AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #1 Skrevet 4. august 2014 Jeg har to jenter med eksmannen min - en på 10 år og en på 6. Vi har vært skilt i 4 år, og mannen fikk seg ny dame for 2 år siden. Jeg er egentlig litt likegyldig til henne, hun er veldig annerledes enn meg og vi har ulike verdier og interesser. Men jeg har vært opptatt av å ikke snakke negativt hverken om henne eller eksmannen min ovenfor jentene, og av å bevare en god tone mellom oss for jentenes skyld. Den nye damen er litt sånn "sminkedukke" - veldig opptatt av hår, sminke og klær, og hun er mye flinkere til dette enn meg. Jeg synes på en måte at det er fint for jentenes skyld når de blir eldre, hvis de får samme interesse. Vi hadde en "klinsj" for ca ett år siden da den nye damen kjøpte g-string truse til min da snart 9 år gamle datter for at hun skulle være "fin i kjole". Heldigvis var eksmannen min med på at det var fullstendig uaktuelt at hun skulle bruke noe sånt, og de ble kastet. Nå kom jentene hjem fra ferie hos pappen sin, og eldstejenta har fått nappet øyenbrynene sine av pappas nye dame. Hun forteller at hun ikke ønsket det selv, men at damen hadde sagt flere ganger at hun klødde i fingrene etter å gjøre noe med øyenbrynene hennes, og til slutt hadde hun nappet dem, selv om jenta mi sa at hun ikke ville og at hun synes det gjorde vondt og var ekkelt. Jeg ble irritert, mest fordi jeg synes jenta er for ung til å skulle få tredd ned over hodet alle forventninger og idealer når det gjelder kvinners utseende, og dette har vært en viktig sak for meg. Jeg ringte derfor den nye damen til eksmannen min og sa - på en rolig måte - at jeg var klar over at det er hår som vokser ut og at det ikke har skjedd noen permanente endringer på jenta mi, men at det strider imot mine prinsipper og at jeg synes hun var for ung til å få nappet øyenbrynene. Dessuten synes jeg ikke det var greit å gjøre det mot hennes vilje. Hun ble bestyrtet over det, og sa at hun ikke trodde det var så big deal, og at hun AAAALDRI skulle gjøre noe slikt igjen. Etter noen minutter ringte eksmannen min opp og var rasende og sa at jeg lagde noe stort ut av en fillesak og at slike ting kan gå gjennom ham, jeg skal ikke ringe dama og skjelle henne ut. Jeg forholdt meg rolig og sa at jeg absolutt ikke hadde skjelt henne ut, men at jeg følte jeg burde kunne si fra om at jeg ikke synes det var greit. Han mente at det er latterlig og at jeg overreagerer. Gjør jeg det? Er dette en fillesak som jeg blåser ut av proporsjoner? Anonymous poster hash: 9abfc...50a 1
Gjest Haaploes Skrevet 4. august 2014 #2 Skrevet 4. august 2014 Jeg er enig med deg i at dette var langt over streken. Samtidig er jeg enig med eksen din i at du kunne gått via ham.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #3 Skrevet 4. august 2014 I og med at datteren din sier hun ikke ville ha øyenbrynene sine nappet, synes jeg absolutt ikke du overreagerer. Hva med å la 10-åringen være et barn, istedet for å lære henne at hun må ha perfekte øyenbryn til enhver tid? Anonymous poster hash: b3c1a...531 28
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #4 Skrevet 4. august 2014 Min lillesøster ville gjerne at jeg nappet noen få hår hun hadde mellom øyebrynene når hun var på den alderen. Det syns jeg er greit, for da var det hun som ønsket det og spurte meg om hjelp. Det hadde ikke falt meg inn å være den som tok initiativet til å nappe øyenbryn på en tiåring, og i alle fall ikke når barnet ikke ønsker det! Syns hun gikk over streken. Nå har du sagt fra, og forhåpentligvis skjer ikke noe slikt igjen. Da legger du det bak deg, du trenger ikke å ta det opp flere ganger. Anonymous poster hash: 6f03a...ab1 4
Maximillian Cohen Skrevet 4. august 2014 #5 Skrevet 4. august 2014 Det er helt greit av deg å si i fra om dette er noe du ikke liker. Det er ikke greit av deg å hisse deg så voldsomt opp og skjelle henne ut. Hva som har skjedd her er vanskelig for oss å vite da vi kun får presentert én side av saken. Jeg er imidlertid enig med deg; det er unødvendig å nappe brynene på en 9åring (som ikke selv har ytret et sterkt ønske om dette). 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #6 Skrevet 4. august 2014 Nei, du overreagerer ikke. Bra du ringte henne med en gang. Makan til oppførsel fra denne damen! Er hun svært ung eller dum? Anonymous poster hash: 3dfe8...a7c 3
Gjest thesledge Skrevet 4. august 2014 #7 Skrevet 4. august 2014 (endret) Synes ikke du overreagerer. For det første er datteren din altfor ung, og for det andre ville hun ikke gjøre noe med brynene sine. Du burde gå via eksen din og ikke kjæresten hans neste gang det er noe, synes jeg. Endret 4. august 2014 av thesledge 1
Ferny Skrevet 4. august 2014 #8 Skrevet 4. august 2014 Synes det var helt greit å reagere og gi beskjed om det der. Og de som sier du skulle gått gjennom eksen..? Jeg regner med han er sammen med en voksen dame som kan ta imot beskjeder selv. Særlig når hun opptrer som en slags reservemamma for dine barn - dere må da kunne snakke sammen bare dere to. Synes det var helt greit sånn du gjorde det. 20
LukaFrost Skrevet 4. august 2014 #9 Skrevet 4. august 2014 Hadde datteren din et skikkelig tilfelle av monobrow eller var de normale? 1
Gjest Skrevet 4. august 2014 #10 Skrevet 4. august 2014 Om damen er såpass på hugget at hun synes det er greit å påtvinge en 10-åring en kosmetisk behandling, så får hun saktens tåle en telefon i etterkant. Du tok det pent, TS. Hadde noen gjort sånt med min datter da hun var 10 hadde de bortimot blitt anmeldt for overgrep! 7
happiest Skrevet 4. august 2014 #11 Skrevet 4. august 2014 Har hun barn selv? Hvis ikke, så kan det hende hun ikke vet helt når det er normalt å kjøpe g-string, nappe osv. Selv om det var vel tidlig som 9-åring. Kanskje hun bare ikke tenkte over alderen da, fordi hun kun tenkte på at det så penere ut, slik hun sa? Når det gjelder nappingen, så synes jeg det er utrolig frekt å tvinge datteren din til det. Hun ville det jo ikke en gang! Og hvor mange 10åringer napper øyenbrynene? Greit nok om det er ekstreme øyenbryn som er vokst sammen, men altså, det tviler jeg jo på! 2
Crobern Skrevet 4. august 2014 #12 Skrevet 4. august 2014 Nei, du overreagerer ikke. Eksmann din derimot....... 7
Luckiness Skrevet 4. august 2014 #13 Skrevet 4. august 2014 (endret) Man napper ikke øyenbrynene til andres barn uten å spørre først! Din datter ville det ikke en gang... Hadde din datter vært 14 hadde det vært en annen ting. G-streng til en 9åring er også å gå over streken. edit; kan det hende din datter har klaget over øyenbrynene selv til sin stemor? eller at hennes stemor kan ha fått med seg at noen har kommentert de? nå vet jo ikke jeg hvordan brynene er, og regner ikke med det er så mye at man reagerer. Men det kunne jo hende at hun da ville være hyggelig og "hjelpe" din datter. Endret 4. august 2014 av Luckiness
minister-mio Skrevet 4. august 2014 #14 Skrevet 4. august 2014 Du overreagerte ikke etter din versjon, men jeg har en følelse av at hennes er en annen 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #15 Skrevet 4. august 2014 Hadde nye dama til min eks nappet bryna til barnet mitt hadde jeg flydd i flint. Hadde hun mast om å få nappet bryna ville jeg latt den gli forbi, men når hun sier at hun ikke ville tenker jeg det værste. Anonymous poster hash: 2b81a...dff
Rosewood Skrevet 4. august 2014 #16 Skrevet 4. august 2014 Synes ikke du overdrever. Ikke bare med tanke på at hun er for ung til å skulle måtte tenke på sånne ting allerede nå, altså la nå barn være barn og ha minst mulig bekymringer, men at hung gjorde imot hennes vilje? Det synes jeg er drøyt. Hadde vært noe annet hvis dattera di hadde ønsket det selv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #17 Skrevet 4. august 2014 9-åringen har nå lært at øyenbrynene hennes ikke er fine nok slik de er. For et fehode av en stemor. Anonymous poster hash: bec2a...393 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #18 Skrevet 4. august 2014 Jeg har to jenter med eksmannen min - en på 10 år og en på 6. Vi har vært skilt i 4 år, og mannen fikk seg ny dame for 2 år siden. Jeg er egentlig litt likegyldig til henne, hun er veldig annerledes enn meg og vi har ulike verdier og interesser. Men jeg har vært opptatt av å ikke snakke negativt hverken om henne eller eksmannen min ovenfor jentene, og av å bevare en god tone mellom oss for jentenes skyld. Den nye damen er litt sånn "sminkedukke" - veldig opptatt av hår, sminke og klær, og hun er mye flinkere til dette enn meg. Jeg synes på en måte at det er fint for jentenes skyld når de blir eldre, hvis de får samme interesse. Vi hadde en "klinsj" for ca ett år siden da den nye damen kjøpte g-string truse til min da snart 9 år gamle datter for at hun skulle være "fin i kjole". Heldigvis var eksmannen min med på at det var fullstendig uaktuelt at hun skulle bruke noe sånt, og de ble kastet. Nå kom jentene hjem fra ferie hos pappen sin, og eldstejenta har fått nappet øyenbrynene sine av pappas nye dame. Hun forteller at hun ikke ønsket det selv, men at damen hadde sagt flere ganger at hun klødde i fingrene etter å gjøre noe med øyenbrynene hennes, og til slutt hadde hun nappet dem, selv om jenta mi sa at hun ikke ville og at hun synes det gjorde vondt og var ekkelt. Jeg ble irritert, mest fordi jeg synes jenta er for ung til å skulle få tredd ned over hodet alle forventninger og idealer når det gjelder kvinners utseende, og dette har vært en viktig sak for meg. Jeg ringte derfor den nye damen til eksmannen min og sa - på en rolig måte - at jeg var klar over at det er hår som vokser ut og at det ikke har skjedd noen permanente endringer på jenta mi, men at det strider imot mine prinsipper og at jeg synes hun var for ung til å få nappet øyenbrynene. Dessuten synes jeg ikke det var greit å gjøre det mot hennes vilje. Hun ble bestyrtet over det, og sa at hun ikke trodde det var så big deal, og at hun AAAALDRI skulle gjøre noe slikt igjen. Etter noen minutter ringte eksmannen min opp og var rasende og sa at jeg lagde noe stort ut av en fillesak og at slike ting kan gå gjennom ham, jeg skal ikke ringe dama og skjelle henne ut. Jeg forholdt meg rolig og sa at jeg absolutt ikke hadde skjelt henne ut, men at jeg følte jeg burde kunne si fra om at jeg ikke synes det var greit. Han mente at det er latterlig og at jeg overreagerer. Gjør jeg det? Er dette en fillesak som jeg blåser ut av proporsjoner? Anonymous poster hash: 9abfc...50a Oi.... Nei, du overreagerer ikke. Jeg hadde blitt rasende. Anonymous poster hash: 64566...daf 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2014 #19 Skrevet 4. august 2014 sikker på at ungen din bare latet som hun ikke ville fordi hun var flau? Kanskje hun merket på deg at du ikke likte det og at hun sa at hun ikke ville det. 10 år er ungt. søsteren min nappet mine da jeg var 11-12 og mange syns det var rart, men jeg var litt stolt. Anonymous poster hash: e7b55...51b 3
Gjest Gjest_KnightOwl Skrevet 5. august 2014 #20 Skrevet 5. august 2014 Jeg har to jenter med eksmannen min - en på 10 år og en på 6. Vi har vært skilt i 4 år, og mannen fikk seg ny dame for 2 år siden. Jeg er egentlig litt likegyldig til henne, hun er veldig annerledes enn meg og vi har ulike verdier og interesser. Men jeg har vært opptatt av å ikke snakke negativt hverken om henne eller eksmannen min ovenfor jentene, og av å bevare en god tone mellom oss for jentenes skyld. Den nye damen er litt sånn "sminkedukke" - veldig opptatt av hår, sminke og klær, og hun er mye flinkere til dette enn meg. Jeg synes på en måte at det er fint for jentenes skyld når de blir eldre, hvis de får samme interesse. Vi hadde en "klinsj" for ca ett år siden da den nye damen kjøpte g-string truse til min da snart 9 år gamle datter for at hun skulle være "fin i kjole". Heldigvis var eksmannen min med på at det var fullstendig uaktuelt at hun skulle bruke noe sånt, og de ble kastet. Nå kom jentene hjem fra ferie hos pappen sin, og eldstejenta har fått nappet øyenbrynene sine av pappas nye dame. Hun forteller at hun ikke ønsket det selv, men at damen hadde sagt flere ganger at hun klødde i fingrene etter å gjøre noe med øyenbrynene hennes, og til slutt hadde hun nappet dem, selv om jenta mi sa at hun ikke ville og at hun synes det gjorde vondt og var ekkelt. Jeg ble irritert, mest fordi jeg synes jenta er for ung til å skulle få tredd ned over hodet alle forventninger og idealer når det gjelder kvinners utseende, og dette har vært en viktig sak for meg. Jeg ringte derfor den nye damen til eksmannen min og sa - på en rolig måte - at jeg var klar over at det er hår som vokser ut og at det ikke har skjedd noen permanente endringer på jenta mi, men at det strider imot mine prinsipper og at jeg synes hun var for ung til å få nappet øyenbrynene. Dessuten synes jeg ikke det var greit å gjøre det mot hennes vilje. Hun ble bestyrtet over det, og sa at hun ikke trodde det var så big deal, og at hun AAAALDRI skulle gjøre noe slikt igjen. Etter noen minutter ringte eksmannen min opp og var rasende og sa at jeg lagde noe stort ut av en fillesak og at slike ting kan gå gjennom ham, jeg skal ikke ringe dama og skjelle henne ut. Jeg forholdt meg rolig og sa at jeg absolutt ikke hadde skjelt henne ut, men at jeg følte jeg burde kunne si fra om at jeg ikke synes det var greit. Han mente at det er latterlig og at jeg overreagerer. Gjør jeg det? Er dette en fillesak som jeg blåser ut av proporsjoner? Anonymous poster hash: 9abfc...50a Nei. At han vil du skal gå via han er bare egoisme, så han kan justere budskapet eller la være å si noe. Å gå rett til den du vil snakke med er ærlig og redelig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå