AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Hei. Skal få hele familien på besøk snart og har da gitt beskjed at jeg skal lage noe godt å spise. Det blir 6 voksne som kommer, så det må bli mye mat. Jeg har aldri vært noe god til å lage middagsretter, men er god på desserter og kaker. Jeg tenkte å lage komler/raspeballer til hovedrett (egentlig fordi det er lettvindt, godt og mettende), med Dronning Maud dessert pudding. Men føler liksom at det ikke helt passer, eller blir for kjedelig.. De er ikke så glad i sushi og slikt. Noen tips? Anonymous poster hash: 2d355...cda
FruLuna Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Begge deler er veldig godt! Jeg synes det passer sammen, men det kan kanskje være en tung dessert etter et såpass kraftig måltid. Kan løses med å la det gå noe tid mellom middag og dessert, eller bytte ut desserten med is/sorbet med frukt og bær
lillemeg90 Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes kanskje det blir en litt tung sammensetning? Men godt er det nok!
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Jeg synes ikke de passer. De er litt for like i konsistens og farge (grå, brun). Jeg ville heller hatt en fruktbasert dessert. Eventuelt kan du lage noe annet om du vil beholde desserten. Lasagne med en grønn salat er enkelt og godt og praktisk når man skal lage mat til flere. Anonymous poster hash: cdd76...5cf 5
kaprifolen Skrevet 5. august 2014 #5 Skrevet 5. august 2014 Har aldri i mitt liv orket dessert etter komle! Elsker dronning maud selv, men kan bli litt tungt etter en slik middag. Det blir myyyye fett på kort tid...
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #6 Skrevet 5. august 2014 Wupsi, leste ikke oppdateringene deres før nå. Alle ingrediensene er kjøpt inn Jeg får prøve å ha en god pause mellom rettene da.. ts Anonymous poster hash: 2d355...cda
AnonymBruker Skrevet 5. august 2014 #7 Skrevet 5. august 2014 En mulighet kan være å servere Dronning Maud med noen friske bringebær ved siden av, rett og slett. Det vil lette smaksinntrykket. Anonymous poster hash: 6b0f0...50e
kaprifolen Skrevet 6. august 2014 #8 Skrevet 6. august 2014 Absolutt! Noen oppskrifter har bringebærene i desserten, det er IKKE godt. Men ved siden av funker!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå