AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Nå er jeg så sykt lei! Vært på slekstreff i helgen og har regelrett måtte forsvare det faktum at jeg og typen ikke er forlovet enda. Vi er 20 og 21 år, har vært sammen i 5 år. Jeg prøver å forklare dem at vi kommer til å gjøre det når det passer oss, men at vi er såppas unge at vi like så godt kan vente i 5 år til om det er det vi vil. Det er de ikke enige, og prøver å "utfordre" meg med å si feks "men om dere virkelig elsker hverandre kan dere vel bare gjøre det med en gang?" Ofte kommer disse spørsmålene sammen med spørsmål om vi ikke skal ha barn snart også.. Jeg er 20 år!! Jeg er så lei av å forsvare det faktum at jeg ikke er forlovet eller gravid! Anonymous poster hash: fe359...6a2
Gjest Faerunpedia Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Det høres spesielt ut. Er det en spesiell grunn til at de er slik? Veldig religiøse? Uansett så må du bare stå på ditt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Ikke noe religion i bildet nei! Jeg er norsk, og typen norsk/svensk.. Det er bare min familie som er sånn, og det nærmer seg at det blir direkte ufint hvor mye de maser. Anonymous poster hash: fe359...6a2
saltvann Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 De gjør det fordi de syntes det er koselig at dere er sammen og har vært sammen så lenge De gjør det ikke for å være fæle.. Det ligger litt i kortene at når man har vært sammen en god stund så blir det bryllup eller baby, så siden dere er såpass unge så maser de om bryllup Se på det fra en annen vinkel.. De må virkelig like typen din siden de maser om bryllup Bedre med litt mas om det enn at de maser om at du må finne deg en som er bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Ja får håpe det da! Var det jeg tenkte på starten, men syns bare at de tar det så langt nå. Føler jeg virkelig må forsvare vårt valg om ikke å forlove oss nå.. Anonymous poster hash: fe359...6a2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Veldig spesielt at noen holder på slikt. Nesten litt uforskammet og forstår godt at du føler det er ufint og frekt. Stå på ditt ikke la deg presse til noe du ikke ønsker enda. Anonymous poster hash: 52b23...583 3
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Kjenner til det, bortsett fra at her er det mas om barn. Svigerfar har siden vi var 16 hintet frem at han ønsker seg barnebarn. (Da hadde vi vært sammen i 1-2år) Vi er verken gift eller forlovet etter 6år sammen. Jeg synes det er litt rart å måtte "forsvare" at man ikke vil gifte seg enda. Jeg ser på det som en smart ting å vente til man har gått igjennom de opp og nedturene som er hardest før man bestemmer seg for å gifte seg. Når du ikke er gift har du trosalt muligheten til å gå "når du føler for det", mens man som gift må innom et par samtaler med samlivsterapeut(?) og skrive under på statlige papirer og på en måte "be om lov" til å gå ifra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Hvis foreldre maser så må de ha noe å tilby. Ellers kan de dra til helv... etter min mening. f.eks så maser mine foreldre endel, men hva har de egentlig å tilby? Da jeg vokste opp var jeg med farmor og farfar på hytten hele sommerferien deres, som var 3-4 uker hvis jeg ikke husker feil. Mine foreldre har valgt å selge denne hytten, og har null planer om å hjelpe til om sommeren. En slektning av meg fikk unger for noen år siden, faren til slektningen min hadde få midler og en helt vanlig jobb, men valgte å overføre huset sitt som han hadde nedbetalt og flyttet selv over i en leilighet. Det er et tegn på at besteforeldre hjelper seriøst til. Hvis foreldrene mine hadde sagt at vi får huset deres om vi får barnebarn så hadde det hjulpet,men det skjer ikke der skal de bo til de dør. Så skal vi arve det, når vi selv er i 50 årene. Det vi har råd til er et rekkehus langt i helvistan. Det frister ikke spesielt. Anonymous poster hash: f1278...0fc
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 Du må si ifra på riktig måte ellers fortsetter maset.Anonymous poster hash: aa91b...cdc
MissStiles Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 Jeg var i et bryllup for noen uker siden. Søsteren til samboeren som giftet seg. Da kom alle bort til oss og sa "da tar vi bryllupet deres neste sommer". Gadd ikke bry meg om det siden jeg ikke vet om jeg vil gifte meg. Vi bare lo av det.
Gjest Daenerys Skrevet 5. august 2014 #11 Skrevet 5. august 2014 De mener det godt, de godkjenner dere jo på en måte og håper at det vil skje, men samtidig kan det være plagsomt. Ville bare ha sagt "det blir nok etterhvert", og hvis de maser mer, si at det koster jo litt og at dere vil ha ferdig utdanning eller noe sånt først Du kan jo også argumentere med at det er vanlig å være 30 før man gifter seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå