AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #1 Skrevet 5. august 2014 Hei! Har noen erfaring med dette programmet : http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ Jeg har trent mye før, men mest andre sporter og pga kneskade, svangerskap osv er det best å starte fra scratch. Har dere sett resultater allerede på de 8 ukene? Har jo mye å si hvilke kosthold og hvor mye man legger i det så ønsker svar fra de som gjorde det. Har begynt på det nå og liker det godt, er veldig enkelt så gleder meg til jeg er kommet inn i det og kan trene mer baseøvelse etc. Anonymous poster hash: 858d9...6aa
Supraspinatus Skrevet 5. august 2014 #2 Skrevet 5. august 2014 Jeg har aldri trent dette programmet, men jeg har trent et slikt tidligere. Treningsprogram i typen bodybuilder-program. Det tar fryktelig lang tid. Spesielt når det begynner å bli tungt. Kneskade eller ikke. Jeg ville begynt på et enklere program som starting strength. Der man fokuserer på baseøvelser som knebøy, markløft, press, benkpress, chin/pull ups. For å få god teknikk i disse øvelsene må bevegeligheten være på plass. Det finnes utrolig mange små øvelser du kan varme opp med som gjør deg mer rustet til å utføre øvelsene riktig. Det fungerer også bra å filme seg selv og sammenligne med videoer på youtube. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Jeg synes programmet ser helt greit ut for en nybegynner. Gutta (og jentene) på fitnessbloggen vet stort sett hva de driver med, så det meste av info derifra kan man stole på. Jeg vil ikke anbefale å hoppe rett på programmer som starting strength uten at man på forhånd har gjort seg komfortabel med øvelsene. Derfor vil jeg anbefale at du enten velger det programmet som du postet i hovedinnlegget eller evt. begynner på "Børges nybegynnerprogram". Så lenge du skriver ned hva du tar på de ulike øvelsene og stadig forsøker å legge vekt på fra uke til uke kommer du til å se resultater. Etter du har kjørt et av disse programmene kan du kanskje vurdere å bevege deg mot programmer som "starting strength", "SL5x5", "reg parks beginner program", "RYP" eller "all pro's beginner routine". Bare be instruktører om hjelp til å lære deg de ulike øvelsene. Kosthold og søvn er alfa og omega når det kommer til trening, men også her er det viktig å ikke tenke FOR mye. Så lenge du får i deg ca 1g protein per kilo kroppsvekt og får 6-8 timer søvn burde du se gode resultater som nybegynner nesten uavhengig av hvilket program du velger. Børges nybegynnerprogram:http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/ Anonymous poster hash: 9c79b...a1f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 Jeg synes programmet ser helt greit ut for en nybegynner. Gutta (og jentene) på fitnessbloggen vet stort sett hva de driver med, så det meste av info derifra kan man stole på. Jeg vil ikke anbefale å hoppe rett på programmer som starting strength uten at man på forhånd har gjort seg komfortabel med øvelsene. Derfor vil jeg anbefale at du enten velger det programmet som du postet i hovedinnlegget eller evt. begynner på "Børges nybegynnerprogram". Så lenge du skriver ned hva du tar på de ulike øvelsene og stadig forsøker å legge vekt på fra uke til uke kommer du til å se resultater. Etter du har kjørt et av disse programmene kan du kanskje vurdere å bevege deg mot programmer som "starting strength", "SL5x5", "reg parks beginner program", "RYP" eller "all pro's beginner routine". Bare be instruktører om hjelp til å lære deg de ulike øvelsene. Kosthold og søvn er alfa og omega når det kommer til trening, men også her er det viktig å ikke tenke FOR mye. Så lenge du får i deg ca 1g protein per kilo kroppsvekt og får 6-8 timer søvn burde du se gode resultater som nybegynner nesten uavhengig av hvilket program du velger. Børges nybegynnerprogram:http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/ Anonymous poster hash: 9c79b...a1f Her er forøvrig noen generelle tips for nybegynnere som du kanskje kan få nytte av: http://www.liamrosen.com/fitness.html lykke til Anonymous poster hash: 9c79b...a1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå