Gå til innhold

Hjelp, er han interessert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det sikkert finnes alt for mange slike tråder allerede, men klarte ikke finne en som "matchet" min helt så jeg lager like gjerne en ny.

Greia er at for litt over en måned siden eller så så begynte jeg å snakke med en fyr over nett. Vi hadde utrolig god flyt i samtalen de første to-tre ukene, og pratet mer eller mindre kontinuerlig.

Så var jeg dum nok til å møte han, ikke alene, men sammen med en kompis, og det endte opp med at de to snakka stort sett hele tida. Kompisen min et litt i overkant pågående, så han avbrøt meg gjentatte ganger i løpet av møtet. Så vi kan vel egentlig si at det ble en stor failure.

Likevel viste han stor interesse etter møtet og vi planla halvveis å møtes igjen (han bor et stykke unna så det er ikke bare bare å møtes) men etter et par dager dabbet det litt av. Han er enda raus med komplimenter og slikt når vi først snakker, men tar aldri initiativ til samtaler lengre. Vi prata litt om at jeg skulle komme på besøk til helga, men nå har jeg ikke hørt noe fra han siden fredag, da jeg spurte han om det, og er litt redd for å virke for masete om jeg tar kontakt igjen.

Desverre har jeg en tendens til å virke veldig interessert når han ikke er det, men så fort han viser interesse tilbake så "backer" jeg litt ut.

Så mitt spørsmål er egentlig om jeg egentlig skal anse dette som tapt allerede, og bare la være å kontakte han videre eller om det er noe jeg kan gjøre for å få tilbake eller opprettholde den interessen som er/var?

Jeg er helt håpløs på dette.

Kan vel legge til at vi begge er 22

Anonymous poster hash: 19f7d...610

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så er det absolutt håp, hvis dette er noe du virkelig vil. Grunnen til at det blir sånn som dette, er fordi du enda ikke har fått vist han hvem du er, eller fått økt din verdi i forhold til han. Har dere hverandre på Facebook? Da har du i såfall en ypperlig måte å få vist han hvem du er uten at dere treffes. Pass på å legg ut eller bli tagget i bilder når du gjør kjekke ting sammen med andre, og ikke vær for selvopptatt. Selvopptatte jenter er det minst tiltrekkende oppegående menn/gutter vet om.

Hvis dere ikke er på Facebook er den eneste måten du kan få vist hvem du er, ved å treffe han i virkeligheten. Det jeg har sett fungerer best er å treffe en man liker men ikke kjenner, sammen med GODE venner som man vet vil snakke pent om en. Å ta med seg en kompis som er mer opptatt av seg selv skaper bare et negativt syn på deg. Ved å se på vennene til folk, ser man hvem dem er. Når du har en sånn venn, tenker han at du også er sånn. Men ser jo at du også lærte av den erfaringen. :)

Lykke til, og ikke glem at du også skal vurdere denne gutten. Han er ikke den rette for deg fordi han sier fine ting til deg, han er den rette fordi han har en verdi og væremåte som tiltrekker deg. Se på vennene hans, forholdet til familien hans og ikke minst hvordan foreldrene hans er. På den måte ser du også hvordan han mest sannsynlig vil være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst så er det absolutt håp, hvis dette er noe du virkelig vil. Grunnen til at det blir sånn som dette, er fordi du enda ikke har fått vist han hvem du er, eller fått økt din verdi i forhold til han. Har dere hverandre på Facebook? Da har du i såfall en ypperlig måte å få vist han hvem du er uten at dere treffes. Pass på å legg ut eller bli tagget i bilder når du gjør kjekke ting sammen med andre, og ikke vær for selvopptatt. Selvopptatte jenter er det minst tiltrekkende oppegående menn/gutter vet om.

Hvis dere ikke er på Facebook er den eneste måten du kan få vist hvem du er, ved å treffe han i virkeligheten. Det jeg har sett fungerer best er å treffe en man liker men ikke kjenner, sammen med GODE venner som man vet vil snakke pent om en. Å ta med seg en kompis som er mer opptatt av seg selv skaper bare et negativt syn på deg. Ved å se på vennene til folk, ser man hvem dem er. Når du har en sånn venn, tenker han at du også er sånn. Men ser jo at du også lærte av den erfaringen. :)

Lykke til, og ikke glem at du også skal vurdere denne gutten. Han er ikke den rette for deg fordi han sier fine ting til deg, han er den rette fordi han har en verdi og væremåte som tiltrekker deg. Se på vennene hans, forholdet til familien hans og ikke minst hvordan foreldrene hans er. På den måte ser du også hvordan han mest sannsynlig vil være.

Synd at det er blitt slik som dette :(

Jeg er en av dem som kun bruker Facebook til personlig chat. I ny og ne klikker jeg liker på andres bilder eller kommenterer en status. That's it.

Har kun noen få bilder,og det er kun profilbilder av meg selv, poster nesten aldri noe. Hele profilen fremstår som nitrist, men livet mitt er jo ikke det. Orker bare ikke legge ut masse bilder av meg selv,

hver gang jeg tar en fjelltur, er på fest, cafe, eller ferie.

Men skjønner at dette er blitt nærmest et must i dagen samfunn,og særlig i forbindelse med dating.

Når menn fra datingsiden jeg er på spør om vi kan bli Facebook venner aksepterer jeg det og legger dem til, men de forventer jo masse bilder og å få se hvem jeg er. Når de ikke får opp en profil med masse bilder har jeg faktisk opplevd at de tror jeg er en svindler, fordi de tror Facebook-profilen er fake.

Synes dette Facebook-styret med å vise seg frem mest mulig er tragisk.

Anonymous poster hash: 7cd00...da4

• Liker 2
Skrevet

Kanskje han heller vil henge med kompisen din, siden de fikk så god kontakt...

AnonymBruker
Skrevet

Hvem i all verden tar med seg en "kompis" på date.

Det er det dummeste jeg har hørt. Hadde jeg opplevd det hadde jeg snudd og gått.

Anonymous poster hash: 992ed...240
  • Liker 3
Skrevet

Synd at det er blitt slik som dette :(

Jeg er en av dem som kun bruker Facebook til personlig chat. I ny og ne klikker jeg liker på andres bilder eller kommenterer en status. That's it.

Har kun noen få bilder,og det er kun profilbilder av meg selv, poster nesten aldri noe. Hele profilen fremstår som nitrist, men livet mitt er jo ikke det. Orker bare ikke legge ut masse bilder av meg selv,

hver gang jeg tar en fjelltur, er på fest, cafe, eller ferie.

Men skjønner at dette er blitt nærmest et must i dagen samfunn,og særlig i forbindelse med dating.

Når menn fra datingsiden jeg er på spør om vi kan bli Facebook venner aksepterer jeg det og legger dem til, men de forventer jo masse bilder og å få se hvem jeg er. Når de ikke får opp en profil med masse bilder har jeg faktisk opplevd at de tror jeg er en svindler, fordi de tror Facebook-profilen er fake.

Synes dette Facebook-styret med å vise seg frem mest mulig er tragisk.

Neste gang informerer du de som spør deg om Facebook at du ikke benytter deg av den til å legge ut ting, kun til chat, så er de klar over det. Man kan si mye negativt om Facebook, men en aktiv profil er faktisk et veldig nyttig hjelpemiddel for å se om man passer sammen eller ikke. Du synes det er synd det er blitt sånn, jeg synes det er supert at vi nå har slike hjelpemidler og slipper kaste bort mye unødvendig tid.

Vi lever nå i en verden hvor mye foregår via internett, på godt og på vondt. Se det positive i ting, og ikke det negative, det er mitt beste råd. Og det gjelder ALT. :)

Jeg gav deg også råd du kunne følge i tilfelle du ikke var på facebook, følg de istedenfor.

Skrevet

Hvem i all verden tar med seg en "kompis" på date.

Det er det dummeste jeg har hørt. Hadde jeg opplevd det hadde jeg snudd og gått.

Jeg synes det er ekstremt lurt å ha første date sammen med andre. Da blir det mindre stivt og forventingene blir mindre. Men man bør ha med seg noen som man vet vil fremheve de positive sidene man har og vil øke verdien hos den andre. Date alene kan man ha når man har blitt litt kjent og ser at kjemien er der.

Men folk er forskjellige. Hvis du bare liker å ha date alene så er jo det din greie, trenger ikke å snakke nedlatende til de som velger noe annet. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ekstremt lurt å ha første date sammen med andre. Da blir det mindre stivt og forventingene blir mindre. Men man bør ha med seg noen som man vet vil fremheve de positive sidene man har og vil øke verdien hos den andre. Date alene kan man ha når man har blitt litt kjent og ser at kjemien er der.

Men folk er forskjellige. Hvis du bare liker å ha date alene så er jo det din greie, trenger ikke å snakke nedlatende til de som velger noe annet. :)

Hahaha. Jeg gir meg over...

Anonymous poster hash: 039a6...590

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang informerer du de som spør deg om Facebook at du ikke benytter deg av den til å legge ut ting, kun til chat, så er de klar over det. Man kan si mye negativt om Facebook, men en aktiv profil er faktisk et veldig nyttig hjelpemiddel for å se om man passer sammen eller ikke. Du synes det er synd det er blitt sånn, jeg synes det er supert at vi nå har slike hjelpemidler og slipper kaste bort mye unødvendig tid.

Vi lever nå i en verden hvor mye foregår via internett, på godt og på vondt. Se det positive i ting, og ikke det negative, det er mitt beste råd. Og det gjelder ALT. :)

Jeg gav deg også råd du kunne følge i tilfelle du ikke var på facebook, følg de istedenfor.

Jeg er ikke ts, men takk for tips.

har informert de jeg har datet at jeg ikke bruker Facebook til å "markedsføre" meg selv, og de fleste har godtatt det men noen synes sikkert det er rart.

Skrevet

Jeg er ikke ts, men takk for tips.

har informert de jeg har datet at jeg ikke bruker Facebook til å "markedsføre" meg selv, og de fleste har godtatt det men noen synes sikkert det er rart.

Hva de måtte synes skal du ikke bry deg noe om. De som synes det er rart, er muligens ikke noen som vil passe til deg uansett. Men pass på at du ikke sier det på en måte som får deg til å virke sær og negativ. For snakker du negativt om facebook snakker du jo også negativt om de som bruker det. Folk er forskjellige og hva de måtte ha lyst til å gjøre er jo opp til dem og ikke deg :) Mennesker, og spesielt Nordmenn er ofte veldig nærtagende og takler ikke kritikk, dermed går de i forsvar med en gang noen snakker negativt om noe de gjør eller liker. Vær positiv i væremåten og ikke døm andre selv om du ikke ville gjort det de gjør, så kommer du langt her i livet :D

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Hadde med kompisen min (som forsåvidt er homofil) fordi vi var på tur på ferie og kjørte derfor forbi der denne "daten" bor, og derfor stoppet vi innom for å hilse på, og han viste godt at vi begge Kom og var helt ok med det. De to ble forsåvidt "bestevenner" iløpet av tida vi var der. Tenkte det var greit å vite hvordan han var i det virkelige liv før jeg evt dro på besøk til han, siden det er noen timers kjøretur fra hvor jeg bor nå.

Jeg har han ikke på Facebook nei, for jeg føler ikke at vi kjenner hverandre så godt enda

Anonymous poster hash: 19f7d...610

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er ekstremt lurt hvis man ikke vil se folk igjen. Vi er ikke på ungdomsskolen lenger.

Jeg kjenner ingen som tar med seg andre folk på date. Det er det dummeste jeg har hørt. Det er greit at du er frøken superpositiv og skal støtte opp alt andre damer gjør, men det er faktisk bedre å si fra om asosial oppførsel enn å støtte opp under det.

Skrevet

Ta med noen andre på date... Jeg hadde snudd i døra hvis det hadde skjedd meg, hehe

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Ta med noen andre på date... Jeg hadde snudd i døra hvis det hadde skjedd meg, hehe

eg og!

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: .... :skratte::skratte:

Jeg klarte ikke å lese mer enn den første setningen. Dette er det dummeste jeg har lest.

Anonymous poster hash: 68960...dbf

Skrevet

Joda, det er ekstremt lurt hvis man ikke vil se folk igjen. Vi er ikke på ungdomsskolen lenger.

Jeg kjenner ingen som tar med seg andre folk på date. Det er det dummeste jeg har hørt. Det er greit at du er frøken superpositiv og skal støtte opp alt andre damer gjør, men det er faktisk bedre å si fra om asosial oppførsel enn å støtte opp under det.

Jeg tror kanskje du tenker date på en litt annen måte enn det jeg gjør. For meg er en date ett treff med en person man liker, og har lyst til å bli bedre kjent med. Mange treffes i dag via internett, og når man da skal treffes for første gang, er det mange som får panikk og føler det å gå på date blir for seriøst og stressende. Derfor anbefaler jeg at man har første "date" i sosiale sammenkomster istedenfor. At man treffes som en større gruppe som gjør noe hyggelig sammen og har en mer avslappet holdning til det hele.

Skal man på en middagsdate tar man selvfølgelig ikke med seg en tredjepart.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje du tenker date på en litt annen måte enn det jeg gjør. For meg er en date ett treff med en person man liker, og har lyst til å bli bedre kjent med. Mange treffes i dag via internett, og når man da skal treffes for første gang, er det mange som får panikk og føler det å gå på date blir for seriøst og stressende. Derfor anbefaler jeg at man har første "date" i sosiale sammenkomster istedenfor. At man treffes som en større gruppe som gjør noe hyggelig sammen og har en mer avslappet holdning til det hele.

Ja, som sagt er det en ypperlig måte å avslutte bekjentskap på. Jeg anbefaler at ingen hører på tullerådene dine.

Gjest ashanti
Skrevet

Ja, som sagt er det en ypperlig måte å avslutte bekjentskap på. Jeg anbefaler at ingen hører på tullerådene dine.

Hmm. Jeg er igrunn enig med Nettinettet her. Første gang jeg skulle treffe en flørt traff vi hverandre mens vi var ute med venner ;-) det fungerte veldig bra, vi slapp det "presset" som fort kan oppstå. Det er jo ikke akkurat snakk om å ta med seg en venn som anstand på restaurantdate..

Gjest HarryDotter
Skrevet

Jeg syntes du har et flott syn på dette. En date er vel bare en uskyldig "bli bedre kjent" greie. Ville syntes det hadde vært rart om en dame tok med veninne på middagsdate.....Men hadde selv foretrukket en sosial setting først...da får man opplevd damen litt i et naturlig element. Man får tatt brodden av den værste spenningen, og man kan be henne på date senere. Da er man jo litt kjent og slipper den intense gruingen på forhånd. Ikke at man "gruer seg" fordi det er fælt....men man føler jo litt på følsen at "hva tror hun? Syntes hun jeg er rar?" osv osv...

Skrevet

Jeg syntes du har et flott syn på dette. En date er vel bare en uskyldig "bli bedre kjent" greie. Ville syntes det hadde vært rart om en dame tok med veninne på middagsdate.....Men hadde selv foretrukket en sosial setting først...da får man opplevd damen litt i et naturlig element. Man får tatt brodden av den værste spenningen, og man kan be henne på date senere. Da er man jo litt kjent og slipper den intense gruingen på forhånd. Ikke at man "gruer seg" fordi det er fælt....men man føler jo litt på følsen at "hva tror hun? Syntes hun jeg er rar?" osv osv...

Nettopp.. det er så mange som får helt noia når de hører ordet "Date" fordi man jo ser for seg stive settinger fra romantiske amerikanske filmer. Jeg liker derfor bedre å bruke ordet "Treff" når det er snakk om dating i en bli kjent fase, for da blir det mindre skummelt med en gang. Vet mange er i mot det "å henge" med hverandre, men jeg synes det er en fin greie jeg. Kjærester vi? Dating? Nei vi bare henger med hverandre vi. Så lenge man har god kommunikasjon og blir enige om å være eksklusive når det har gått en stund.

Og helt enig med deg at på en middagsdate så tar man ikke med seg følge. Det gjelder jo for par også, når de skal ta seg en date for å opprettholde forelskelsen.

Men hvordan går det egentlig med TS?? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...