AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg var på ferie og var på et museum/attraksjon. Jeg og min venninne stod ved siden av en jentegjeng i tyveårene. De var 3 stykk og tok en selfie. Jeg tenkte de ville ha et bilde sammen og spurte om jeg skulle ta et av de. Da svarte hun ene " Sure, but selfies are much better!" Så tok jeg et bilde. Men ble litt overrasket. Jeg tar selfies kun når det ikke er andre til stede til å ta bilde av meg(og mitt følge). Hva er deres forhold til selfies? Anonymous poster hash: e8176...1bd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Kleint. Uansett om man er alene eller med andre. Jeg tar ikke selfies.Anonymous poster hash: d39fa...457 9
Gjest thesledge Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Gjør det samme som deg når jeg er med flere og vi vil ta et bilde. Selfies fungerer også dårlig om man feks er mange.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Jeg har det slik som deg, trådstarter. Føler selfies er så overvurdert og misbrukt som begrep.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Alltid kleint. Tenker med grøss på Gucci-Helle, glisende mellom Obama og Cameron. Anonymous poster hash: 76ad9...645 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Tar aldri selfies med folk rundt. Anonymous poster hash: 27baa...1f2
ohdeergod Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 er så kleint å se folk ta selfies når de tror ingen ser på, men så ser jeg det. også blir jeg litt flau på deres vegne. 2
Rægs Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Syntes det er ganske kleint egentlig, men det funker på snapchat da. Det verste er jenter på Instagram som har tilsammen lagt ut typ 200 bilder, der halvparten er selfies. Føler meg teit når jeg scroller nedover, hva er spennende med å dele at du er glad for at det er sol i dag liksom? Kommer aldri til å forstå det nei. Husker da jeg gikk på ungdomsskolen og alle de kule jentene i klassen syntes det var skikkelig nerd å ta selvbilde. Nå gjør alle det
strawberry Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Tar aldri selfies med folk rundt. Anonymous poster hash: 27baa...1f2 Samme her. Og er jeg på ferie og ønsker et bilde med kjæresten, spør vi heller et annet par/familie om de kan ta bilde av oss så kan vi ta bilde av dem dersom de spør
Viljaa Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Selfies er vel litt trendy-kleint for tiden? Får inntrykk av at det er mye mer om å gjøre å få tatt en god selfie av et øyeblikk enn et "vanlig" bilde. Selv klarer jeg ikke helt å ha ironisk distanse til det selv om det er slik ment. Jeg får bare assosiasjoner fra da jeg gikk på ungdomsskolen og alle hadde minst én trist, søt og "deilig" selfie uten at det var ironisk ment.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Jeg og mannen har som tradisjon å ta et "you&me"-bilde, dvs et bilde av oss to tatt av en av oss. Har holdt på med det i over 10 år, og har slike bilder fra mange steder rundt om i verden. Vi har selvfølgelig fått mange tilbud om foto-hjelp, og har jo såklart tatt i mot også noen ganger....men det er en viss sjarm med de bildene vi har tatt selv da Anonymous poster hash: de591...cba 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 Jeg og mannen har som tradisjon å ta et "you&me"-bilde, dvs et bilde av oss to tatt av en av oss. Har holdt på med det i over 10 år, og har slike bilder fra mange steder rundt om i verden. Vi har selvfølgelig fått mange tilbud om foto-hjelp, og har jo såklart tatt i mot også noen ganger....men det er en viss sjarm med de bildene vi har tatt selv da Anonymous poster hash: de591...cba . Kjenner meg igjen her, jeg og ei venninne har en selfietradisjon som er 15 år gammel, så da vi skal på tur må vi jo ta noen av de. Tar også imot assistanse fra andre da. Og jeg og mannen har vel også drevet med selfier i snart åtte år... Jeg var nok tidlig ute! Tar så og si aldri selfie av kun meg, en sjelden gang for snap og egne minner, men er da alene. Anonymous poster hash: e1576...059
Gjest Awzm me Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Synes selfies er morsomme, spesielt om man er to eller tre stk, det får frem litt av stemningen, men om bildet blir tatt av noen andre så blir det jo finere. Om jeg hadde stått foran eiffeltårnet f.eks, så ville jeg gjerne hatt bilde en annen tok ,men også en selfie. Selfie er ikke bare duckface og rosa..
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #15 Skrevet 5. august 2014 Selfie er K.L.E.I.N.T. skjønner ikke at folk synes det er driiitpinlig å poste bilder der alle ser at tar bilde avd eg selv og gjør deg til?? Anonymous poster hash: 4f271...9c7 1
Kraula Skrevet 5. august 2014 #16 Skrevet 5. august 2014 Har opplevd at når andre tar bildet aner jeg ikke når det blir tatt, og 95% av disse bildene andre tar av meg hater jeg av diverse grunner (alt fra et halvlukket øye, en grimas-munn eller heeeelt feil kutt/vinkel, tjukkabolla), derfor synes jeg det er helt ålreit å ta bilder av seg selv av og til. Selv med speilrefleksen har jeg et vidvinkelobjektiv av og til, slik at jeg slipper å se trippelhaken på alle ferieminner! Nå har forøvrig ikke jeg en instagram som inneholder store mengder selfies heller da.
Wolfmoon Skrevet 5. august 2014 #17 Skrevet 5. august 2014 Jeg, som noen av de andre her, har også hatt denne tradisjonene på tur, lenge før begrepet "selfie" kom Men jeg må innrømme at jeg skal vurdere å slutte med det nå
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #18 Skrevet 5. august 2014 Tok min første selfie med "Selfie" (selen på akvariet). Kleint ja, men måtte bare. Anonymous poster hash: 53516...b09
Gjest Gjest_Piiiip Skrevet 5. august 2014 #19 Skrevet 5. august 2014 Selfie er ikke kleint - digger det jeg :) Men smak og behag. JEg bryr meg lite om hva andre synes. However tar f.eks aldri selfie i treningsstudio for jeg har ikke noe behov for å "skryte", men jeg kan selfies i morsomme situasjoner. Gidder ikke pose på bilder som andere tar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå