Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg hatt Facebook i ganske mange år. Har hopa seg opp en del "venner" gjennom disse åra. Nå har jeg lyst til å rense opp.

Men jeg må spørre dere. Er det frekt av meg å slette tidligere klassekamerater jeg ikke lenger har kontakt med? Slutta på videregående for 4 år siden. Hadde du blitt fornærma om du oppdaga at en tidligere klassekamerat sletta deg?

En annen ting er at jeg hadde to kompiser som bestemte seg for å ditche meg. Har ikke noe i mot dem i dag, men er det frekt å slette dem også? siden de er ute av livet mitt?

Anonymous poster hash: e0829...e74
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare slettet folk. Ser ikke poenget med å ha dem der om jeg aldri har kontakt med dem eller noe sånt. Med mindre de har hysterisk morsomme statuser. Dersom disse jeg aldri har kontakt med hadde sletta meg, så hadde jeg tvilsomt lagt merke til det med det første engang - og langt fra blitt fornærmet. Men det er da meg.

Skrevet

Det er over hodet ikke noe galt med å slette "venner" en ikke har noe kontakt med! Venner kommer og går, that's life!

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg hatt Facebook i ganske mange år. Har hopa seg opp en del "venner" gjennom disse åra. Nå har jeg lyst til å rense opp.

Men jeg må spørre dere. Er det frekt av meg å slette tidligere klassekamerater jeg ikke lenger har kontakt med? Slutta på videregående for 4 år siden. Hadde du blitt fornærma om du oppdaga at en tidligere klassekamerat sletta deg?

En annen ting er at jeg hadde to kompiser som bestemte seg for å ditche meg. Har ikke noe i mot dem i dag, men er det frekt å slette dem også? siden de er ute av livet mitt?

Anonymous poster hash: e0829...e74

noen av dem vil nok helt sikkert undre på hvorfor du fjerna dem. Hva er vitsen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill!

Jeg tror kanskje jeg overanalyserer. Har selv blitt "unfrienda" og husker jeg syntes det var lit.. flaut? Føler meg litt patetisk som sier det..

ts

Anonymous poster hash: 9ee74...de7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

noen av dem vil nok helt sikkert undre på hvorfor du fjerna dem. Hva er vitsen?

Godt spørsmål. Vet ikke om jeg har noe godt svar, men prøver.

Jeg er ganske sjenert av meg. Privat vil noen si. Jeg har lyst til å legge ut fler bilder og kanskje statuser. Men når jeg har så mange "fremmede" som venner, tør jeg ikke det.

Gjest thesledge
Skrevet

Det er ikke frekt om dere ikke har kontakt. Har selv slettet mange jeg tidligere gikk i klasse med fordi jeg ikke har noe med dem å gjøre lenger, og da har jeg ikke noe interesse av å ha dem i vennelisten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "mistet" over 20 fb-venner det siste året og jeg aner ikke hvem de fleste som har slettet meg er. Men ... who cares.

Anonymous poster hash: f48c7...a57
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke frekt om dere ikke har kontakt. Har selv slettet mange jeg tidligere gikk i klasse med fordi jeg ikke har noe med dem å gjøre lenger, og da har jeg ikke noe interesse av å ha dem i vennelisten.

Opplevd at noen har spurt deg om dette?

ts

Gjest thesledge
Skrevet

Opplevd at noen har spurt deg om dette?

ts

Nei, ingen. Har opplevd at folk har lagt meg til igjen, men har verken godtatt eller avslått.
Skrevet

Jeg har også ryddet i vennelista. Tenkte at folk som jeg ikke kommer til å hilse på om jeg møter dem på gata er ok å slette. Typ bekjente fra skole, fritidsaktiviteter som jeg ikke er med på lenger osv..

AnonymBruker
Skrevet

Gutta fra russebussen. Hadde bare to gode kompiser der. Kan jeg slette de andre?

ts

Skrevet

Godt spørsmål. Vet ikke om jeg har noe godt svar, men prøver.

Jeg er ganske sjenert av meg. Privat vil noen si. Jeg har lyst til å legge ut fler bilder og kanskje statuser. Men når jeg har så mange "fremmede" som venner, tør jeg ikke det.

Du kan lage egne lister med venner. Så poster du bare til denne lista, slik at disse bare kan se dem.

Jeg gjør dette for å skille mellom norske og utenlandske venner. Er ikke vits for utenlandske folk å se norske poster f.eks. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har titt og ofte oppdaget tilfeldig at jeg har blitt sletta av diverse folk. Det kan for eksempel være folk fra kullet mitt som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, folk jeg har blitt kjent med gjennom par som ikke er sammen, noen jeg møtte på interrail for en stund siden ol.

Jeg blir absolutt ikke fornærmet. Tenker egentlig bare at de har hatt en ryddeøkt og at det var like greit. Selv har jeg ikke hatt behovet for å rydde (deler så og si ingenting på face uansett), men skjønner hvor de kommer på. Den eneste gangen det har blitt litt kleint er da en gammel klassevenninne ble sammen med en kompis av meg og dermed la meg til igjen. Haha, wopsi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har titt og ofte oppdaget tilfeldig at jeg har blitt sletta av diverse folk. Det kan for eksempel være folk fra kullet mitt som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år, folk jeg har blitt kjent med gjennom par som ikke er sammen, noen jeg møtte på interrail for en stund siden ol.

Jeg blir absolutt ikke fornærmet. Tenker egentlig bare at de har hatt en ryddeøkt og at det var like greit. Selv har jeg ikke hatt behovet for å rydde (deler så og si ingenting på face uansett), men skjønner hvor de kommer på. Den eneste gangen det har blitt litt kleint er da en gammel klassevenninne ble sammen med en kompis av meg og dermed la meg til igjen. Haha, wopsi.

Kan jeg spørre hvor gammel du er? Du trenger ikke si eksakt, men begynnelsen/slutten av 20/30..-åra?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25. :)

Føler kanskje jo yngre man er, jo verre er det å bli sletta. Men fint å høre ei på min alder som ikke synes det er så ille.

Skrevet

Jeg sletter også folk med jevne mellomrom, slike jeg ikke har noe kontakt med i det hele tatt. Dersom det er en sjangse for å møte på dem med felles venner derimot, lar jeg dem være på vennelista. Jeg sletta nemlig ei for en stund siden, og så møtte jeg på henne bare noen dager etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Føler kanskje jo yngre man er, jo verre er det å bli sletta. Men fint å høre ei på min alder som ikke synes det er så ille.

Er 17 og sletter uten problemer :)

Anonymous poster hash: 0f3be...0f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes som sagt ikke at det er ille i det hele tatt. :) Jeg klarer ikke å ta sånt personlig, for jeg vet at flere av mine venner har begynt å slette - særlig folk fra VGS - selv uten at de mener noe spesielt med det. De eneste gangene jeg tenker at det kan være litt lurt/diplomatisk å beholde er hvor man har felles bekjente som man av og til omgås og dermed har en sjanse for å støte på hverandre i sosiale settinger utover et kort tilfeldig møte. Da ville jeg heller ha valgt å stille inn slik at de ikke kan se alt jeg legger ut (noe jeg ærlig skal innrømme at jeg selv har gjort ovenfor sjefer og litt sånn tidligere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...