AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Det kan være det livet du jobber mot og som du størst sannsynlig vil ha om noen år, eller et liv du vet du aldri kommer til å få, men som du drømmer om for eksempel. Hva som helst: Beskriv drømmelivet ditt! (Og det gjelder bare deg, ikke åssen verden kunne ha vært osv. Men åssen DU ville levd drømmelivet.) Mitt drømmeliv: Jeg ønsker meg det "kjedelige" A4 livet, med en grei dose penger, fint og moderne hus, to friske unger, en-to snille hunder og en kjekk, trofast mann. Pluss en karriere jeg trives godt i, selvfølgelig. Jeg ville hatt ett hus fra Myresjøhus, og noe ala dette: Huset trenger ikke å være så stort, men likevel med god plass, åpen planløsning og minst 3 soverom. Veranda uten gjerde, og hagen er rett og ryddig. Huset må ligge litt landlig, slik at det mestepart er skog rundt oss, men likevel ikke så skjermet at vi ikke kan se andre hus o.l. Gutten er eldst og jenta yngst. Jeg er selvstendig interiørarkiktekt med mastergrad og mannen er brannmann. Faktisk, haha! En eller to hunder, en stor og en liten. Kanskje en Jack Russell og en beige golden retriever. Vi har også en strandhytte i Sverige og en stor familiebåt. Jupp! Så "kjedelig" og "original" er jeg Og dette ER et liv jeg kan få... gjenstår bare å se om alt går etter planen, hehe. Nå er jeg spent på å høre deres! Anonymous poster hash: 81f44...bbd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Hørtes veldig koselig ut! Tror drømmelivet mitt er dit jeg er på vei. .. (Forhåpentligvis) Gift med min fantastisk kjekke, snille kjæreste og har 2 døtre (tvillinger) og 2 hunder (tibbe og affen) Bor i et ca 100 år gammelt hus med fine utskjæringer og 4 soverom + loftsstue med soveplass til gjester. Dint, stort kjøkken fullt utstyrt. Kanskje et lite anneks i skogkanten der jeg har tid til å lese masse gode bøker og kose meg med god vin. Hytte på fjellet med gress på taket må vi også ha, hadde vært fint med et lite tjern i nærheten av hytta:) Ektemannen min eier en antikk bokbutikk, og jeg jobber som interiørarkitekt. God, solid økonomi og null boliglån. Mye fritid til å bruke med jentene og hundene. Krysser fingrene!! Anonymous poster hash: 1e079...23a 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Hørtes veldig koselig ut! Tror drømmelivet mitt er dit jeg er på vei. .. (Forhåpentligvis) Gift med min fantastisk kjekke, snille kjæreste og har 2 døtre (tvillinger) og 2 hunder (tibbe og affen) Bor i et ca 100 år gammelt hus med fine utskjæringer og 4 soverom + loftsstue med soveplass til gjester. Dint, stort kjøkken fullt utstyrt. Kanskje et lite anneks i skogkanten der jeg har tid til å lese masse gode bøker og kose meg med god vin. Hytte på fjellet med gress på taket må vi også ha, hadde vært fint med et lite tjern i nærheten av hytta:) Ektemannen min eier en antikk bokbutikk, og jeg jobber som interiørarkitekt. God, solid økonomi og null boliglån. Mye fritid til å bruke med jentene og hundene. Krysser fingrene!!Anonymous poster hash: 1e079...23a Ikke så ulike drømmer vi da! Jeg håper på å starte på interiørarkitekt studiet mitt neste høst. Krysser fingre og tær! Anonymous poster hash: 94948...321
EDM Skrevet 5. august 2014 #4 Skrevet 5. august 2014 (endret) Mitt drømmeliv (realistisk sett): Ferdigutdannet siviløkonom med yrke som daglig leder eller lignende. Entreprenør og investor på fritiden hvilket blir min hovedinntektsskilde. Hus på Bygdøy/Frogner/Holmenkollen noe lignende dette: To barn, datter og sønn samt. kone og en katt. Seilbåt ved fjorden og hytte i Trysil. If you want something. Go get it. Period. Endret 5. august 2014 av EDM
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Jeg er ferdigutdannet ingeniør. Har mann, usikker på det med barn siden det er jeg som måtte gått gravid, men i så fall 3 stk friske unger av hvilket som helst kjønn. Et hus som lå litt landlig til med sjøen i nærheten og fine turområder. Og så 1 hund eventuelt katt.Anonymous poster hash: 707fc...c6c
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Merker at jeg er mye mer materalistisk enn andre her. Hehe. Jeg ville hatt base på Bygdøy i Oslo, i et fint og moderne hus, med basseng og treningsrom. Gjerne tennisbane også. Huset trenger ellers ikke å være superstort. Drømmen er å feks ha en mann som tjener så mye (eller at en av oss/begge hadde mye familiepenger) at jeg kan gjøre gratis frivillig arbeid med dyr eller mennesker. Ferie skulle vi hatt ofte, typ 2 storbyturer per år, i tillegg til 2 flotte og mer tropiske langturer. Sommerferien skulle vi tilbringet på hytta ved sjøen rundt Kragerø eller lignende sted. Påskeferie på hytte i Trysil. 3 barn - eldstemann gutt med 2 lillesøstre. Har navnene klare. Haha. Og 2 kosete kattepuser som liker og kjøre bil så de kan være med på hytta Jeg må virkelig jobbe på så jeg kan få utløp for alle mine materalistiske drømmer. Haha!Anonymous poster hash: 85ae2...8f0 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 Jeg har drømmemannen og et nydelig barn. Mannen har drømmejobben sin, jeg har ikke. Jeg ønsker meg: - Ett barn til. - Å få fullført utdannelsen min/få drømmejobben. - Nok penger til at vi kan gi barna en trygg fremtid, kjøpe et litt større hus (har ett på ca 140 kvadratmeter nå) med litt større uteplass, ha nok penger til en god pensjon, ha nok penger til at vi kan reise mye - både alene og med barna. Anonymous poster hash: 60c86...b31
Gjest lillelarve Skrevet 5. august 2014 #8 Skrevet 5. august 2014 Mitt drømmeliv vil være... Å bo i et landlig eller et rolig strøk med et stort nok, men romslig hus sammen med min kjære. Huset har store, lyse rom med et enkelt design og så lite pynt som mulig. Kanskje noe ala dette, men med hvite/lyse-grå-brune dører og andre møbler: http://2.bp.blogspot.com/-kxBUKVatG20/Ukqho5Qj0qI/AAAAAAAANmA/LxGal4GM7vQ/s1600/hem15.jpg Et par barn er også drømmen. To stk kanskje, men de vil jeg vente med å ha før jeg er ihvertfall 25+ Huset må være nært naturterreng, fjell og sjø/vann, nært nok til et sentrum eller en by. Jeg vil ha minst tre soverom, et treningsrom (trenger ikke mye plass, men et rom jeg kan ha matte, tv, anlegg, vekter, ball, etc.)., vaskerom, kontor, to bad og så klart stue og kjøkken. Kjøkkenet må være romslig Når det kommer til jobb vil jeg enten jobbe hjemme eller ha en fysisk krevende jobb der jeg kan bruke kreativiteten min. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg ønsker å jobbe med enda. Men det hadde jo vært flott med en jobb der jeg styrer ting selv... Jeg er kreativ og liker å jobbe ut i fra en strukturert plan. Men... tiden vil vise. Et A4 liv her også egentlig. Jeg liker å stå opp tidlig på morgenen og gjøre de "faste" tingene til hver sin tid i løpet av hele dagen. Jeg er ikke spontan og tåler ikke nye plutselige oppgaver. Jeg blir altfor stressa! hehe...
Gjest Evans Skrevet 5. august 2014 #9 Skrevet 5. august 2014 (endret) Tror faktisk jeg har drømmelivet jeg! Mangler bare et litt større sted å bo så er det på plass. Så skal absolutt ikke klage på livet om dagen. Endret 5. august 2014 av Evans
Wilmus Skrevet 5. august 2014 #10 Skrevet 5. august 2014 (endret) Jeg har vel egentligdrømmelivet, mann, barn, småbruk, dyr, jobbe hjemme på gården.. Nå drømmer jeg heller om å bli spionagent. Endret 8. august 2014 av Wilmus
Gjest Vevila Skrevet 6. august 2014 #11 Skrevet 6. august 2014 Hatt en god psykisk helse! Ellers har jeg alt jeg trenger + litt til 😊
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #12 Skrevet 6. august 2014 Oi, i følge tråden så har jeg visst det drømmelivet dere skildrer. Jeg er sammen med en kjekk mann som jobber som atomatiker, brannmann og elektriker. Så har vi nylig bygget oss et nytt hus på landet, og bor rett ved skogen hvor fuglekvitter høres. Akkurat nå holder vi på å bygge to store platter (både foran og bak huset). Stranden er også et lite stykke unna, og vi har en mellomstor hund som passer til gårdsbruk. En nydelig jentebaby har vi også Men! Jeg har ingen spesiell utdannelse eller jobb for øyeblikket.. . Jeg vet ikke hva jeg vil bli, men elsker serviceyrket! Likevel har jeg spart opp mye penger på mine tidligere arbeidsplasser, og har på den måten fått det livet jeg har sett for meg nå Hemmeligheten er nok at dere aldri må slutte å drømme! For mye kan gå i oppfyllelse om viljen og pågangsmotet er sterk nok. Ingenting har kommet gratis her, og jeg har jobbet hardt. Men er glad for at vi har fått til dette lenge før vi ble tredve år..Anonymous poster hash: 3189b...185
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #13 Skrevet 6. august 2014 Oi, i følge tråden så har jeg visst det drømmelivet dere skildrer. Jeg er sammen med en kjekk mann som jobber som atomatiker, brannmann og elektriker. Så har vi nylig bygget oss et nytt hus på landet, og bor rett ved skogen hvor fuglekvitter høres. Akkurat nå holder vi på å bygge to store platter (både foran og bak huset). Stranden er også et lite stykke unna, og vi har en mellomstor hund som passer til gårdsbruk. En nydelig jentebaby har vi også Men! Jeg har ingen spesiell utdannelse eller jobb for øyeblikket.. . Jeg vet ikke hva jeg vil bli, men elsker serviceyrket! Likevel har jeg spart opp mye penger på mine tidligere arbeidsplasser, og har på den måten fått det livet jeg har sett for meg nå Hemmeligheten er nok at dere aldri må slutte å drømme! For mye kan gå i oppfyllelse om viljen og pågangsmotet er sterk nok. Ingenting har kommet gratis her, og jeg har jobbet hardt. Men er glad for at vi har fått til dette lenge før vi ble tredve år..Anonymous poster hash: 3189b...185 TS her! Jammen har du nesten drømmelivet mitt, jo! Dette er en drøm som jeg håper blir oppfylt en dag, ja. Så jobber mot det! Satser også på at alt er på plass rett før jeg fyller 30. Hååper! Anonymous poster hash: 94948...321
AnonymBruker Skrevet 6. august 2014 #14 Skrevet 6. august 2014 Dette er det drømmelivet jeg ser for meg: Jeg har endelig enten utdannet meg til interiørarkitekt eller arkitekt, hvor jeg driver mitt eget firma i USA som går flott. Lever i drømmehuset jeg har tegnet eller designet selv, der hvite overflater er dominant. Hvitt, rent, moderne og minimalistisk. Skal ikke ha for mange ting. Skal tenke nøye igjennom hvordan jeg organisere sakene mine og huset mitt, slik at det blir den beste praktiske løsningen for enhver oppbevaring. Jeg skal eie mange plagg i silke, merinoull og andre behagelige materialer, ikke billige og stive plagg fra kjedebutikker. Jeg skal kjøpe håndklær som ikke blir stive etter x antall vask, slik at de alltid er deilige og myke. Skal også bare eie hvite håndklær. Skal også leve sammen med en jeg fortsatt leter etter. Vet hvem det er, har bare ikke funnet han enda. Håper han er fantastisk. Tror ikke jeg skal ha noen kjæledyr, det må isåfall bli noe jeg ikke er allergisk mot, et dyr som ikke avgir så mye hår osv. For all del, det er superkoselig med kjæledyr, men om jeg skal ha må jeg velge riktig. Skal også bli psykisk frisk og slippe å bekymre meg for angst. Det hadde vært fantastisk. Sammen med de hvite overflatene skal jeg leve i harmoni. Anonymous poster hash: 209e3...699
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #15 Skrevet 7. august 2014 Drømmen er å slå seg til ro med mann og barn i et middels stort hus i Oslo på Frogner. Jeg vil være nyutdannet lærer før jeg får barn, som forhåpentligvis ikke er så lenge til. Huset må ha en litt gammel stil, gjerne med busker som vokser opp mot veggen, litt eventyrlig. Så vil jeg at barna skal vokse opp i trygge omgivelser og med gode forldre Anonymous poster hash: 209e3...699
AnonymBruker Skrevet 7. august 2014 #16 Skrevet 7. august 2014 Å ha god helse hele livet, og ha nok penger til å kunne reise verden rundt istedenfor å jobbe. Anonymous poster hash: 48c70...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå