Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen risikoer å være gravid og pcos? Har akkurat funnet ut at jeg har det, med cyster på eggestokkene, og lurer på hvordan det går å være gravid med det?

Fare for at cyster sprekker og det går dårlig med barnet??

Anonymous poster hash: 4d31a...997

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som nevnte noe av det til meg når jeg var gravid.

Jeg ble gravid på den naturlige måten og hadde ingen problemer i svangerskapet, helt problemfritt.

Så det er vel veldig individuelt.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar, beroligger litt :)

Anonymous poster hash: 4d31a...997

Skrevet

Det er noe økt sjanse for spontan abort. Tror ikke der har noe med bristning av cyster å gjøre, kanskje hormonbalansen, insulinresistensen, eggmodningen, inflammasjon i kroppen? Men det blir mest sannsynlig vellykket svangerskap, og vi må få barn med den kroppen vi har. Spontan abort skjer ofte hos friske også, det er en innebygd risiko ved å bli gravid for alle.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har pcos, ble gravid 3 måneder etter pilleslutt og er i uke 29 nå :) får litt tettere oppfølging og litt flere ultralyder, ellers er alt normalt :)

Skrevet

Jeg har PCOS, gravid i uke 39 og har ikke hatt ekstra oppfølging eller noe. Ble gravid for egen hjelp. Hormonene mine har aldri vært mer i balanse enn nå, og huden og humøret er upåklagelig! Gruer meg nesten til det er over, i alle fall med tanke på huden. Har aldri hørt noe snakk om at det skal være nødvendig med ekstra oppfølging, men det står på helsekortet mitt at jeg har det, sikkert sånn i tilfelle det skulle være noe :) Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk ikke noe ekstra oppfølgning under graviditeten, hadde en ultralyd og det var den ordinære.

Legen min mente at PCOS ikke hadde så mye å si når du først hadde blitt gravid, det er jo heller sånn at PCOS hovedsakelig kan gjøre det problematisk for noen å bli gravid. At graviditeten skulle ende med en spontanabort kan jo skje alle. Vi har aldri noen garanti.

Mens jeg var gravid så var kroppen min helt normal, men i tiden etter så er alle symptomene tilbake + flere.

Men men, det er da folk som har det verre :)

Skrevet

Jeg fikk ikke noe ekstra oppfølgning under graviditeten, hadde en ultralyd og det var den ordinære.

Legen min mente at PCOS ikke hadde så mye å si når du først hadde blitt gravid, det er jo heller sånn at PCOS hovedsakelig kan gjøre det problematisk for noen å bli gravid. At graviditeten skulle ende med en spontanabort kan jo skje alle. Vi har aldri noen garanti.

Mens jeg var gravid så var kroppen min helt normal, men i tiden etter så er alle symptomene tilbake + flere.

Men men, det er da folk som har det verre :)

+ flere?

Skrevet

PCOS og ammeproblemer kan ha en sammenheng. Jeg har PCOS og måtte ha IVF for å bli gravid, syntes det var litt rart at "alle andre" gikk opp i puppestørrelse i graviditeten og ikke jeg, men jordmor og lege sa ingenting da jeg nevnte det. Etter fødsel viser det seg at jeg ikke har hatt nok av hormonene som utvikler melkekjertlene så da melka kom var det bare bittelitt. Heldigvis finnes gode erstatninger for jeg hadde aldri klart å fullamme.
Ble gravid igjen senere og hadde samme ørlille melkemengde den gangen.
Det finnes noe informasjon på engelsk, og eksperimentell medisinering av gravide, men min lege nektet å gi meg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...