. den tar automatisk backup av sms og mms rett inn på gmail-kontoen min. Jeg er kjempefornøyd! 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Som hun over nevnte - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zegoggles.smssync Enkel å bruke. Anonymous poster hash: 87da8...db5
Perelandra Skrevet 5. august 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2014 Takk for tipset! Funker det bare med Gmail? Jeg bruker Yahoo, men kan jo eventuelt opprette en Gmail-konto.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Jeg tror det bare fungerer med gmail. Det merker du hvis den sier i fra eller ganske enkelt ikke fungerer med yahoo. Vil du være helt 100% sikker så lager du en gmail-konto og benytter deg av den. På hjemmesidene står det: Works with any IMAP server (but defaults to Gmail). Så jeg går ut fra at det fungerer med yahoo. Anonymous poster hash: 87da8...db5
Perelandra Skrevet 6. august 2014 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2014 Jeg har lastet ned appen og tatt sikkerhetskopier, men hvordan i alle dager får jeg meldingene fram på PCen? Det så ut som appen godtok yahoo-mailen, og det er også på den min google-konto er registrert. Jeg fikk opp melding i appen at den holdt på å sikkerhetskopiere, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne meldingene nå som sikkerhetskopieringen er fullført. De må vel ligge et sted i yahoo-mailen? Eller er det på google-kontoen?
Euphemia Skrevet 6. august 2014 #7 Skrevet 6. august 2014 jeg finner mine enkelt ved å søke i gmail. har du prøvd det i yahoo?
Perelandra Skrevet 6. august 2014 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2014 jeg finner mine enkelt ved å søke i gmail. har du prøvd det i yahoo? På hvilke måte søker du? Jeg prøvde å søke på navnene til noen av kontaktene jeg har på telefonen, men det ga ikke treff. Nå føler jeg med velding dum...
Euphemia Skrevet 6. august 2014 #9 Skrevet 6. august 2014 jeg skriver inn SMS i søkefeltet i gmail. da får jeg forslag om å søke på label:SMS. velger det og skriver inn navnet på den jeg leter etter meldinger med. bam!
Perelandra Skrevet 6. august 2014 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2014 Metoden funker visst ikke på yahoo. Hvis jeg øker SMS, får jeg bare opp mailer hvor sms er et av ordene i teksten. Kanskje det vil fungere bedre hvis jeg oppretter Gmail-konto?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Sånn ser det ut på gmail: Anonymous poster hash: 87da8...db5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Oppretter du og syncer med en gmail-konto så synker den også kontaktene. Jeg er ikke 100% sikker på at den gjør det med yahoo. Anonymous poster hash: 87da8...db5
Perelandra Skrevet 6. august 2014 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2014 Nå funker det! Oppretta Gmail-konto og da fikk jeg fram meldingene. Jeg søkte label:sms slik du Euphemia beskrev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå