AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Leser alltid at man skal kure håret 1-2 ganger i uka. Frisørene sier det samme. Hvorfor ikke oftere? Vil det ikke ha noe å si om jeg heller kurer det hver dag i en periode grunnet tørt og skadet hår?Anonymous poster hash: 35fdb...2de
Gjest Livmora Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Leser alltid at man skal kure håret 1-2 ganger i uka. Frisørene sier det samme. Hvorfor ikke oftere? Vil det ikke ha noe å si om jeg heller kurer det hver dag i en periode grunnet tørt og skadet hår?Anonymous poster hash: 35fdb...2de Hårkuren vil sitte i håret ditt i flere dager, så om du tilsetter mer av den vil det vil det ikke ha så mye å si. Det kan derimot resultere til at håret ditt vil virke tynt og flatt. Har du veldig tørt hår som du beskriver, vil jeg anbefale å bruke det i tuppene opp til 3 ganger i uken, og utenom bruke en god balsam.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #3 Skrevet 5. august 2014 Da jeg hadde veldig slitt hår, fikk jeg beskjed om at jeg kunne kure håret hver gang jeg vasket håret(som er ca. 5 ganger i uken). Anonymous poster hash: b5051...0aa
Puny Skrevet 6. august 2014 #4 Skrevet 6. august 2014 Da jeg hadde veldig slitt hår, fikk jeg beskjed om at jeg kunne kure håret hver gang jeg vasket håret(som er ca. 5 ganger i uken). Anonymous poster hash: b5051...0aa Jeg også (hadde skikkelig tyggishår, etter at det ble ødelagt hos frisøren) og da anbefalte de at jeg kuret det hver gang jeg vsket det...
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #5 Skrevet 6. august 2014 Det som er viktig å huske på i forbindelse med hvor ofte du kurer det, er hvorfor du kurer det, og hva du ønsker å oppnå. Hvis det er en fuktkur det er snakk om, kan du fint kure håret hver gang du vasker det. Men er det derimot en proteinkur for å bygge opp/styrke håret så bør du ikke gjøre det mer enn 1-2 g pr uke. Anonymous poster hash: 78ce5...9d4
Tippy Skrevet 7. august 2014 #6 Skrevet 7. august 2014 Da jeg var yngre og hadde slitt hår pga bleking så hadde jeg i kur hver gang jeg vasket håret (nesten hver dag), jeg lot det virke i håret i mens jeg vasket resten av kroppen, også skylte jeg det ut helt til slutt, da hadde det fått tid til å trekke inn litt. Håret mitt ble aldri tungt eller ekkelt på den tiden, hadde jeg derimot gjort det nå som jeg ikke har slitt hår, så hadde jeg nok hatt tungt og ekkelt hår. Nå har jeg i balsam ca 4ganger, så tar jeg kur (i dusjen som jeg beskrev over), dette fungerer veldig bra for håret mitt. Jeg har også en leave in balsam som jeg noen ganger tar i partier jeg vet at håret kan bli litt krusete (har litt krøller), eller jeg bruker Alterna hårolje som kommer i spruteflaske, veldig enkelt å påføre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå