Gå til innhold

Overføre meldinger fra Samsung Galaxy til PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg overføre meldinger fra Samsung Galaxy S3 til PC? Jeg har planer om å bytte ut telefonen snart, og vil gjerne ta vare på meldingene.

Det er ekstra viktig å kunne ta vare på meldingene fra kjæresten som døde nylig. Jeg har også fått mange meldinger og hilsener i forbindelse med dødsfallet som jeg gjerne vil ta vare på.

Jeg har tidligere hatt Nokia-telefoner hvor det var enkelt å overføre meldingene. På Samsungen får jeg ikke opp meldingsloggen når jeg kobler den til PCen.

En annen sak jeg lurer på, er om det er mulig å få fram gamle meldinger som ikke er synlige i loggen. For kontakter hvor jeg har sendt få meldinger får jeg fram hele loggen, men det gjelder ikke for meldingene til/fra kjæresten. Vi sendte meldinger til hverandre nesten daglig, og bare meldingen fra de siste 3-4 månedene er synlige.

Skrevet

Jeg bruker en app som heter sms backup+. den tar automatisk backup av sms og mms rett inn på gmail-kontoen min. Jeg er kjempefornøyd!

• Liker 1
Skrevet

Takk for tipset! :)

Funker det bare med Gmail? Jeg bruker Yahoo, men kan jo eventuelt opprette en Gmail-konto.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det bare fungerer med gmail. Det merker du hvis den sier i fra eller ganske enkelt ikke fungerer med yahoo. Vil du være helt 100% sikker så lager du en gmail-konto og benytter deg av den. På hjemmesidene står det:

• Works with any IMAP server (but defaults to Gmail).

Så jeg går ut fra at det fungerer med yahoo.

Anonymous poster hash: 87da8...db5
Skrevet

Jeg har lastet ned appen og tatt sikkerhetskopier, men hvordan i alle dager får jeg meldingene fram på PCen? :klo:

Det så ut som appen godtok yahoo-mailen, og det er også på den min google-konto er registrert. Jeg fikk opp melding i appen at den holdt på å sikkerhetskopiere, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal finne meldingene nå som sikkerhetskopieringen er fullført. De må vel ligge et sted i yahoo-mailen? Eller er det på google-kontoen?

Skrevet

jeg finner mine enkelt ved å søke i gmail. har du prøvd det i yahoo?

Skrevet

jeg finner mine enkelt ved å søke i gmail. har du prøvd det i yahoo?

På hvilke måte søker du? Jeg prøvde å søke på navnene til noen av kontaktene jeg har på telefonen, men det ga ikke treff.

Nå føler jeg med velding dum...

Skrevet

jeg skriver inn SMS i søkefeltet i gmail. da får jeg forslag om å søke på label:SMS. velger det og skriver inn navnet på den jeg leter etter meldinger med. bam!

Skrevet

Metoden funker visst ikke på yahoo. Hvis jeg øker SMS, får jeg bare opp mailer hvor sms er et av ordene i teksten. Kanskje det vil fungere bedre hvis jeg oppretter Gmail-konto?

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ser det ut på gmail:

sms_backup.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Oppretter du og syncer med en gmail-konto så synker den også kontaktene. Jeg er ikke 100% sikker på at den gjør det med yahoo.

Skrevet

Nå funker det! Oppretta Gmail-konto og da fikk jeg fram meldingene. Jeg søkte label:sms slik du Euphemia beskrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...