Frk. Lykkelig Skrevet 30. juni 2004 #1 Skrevet 30. juni 2004 Da var jeg "endelig" blitt frue (har vel ikke ventet så lenge som enkelte av dere andre her da..... Drøyt 3 måneder ) Kort referat fra dagen: Ble litt stress for meg på morningen da jeg måtte være sjåfør for både tilreisende gjester og mamma som skulle til frisøren, men tiden gikk iallefall fort. Ankom frisøren klokken 13.00, og da var det oppsett av hår + makeup. Vi hadde ikke lagt noen definitiv plan for hvordan håret skulle bli, men min kreative frisør prøvde seg frem. En stund ble jeg noe nervøs, men resultatet ble tøft. Makeupen ble bra, og etter noe strev med linsene (hadde ordnet meg fargede linser for den store dagen) fikk min forlover tak i en optiker i nabobygget som kom og satte de på meg. 15.40 var jeg klar og ble kjørt til Kirken. Min bror ventet på meg ute, og alle brudebarna kom meg i møte. De var så utrolig fine! Pappa hadde også fått på seg dressen og klart å møte (han er veldig syk). Etter litt panikk med underskjørtet som skled ned, var vi endelig klar til å gå inn. Først gikk brudesvennene (12 og 14 år), så brudepikene (10 og 13 år) hvor den ene bar ringputen og den andre kastet roseblader. Så kom jeg og min bror. Innmarsjen gikk fint, og jeg ble helt satt ut a å se min kjære. Han var så utrolig kjekk i sjakett, og han smilte så stort som jeg aldri kunne forestilt meg. Det var nok det fineste øyeblikket jeg har opplevd siden jeg møtte han for første gang for 9 måneder siden..... :-) Vi satte oss og vielsen begynte. Vi hadde to soloinnslag med fiolinist - "Kjærlighet" og "from this moment on". Vielsen var flott med den nye sermonien og overrekkelse av ringer. Så gikk vi ut som nygifte og mottok gratulasjoner i den fine ettermiddagen. Ute var det mange tilskuere, båd kjente og ukjente. Kirken ligger midt i sentrum, og med det fine sommerværet var det mange til stede i parken. Lokalavisen var tilfeldigvis også tilstede, så neste dag var det et flott bilde av oss i avisen Hest og vogn ventet oss nedenfor kirketrappen, og derfra bar det gjennom Storgaten til fotografen. En utrolig fin opplevelse å kjøre hest og vogn i strålende vær. Vi fikk mase applaus og gratulasjoner på vår vei gjennom sentrum. For å ikke snakke om alle turistene som ivrig fotograferte. Etter timen hos fotografen bar det gjennom sentrum på nytt med hest og vogn, og turen til festen tok ca 15 minutter. Fremme ved festlokalet ventet alle gjestene, og i det fine været var det perfekt at det var stor veranda hvor gjestene kunne sitte ute og nyte både velkomstdrink og sommerkvelden. Middagen og kvelden var kjempefin, og både taler og sanger var veldig bra. Spesielt bra var selvsagt talen fra min kjære, noe han også fikk mange lange sukk for fra mine venninner... Noe motvillig forlot vi festen litt etter 2, men de ivrigste hadde holdt på til 8-9 om morningen. Vi hadde en utrolig fin og minneverdig dag, men det sluttet ikke der. Neste dag samlet vi 30 av gjestene til grillfest litt utenfor byen. Der fisket vi og tilbrakte kvelden ute ved sjøen. Søndag tok vi tilreisende familie med en tur på fjellet før vi fulgte de siste til flyplassen mot kvelden - da var vi slitne......! Ellers fikk vi det vi ønsket oss i gaver - gavekort og penger, samt noen fine personlige gaver. Morgengaven fra min kjære var uansett den som varmet mest - Cruise i Karibien..... Bilder fra den store dagen skal jeg prøve å få lagt ut senere. Ellers vil jeg takke alle for gode tips underveis, og selv om jeg nå er gift vil jeg fortsette å følge med dere andre som står for tur!
Gjest baby-E Skrevet 30. juni 2004 #2 Skrevet 30. juni 2004 Gratulerer! Høres ut som en kjempe flott, og minnerik dag!
AugustBrud'04 Skrevet 30. juni 2004 #5 Skrevet 30. juni 2004 Gratulerer! Høres ut som en flott dag dere hadde
Holly Hobbie Skrevet 30. juni 2004 #7 Skrevet 30. juni 2004 Gratulerer med vel overstått og kose dere i Karibien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå