Gå til innhold

Dette er noe av det råeste jeg har sett i mitt liv!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Kanskje du skulle postet denne på et herreforum. Tror ikke kvinner lar seg så lett imponere over flammekastere - enten de er laget av femtenåringer eller ikke :roll:

Skrevet
Kanskje du skulle postet denne på et herreforum. Tror ikke kvinner lar seg så lett imponere over flammekastere - enten de er laget av femtenåringer eller ikke :roll:

Det er jo ingeniørarbeidet bak som er fasinerende.

Skrevet

Imponerende, det må jeg si!

Forundrer meg alltid, det der. Hva folk finner på :)

Nå fikk jeg lyst til å bygge noe!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Føler meg bra kjip nå - så på bildene og tenkte "Jaha?"

Og det var det eneste jeg tenkte... så begynte jeg å lese postingene nedover, og da tenkte jeg "Hva var det som var så kult her egentlig?"

Det tenker jeg fortsatt...

Skrevet

Skjønner ikke helt hva som er så kult med dette jeg heller.... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det "kule" er vel at fyren har laget noe som potensielt er et livsfarlig våpen, av deler man kan få kjøpt i en hvilken som helst rørleggerforretning for et par hundre kroner. Problemet er at han ikke vet hvor farlig det er, det han gjør. Det er bare flaks som gjør at han ikke allerede er brent ihjel.

For å oppsummere kort hva det er snakk om: Han har laget en tank av noen plastrør, og plassert den i en ryggsekk. Til bunnen av denne har han festet en slange med et munnstykke i enden, som har en lukkeventil og en dyse. Foran dysen er en propanbrenner. I tillegg har han en dekkventil festet til tanken, slik at han kan fylle den med trykkluft.

Idéen er å helle alkohol på tanken, sette den under trykk, tenne propanflammen, og voila: Hjemmelaget flammekaster. Som kan brukes til ingenting, men har en høy "wow, cool"-faktor.

Ikke engang tenk på å lage noe lignende. For hva har han egentlig i tanken når "apparatet" er klart til bruk? Jo, alkohol i bunnen, og trykkluft med alkoholdamp øverst. Hvis man vil finne ut hvor farlig det er, gjør følgende:

1. Fyll litt alkohol på tanken.

2. Sett tanken under trykk.

3. Tenn propanflammen.

4. Åpne ventilen, og hold den åpen til tanken er tom for alkohol.

5. Dø i eksplosjonen.

Et alternativ til pkt. 4 kan være "beveg deg mens du skyter ut flammen, slik at alkoholen i tanken skvalper omkring og luft kommer inn i slangen".

MEN: Jeg så at han hadde testet flammekasteren med vann først. Et hjemmelaget vanngevær som kan skyte en vannstråle 15 meter opp i luften, høres faktisk ganske gøy ut. :)

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg skjønte hva han hadde gjort, men jeg skjønte ikke hvorfor det var kult...

Skrevet

Ikke engang tenk på å lage noe lignende. For hva har han egentlig i tanken når "apparatet" er klart til bruk? Jo, alkohol i bunnen, og trykkluft med alkoholdamp øverst. Hvis man vil finne ut hvor farlig det er, gjør følgende:

1. Fyll litt alkohol på tanken.

2. Sett tanken under trykk.

3. Tenn propanflammen.

4. Åpne ventilen, og hold den åpen til tanken er tom for alkohol.

5. Dø i eksplosjonen.

Hvis du leser videre på de andre sidene så bruker han en sånn enveis lukkeventil for å hindre nettopp dette.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvis du leser videre på de andre sidene så bruker han en sånn enveis lukkeventil for å hindre nettopp dette.

Jeg har lest alle sidene. En slik ventil er ikke tilstrekkelig. Tror du en mekanisk ventil kan være rask nok til å stoppe en gass som har tatt fyr?

Den eneste måten å hindre denne faren på, er å sørge for at det ikke befinner seg oksygen bak ventilpunktet. Det er derfor alle apparater som baserer seg på brennende gass eller væske, er bygget etter nettopp det prinsippet.

Skrevet

Jeg har lest alle sidene. En slik ventil er ikke tilstrekkelig. Tror du en mekanisk ventil kan være rask nok til å stoppe en gass som har tatt fyr?

Den eneste måten å hindre denne faren på, er å sørge for at det ikke befinner seg oksygen bak ventilpunktet. Det er derfor alle apparater som baserer seg på brennende gass eller væske, er bygget etter nettopp det prinsippet.

Desto kulere er fyren når han stirrer døden i hvitøye på denne måten.. :P

Skrevet
Jeg skjønte hva han hadde gjort' date=' men jeg skjønte ikke hvorfor det var kult...[/quote']

.. da er vi to... :roll:

Skrevet

ok.. kansje litt malplasert og poste på dette forumet.. Det at kvinner ikke skjønner hva som er så kult med ild og eksplosjoner er vel samme greia som at menn ikke skjønner hva som er kult med shopping.. (generalisering.. jeg vet..)

Skrevet

Så fint,

at du ble iponert D.D. :wink:

Men det der er jo bare et middels utbrudd fra meg og mitt sinne. :sjarmor:

Til sammenligning.

Gjest Anonymous
Skrevet

HAHA! Jeg syns den var kul jeg!! Hadde jeg kunnet og vært litt yngre, så kunne jeg godt laget en slik!!! Så blir det gøy å ha bråtebrann og brenne alle de fæle gamle tustene og kvister og kratt!!

SÅÅÅÅ barnslig er jeg...

:sjarmor:

Gjest StoreSky
Skrevet

det er jeg som er gjest over og synes den var kooool.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...