Gå til innhold

Sunt mel til bananbrød?

Fremhevede innlegg

Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg har tenkt å lage et sunt bananbrød i dag. Jeg vil gjerne bytte ut ingrediensene i oppskriften jeg bruker, og har funnet alternativene, foruten om mel. Jeg vil ikke bruke hvitt mel, men hva som helst som er bra for kroppen, men som ikke gjør bananbrødet tørt eller gjør smaken ødelagt.

Tips? :)

Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kombinasjon av mandelmel og kokosmelk skal funke fint. Sjekk kamillak.com, hun skrev et innlegg med sunn oppskrift til bananbrød for noen dager siden. :)

Anonymous poster hash: edebe...569

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kokosmel, ikke melk*

Gjest lillelarve
Skrevet

Takk så mye for svar!! Jeg skal sjekke det ut nå! :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig! Lykke til med bakingen :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvitt mel er ikke usunt, men du kan alltids velge grovere varianter av det samme melet.

Anonymous poster hash: c320b...a2b
Skrevet

Hvitt mel er ikke usunt, men du kan alltids velge grovere varianter av det samme melet.

Anonymous poster hash: c320b...a2b

Hvitt mel er usunt. Det er blåsyrebehandlet og alle næringsstoffene er borte. Hvitt mel idag er like ille som sukker.

Til TS ; Ja, det er bra å bruke mandelmel og kokkosmel. Du kan gjerne male ditt eget mandelmel av mandler - det gjør jeg, og det blir grovere, men like godt.

Har ikke prøvd kokkosmel, men kan tenke meg at det blir sunt og godt sammen med mandelmel.

Skal prøve det selv idag om jeg får tid. Kunne tenke meg å lage en sitronkake! :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper AB a2b mener at hvetemel ikke er usunt, og det er helt sant. Spesielt for grovere typer av mel hvor det E-vitaminrike kimet har blitt malt med. At mel blåsyrebehandles vil jeg se dokumentasjon på før jeg tror det. Derimot er det blåsyre i mandler...

Anonymous poster hash: 1428a...8b4
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...